Buvęs „Valve“ ekonomistas Yanis Varoufakis pasidalino įžvalgomis apie horizontalios hierarchijos vadybą korporacijoje, kuri vertinama daugiau nei 4 mlrd. JAV dolerių (10,2 mlrd. litų).
„Labiausiai stebinantis faktas – tiesioginių vadovų nebūvimas“, – pasakojo Atėnų Universiteto ekonomikos profesorius dirbęs „Valve“. – Darbuotojai šią situaciją apibūdina, kaip anarcho-sindikatą, kurioje darbuotojai, turėdami tikslius iššūkius, kryptingai dirba, kad pasiektų savo tikslą.“
Pavyzdžiui, kuomet „Vavle“ ieško naujų personalo narių, esami darbuotojai patys buriasi į komitetą. Šiam išrinkus komandos narį, naujokui suteikiamos visos galimybės išsirinkti kelis projektus, kuriems bus skiriama didžioji laiko dalis. Inc.com teigimu, „Valve“ visa galva pranoksta „Google“, kurioje su darbu nesusijusiems projektams skiriama 20 proc. laiko – JAV Sietlo mieste įsikūręs kompiuterinių žaidimų gamintojas tokiai veiklai skiria 100 proc. laiko. Visi darbuotojai žaidimus kurdavo ir laisvalaikiu, tad pozicija „Valve“ tik padeda monetizuoti pomėgius, rašo inc.com.
„Viena pagrindinių komandos stiprybių – darbuotojų mobilumas“, – aiškino Y. Varoufakis. – Norint prisijungti prie kito projekto, tereikia persinešti kompiuterį.“
Ekonomistas pridūrė, kad naujų darbuotojų samdymas ar atleidimas gali būti inicijuotas kad ir dviejų „Valve“ personalo narių pokalbio koridoriuje. Tuo tarpu priedai ir paskatinamosios premijos, kurios kartais 10 kartų viršija mėnesinį atlygį, taip pat priklauso nuo kolegų įvertinimo.
Inc.com pastebi, kad tokia situacija sukuria nemažai prielaidų manyti, kad anarchija ilgainiui bus išnaudota neteisingai, tačiau Y. Varoufakis tikino, kad „Valve“ dirba žmonės, tikintys socialinių normų svarba.
„Dirbantieji „Valve“ yra aukščiausio lygio savo srities specialistai – kiekvienas pakviestas individualiai, tad tikėtis nesąžiningumo proveržių nėra tikslo“, – aiškino buvęs korporacijos ekonomistas.
„Valve“ buvo įkurta prieš 18 metų, dviejų „Microsoft“ palikusių darbuotojų – Gabe‘o Newello ir Mike‘o Harringtono. Didžiausią dalį pajamų kompanijai atneša žaidimų platinimo platforma „Steam“, kurios pagalba parduodama net 70 proc. visų kompiuterinių žaidimų. Vien „Steam“ kasmet „Valve“ atneša apie 1 mlrd. dolerių (2,5 mlrd. litų) pajamų.