Daugiau negu dešimtadalį - apie 120 - taksi vairuotojų vienijančios profsąjungos vadovas sako, kad pagrindinis jos tikslas yra sustiprėti ir valdžios reikalauti, kad visiems taksi vairuotojams būtų keliami vienodi reikalavimai, pavyzdžiui, dėl automobilių techninės apžiūros, vairuotojo kvalifikacijos egzaminų, automobilio apipavidalinimo.
„Kovosime už savo teises darbo rinkoje. Bet eisime pilnai teisiniu keliu - ruošiame dokumentus Vilniaus savivaldybei ir Konkurencijos tarybai, bus prašoma aiškintis, ar nėra pažeistos konkurencinės sąlygos“, - BNS sakė profsąjungos pirmininkas Gediminas Sabaitis.
Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyriaus specialistė Marija Grybauskaitė BNS pranešė, kad gavusi skundą, taryba vertina skundo aplinkybes ir argumentų pagrįstumą, po to sprendžia, ar pradėti tyrimą.
Valstybinės darbo inspekcijos, pasak G.Sabaičio, prašoma nustatyti, ar taksi vairuotojai „su baltais numeriais“ turi darbinius santykius. Inspekcijos Komunikacijos skyriaus vedėja Nerita Šot BNS patvirtino, kad toks prašymas yra gautas.
„Galime patvirtinti, kad toks prašymas yra tikrai penktadienį gautas, o kita informacija yra konfidenciali, kol vyksta tyrimas ir VDI jos pateikti negali“, - informavo N.Šot.
Anot G.Sabaičio, dabar Vilniuje yra apie tūkstantį „klasikinių“ taksi vairuotojų, o dar 1,5 tūkst. asmenų, teikiančių taksi paslaugas, pavyzdžiui, „Uber“ ir kitų įmonių vairuotojai, kuriuos galima išsikviesti, turint specialias programėles.
Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas sako, kad „Uber“ pėdomis seka ir keturios lietuviškos įmonės.
„Kadangi kai kam galima, greitai tą mintį pasigavo ir kiti. Pradėjo imituoti taksi veiklą. Kai duodi tokią`nišą, kur galima įlįsti be jokių reikalavimų, tai greitai plinta - šiai dienai apie 30 proc. keleivių veža tokie su baltais numeriais taksi“, - BNS sakė R.Kriukovas.
Interneto skelbimai rodo, kad turint specialias programėles, galima išsikviesti „Etaksi“, „Taxify“, „Euro Taxi“, „Etransport“.
Pasak R.Kriukovo, pastarosios taksi įmonės nuo „Uber“ skiriasi tik tuo, kad su jų vairuotojais galima atsiskaityti grynais pinigais. R.Kriukovo skaičiavimu, apie 70 proc. taksi paslaugų suteikia vairuotojai, dirbantys su verslo liudijimais.
Pasak jo, Vilniuje prieš krizę buvo apie 1,4-1,5 tūkst. taksi automobilių, dabar - 2,5 tūkst.
G.Sabaitis sakė, kad vasario pradžioje su „Uber“ programėlėmis dirbo apie 200 vairuotojų.
Vilniuje veikia mažiausiai trys profesinės sąjungos.