„Dabar matome, kad paklausa ženkliai atsistato, ypač vasaros metu orlaivių užpildymai yra labai aukšti, tai natūralu, atsižvelgiant vien į paklausos tendencijas, oro bendrovės jau viešai komunikuoja, kad Europoje planuojamos skrydžių kainos bus didesnės nei 2022 metais“, – interviu BNS sakė A. Stikliūnas.
„Infliacija, matome, kokio lygio yra Europoje. Kainas lemia daugelis aplinkybių, nuo paklausos iki bendrai degalų sąnaudų, kurios užima didžiausią sąnaudų dalį aviakompanijų struktūroje“, – kalbėjo jis,
Pasak A. Stikliūno, šiemet padidinta rinkliava oro bendrovėms beveik neturės įtakos bilietų brangimui, nes tai sudaro iki 5 proc. visų bendrovių sąnaudų.
Visgi, anot jo, Europoje, palyginti su Šiaurės Amerika ar Azija, skrydžių bilietų kainų augimas bus mažesnis.
Lietuvos oro uostų vadovas taip pat užsiminė, jog dėl kai kurių krypčių oro bendrovės „labai agresyviai konkuruoja“ ir nori padidinti rinkos dalį, o tai gali lemti ir pigesnes keliones.
„Ypač žemų kaštų vežėjai konkuruoja kaina ir tokiu principu vadovaujantis pigesnių skrydžių galima rasti, ypač į tam tikras šalis“, – sakė A. Stikliūnas.
Anot jo, įtakos kainai turi ir sezoniškumas, kadangi žiemos metu paklausa sumažėja, apie 70 proc. maršrutų Europoje tampa nuostolingi, tad vasarą oro bendrovės siekia kompensuoti žiemos nuostolius ir padidinti metinį krypties pelningumą.
„Natūralu, tuo žiemos sezonu, lapkritį, sausį, vasarį, tikrai galima rasti pigių skrydžių į skirtingus Europos miestus“, – teigė laikinasis LTOU vadovas.
Pernai trijuose šalies oro uostuose keleivių skaičius siekė 5,35 mln., o šiemet, A. Stikliūno prognozėmis, jis pasieks 6 mln., arba 92 proc. buvusio lygio prieš koronaviruso pandemiją.
„Ką rodo sausio mėnesio rezultatai, kad atsistatymas toliau tęsiasi ir keliautojų srautai yra šiek tiek didesni nei mes prognozavome sausio mėnesį“, – teigė A. Stikliūnas.
Anot jo, trijų oro uostų sugrįžimas į 2019 metų lygį prognozuojamas 2024 metais. Vien Kauno oro uostas šį lygį, preliminariais duomenimis, jau pasiekė.