• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasaulio banko apžvalga apie vartotojų teisių apsaugą ir finansinį raštingumą Lietuvoje rodo, kad mūsų šalies vartotojams trūksta aiškios informacijos apie finansines paslaugas, jie ne visuomet geba tinkamai jas pasirinkti ir įvertinti riziką.

REKLAMA
REKLAMA

Suprasdami šios problemos rimtumą „Lietuvos vartojimo lizingo ir kredito asociacijos“ (LVLKA) nariai teigia susitarę laikytis Pasaulio banko rekomendacijų tobulinti finansinių paslaugų vartotojų teisių apsaugą ir perkėlė jas į savo praktiką.

REKLAMA

„Tai reiškia, kad asociacija siekia įtvirtinti vartojimo lizingo ir kreditų paslaugų teikimo standartus bei atsakingo skolinimo politiką ir taip apsaugoti gyventojus nuo skolinimosi ne pagal savo finansines galimybes. Stipresnė teisinė ir institucinė apsauga, visų pirma, būtų naudinga finansinių paslaugų vartotojams, kurie imdami vartojimo kreditą dažnai deramai neįvertina savo finansinių galimybių arba tiesiog nesupranta pasirašytų sutarčių turinio“, – sako LVLKA direktorius Pranciškus Gerulis.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl šių priežasčių asociacijos nariai siekia sustiprinti finansinių paslaugų vartotojų apsaugą. LVLKA vadovo teigimu, jei vadovaudamosis Pasaulio banko rekomendacijomis veiktų visos lizingo ir kredito paslaugas teikiančios bendrovės, tikrai pagerėtų finansinių paslaugų reguliavimas, padidėtų ir vartotojų pasitikėjimas finansinių paslaugų teikėjais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LVLKA narės jau sako besivadovaujanti dauguma Pasaulio banko rekomendacijų. Pavyzdžiui, savo interneto svetainėse jos skelbia standartines finansinių produktų teikimo sutartis, jas galima gauti ir paslaugų teikimo vietose. Taigi dar prieš prisiimdamas finansinius įsipareigojimus žmogus esą gali susipažinti su jam teksiančia atsakomybe ir kai kuriais atvejais netgi derėtis dėl sutarties bei sandorio sąlygų.

REKLAMA

Be to, LVLKA yra parengusi ir su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba suderinusi asociacijos etikos kodeksą, kuriuo vadovaujasi visi asociacijos nariai.

LVLKA taip pat ėmėsi priemonių, kad vartotojai nebūtų klaidinami dėl finansinių paslaugų teikėjų teisinio statuso, pavyzdžiui, naudojant banko pavadinimą tokio statuso neturinčių įmonių veikloje ir reklamoje. Būtų tikslinga, jei visų rūšių reklamoje, kuri pateikiama spausdintinėje medžiagoje, televizijoje, radijuje ar kitomis priemonėmis, finansinė institucija taip pat nurodytų, kad jos veikla yra kontroliuojama ir kas tai daro.

REKLAMA

Asociacijos nariai yra sudarę komisijas, kurios sprendžia klientų skundus. Net gavę skundą žodžiu, darbuotojai jį užregistruoja. Vėliau jis būna nagrinėjamas skundų komisijoje.

LVLKA nariai pritaria ir kitoms Pasaulio banko rekomendacijoms. Asociacijos nuomone, Kreditų biuro veikla turėtų būti išplėsta, kad apimtų daugumą namų ūkių, jame turėtų būtų kaupiama ne tik neigiama, bet ir teigiama informacija. Taip pat, siekiant pagerinti Kreditų biuro naudingumą, paskolų davėjams turėtų būti peržiūrėti duomenų apsaugą reguliuojantys teisės aktai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Asociacijos narių teigimu, būtų gerai, kad priežiūros institucija gautų bent minimalią informaciją apie kredito teikėjus (kas yra įmonės akcininkai, ar jie neteisti), audituotas finansines ataskaitas ir veiklos apimties statistiką.

Galiausiai, teikdamas pasiūlymus, kredito teikėjas turėtų užtikrinti, kad vartotojui suteikta galimybė pasirinkti iš kelių jo reikalavimus atitinkančių variantų, kad jam pateikta pakankamai informacijos apie produktą ar paslaugą. Tik taip vartotojas galės pasirinkti jam tinkamiausią.

REKLAMA

Pasaulio banko projektas „Vartotojų teisių apsauga ir finansinis raštingumas Lietuvoje“ įgyvendintas 2008-2009 metais. Juo siekta išanalizuoti problemas ir priežastis, susijusias su nepakankamu vartotojų informavimu apie finansines paslaugas.

Apie LVLKA:

LVLKA, anksčiau besivadinusios Lietuvos vartojimo kredito asociacija (LVKA), priklauso Lietuvos ir tarptautinio kapitalo įmonės, Lietuvoje veikiančios „Credit24“, „Kreditas123“ ir „Moment Credit“ prekių ženklais. Asociacijos nariai bendrai aptarnauja per 170 000 klientų Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų