• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ nepavyko prisiteisti 1,15 mln. eurų delspinigių iš Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“, vėluojančiai sumokėti Lietuvos įmonei už europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas–Palemonas statybą.

Vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ nepavyko prisiteisti 1,15 mln. eurų delspinigių iš Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“, vėluojančiai sumokėti Lietuvos įmonei už europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas–Palemonas statybą.

REKLAMA

Kauno apygardos teismas kovo 27-ąją atmetė „Autokaustos“ ieškinį dėl delspinigių, nes šis klausimas laikomas išspręstu kitoje byloje, kurioje bendrovės ginčijosi dėl neapmokėtų darbų. 

„Atsižvelgiant į tai, kad ji („Autokausta“ – BNS) į teismą kreipėsi anksčiau ir teismas jau už laikotarpį nuo ieškinio padavimo teismui dienos jai priteisė procesines palūkanas, (...) ieškovė neturi teisės į sutartinius delspinigius, o jos minimalūs nuostoliai yra priteisti procesinių palūkanų forma“, – teigiama teismo nutartyje.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas sausio 25 dieną antrą kartą atsisakė priimti Estijos bendrovės skundą, todėl įsiteisėjo Apeliacinio teismo pernai spalį priimta nutartis, kuri „Leonhard Weiss RTE“ įpareigojo sumokėti 2,82 mln. eurų ir 8 proc. metų palūkanas „Autokaustai“ už neatliktus geležinkelio atšakos statybų darbus.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ užsakymu apie 15 kilometrų „Rail Baltica“ atkarpos rekonstrukcija baigta 2021 metų pradžioje – per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės.  

REKLAMA

Darbus už 54,8 mln. eurų atliko „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas.

„Autokausta“ į teismą dėl neatsiskaitymo kreipėsi nes, jos teigimu, Estijos įmonė netinkamai vykdė sutartines prievoles, atsisakydama priimti atliktus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus bei perduoti juos užsakovei.

„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų