Gyventojai pastebi, kad kai kurie bankai laisvai leidžia klientams rinktis pigesnes paskolas. Tačiau kiti, reklamuodami ir nemokamą paslaugą apsunkina galimybes ja pasinaudoti.
Į naujienų portalo tv3.lt redakciją kreipėsi skaitytoja Kristina, susidūrusi su problemomis, kuomet norėjo atsidaryti pagrindinę sąskaitą „Revolut“ banke.
Pasak jos, banko puslapyje skelbiama, kad ši paslauga yra nemokama. Tokia pati informacija esą nurodoma ir Lietuvos banko puslapyje, skelbiančiame apie bankų mokėjimo paslaugų krepšelius.
Tačiau skaitytoja teigia, kad mėgindama atsidaryti „Revolut“ banke būtent tokią sąskaitą, susidūrė su sunkumais.
„Noriu savo pagrindinę sąskaitą atsidaryti „Revolut“ banke, kuris šitą paslaugą neva teikia nemokamai, tačiau, kaip tai padaryti, nėra aiškiai nurodyta“, – savo patirtimi dalinasi skaitytoja Kristina.
Ji pasakojo kreipusis į „Revolut“ klientų aptarnavimą ir jai buvo atsiųsta nuoroda, kaip tai padaryti. Tačiau, anot jos, pažymėjus, jog turi sąskaitą kitame banke, sulaukė pranešimo, kad neatitinka reikalavimų.
Ar iš tikrųjų paslauga nemokama?
„Revolut“ komunikacijos vadovė Ingrida Daunaravičienė tikino, kad iš tiesų bankas teikia minėtą paslaugą.
„Šio tipo sąskaitai taikomas reikalavimas neturėti sąskaitos kitame Lietuvos banke/mokėjimų institucijoje“, – aiškino banko atstovė.
Pasak jos, tokią sąskaitą atidaryti nėra sudėtinga – užtenka reikiamais duomenimis užpildyti formą.
„Bazinę sąskaitą galima atidaryti mūsų puslapyje užpildžius formą reikiama informacija“, – pasakojo I. Daunaravičienė.
Anot jos, net ir turėdamas sąskaitą kitame banke, klientas gali nemokamai naudotis banko paslaugomis.
„Klientui turint sąskaitą kitame banke, pasiūlome atidaryti „Revolut“ sąskaitą su Standartiniu planu, kuris taip pat yra nemokamas“, – sako banko atstovė.
Ji priminė, kad reikalavimas neturėti sąskaitos kitame banke yra numatytas Europos Sąjungos direktyvoje (2014/92/ES).
O kad galėtų ją atidaryti, klientas privalo:
- būti teisėtai ES valstybėje narėje gyvenantis vartotojas;
- pagrįsti savo profesinius, ekonominius, socialinius arba asmeninius ryšius su Lietuvos Respublika;
- neturėti Lietuvos Respublikoje veikiančioje įstaigoje mokėjimo sąskaitos, arba pateikti pranešimą, kad sąskaita bus uždaryta;
- atitikti visus kitus tinkamumo kriterijus, kurie gali būti taikomi pagal įstatymus (pavyzdžiui, pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos patikrinimas).
Lietuvos bankas įspėja dėl ribojimų
Lietuvos bankas (LB) nuo metų pradžios priėmė naujus reikalavimus, kad kredito įstaigos, gyventojams teikiančios pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą privalo aiškiai ir suprantamai pateikti informaciją apie šią paslaugą – krepšelio sudėtį, įkainius, užsakymo ir teikimo sąlygas, o bet koks ribojimas pasinaudoti pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslauga – nepriimtinas.
„Vartotojai turi turėti galimybę neapsunkintomis sąlygomis – lengvai ir paprastai pasikeisti jau turimą mokėjimo paslaugų krepšelį (planą) į pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugos krepšelį“, – nurodo Lietuvos Bankas.
LB pabrėžia, kad su mokėjimo paslaugų turiniu, krepšeliu ir įkainiais susijusi informacija negali būti formalaus pobūdžio.
„Vartotojas iš pateikiamos informacijos turi aiškiai suprasti, kad siūloma paslauga atitinka pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą“, – savo internetinėje svetainėje skelbia LB.
Reikalavimuose taip pat nurodoma, kad kredito įstaigos negali nustatyti papildomų sąlygų, kurios apsunkintų pagrindinė mokėjimo sąskaitos paslaugos pasirinkimą.
„Turi būti aiškiai nurodoma, kad, norint naudotis pagrindine mokėjimo sąskaitos paslauga, neprivaloma pirkti papildomų paslaugų“, – informuoja LB.
Straipsnio autorius yra Tadas Kalvaitis, atliekantis praktiką naujienų portale tv3.lt.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!