Ketvirtadienį pradėjus pataisų priėmimą pertraukos paprašė finansų ministrė Gintarė Skaistė ir konservatorių frakcija, vėliau kiti parlamentarai prašė dar dviejų pertraukų, o paskelbus balsavimą salėje nebuvo nė 40 Seimo narių.
Už balsavo 35 Seimo nariai, prieš buvo vienas (socialdemokratas Algirdas Sysas), o susilaikė trys. Pataisas rėmė tik opozicijos atstovai.
47 valdantieji konservatoriai balsavime nedalyvavo, o susilaikė vienintelis Ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas. 10 liberalų, kurių atstovas Andrius Bagdonas buvo pataisos iniciatorius, balsavime nesiregistravo, du buvo už (A. Bagdonas ir Romualdas Vaitkus), trys Laisvės frakcijos atstovai (Silva Lengvenienė, Tomas Vytautas Raskevičius ir Vytautas Mitalas) balsavo už, du susilaikė (Marius Matijošaitis ir Artūras Žukauskas), o šeši balsavime nepasirodė.
„Balsavimas atidedamas geresniems laikams, turbūt tai bus lapkričio 3-ąją“, – sakė posėdžiui pirmininkavęs „valstietis“ Jonas Jarutis.
Projektas nebuvo priimtas, nes reikėjo, kad balsavime dalyvautų bent 71 parlamentaras.
Seimas šį klausimą į darbotvarkę ketvirtadienį įtraukė paprašius A. Bagdonui. Tada G. Skaistės įspėjo, kad toks žingsnis sumažins biudžeto įplaukas, bet balsuojant Seimas į tai neatsižvelgė.
G. Skaistė prašė dėl pataisų balsuoti šiek tiek vėliau, nes dėl projekto buvo gauta neigiama Vyriausybės išvada. Pasak jos, Vyriausybė skatina elektromobilių plėtrą kitais būdais.
Ji, be kita ko, pabrėžė, kad jau pastebima elektromobilių daugėjimo tendencija.
„Pakaitumas paprastų automobilių į elektromobilius artimiausiu metu tikrai persiris į didesnes tendencijas ir geometrine progresija augs, todėl nuostoliai biudžetui jeigu šiais metais yra santykinai nedideli, ateityje jie bus tikrai gerokai ženklesni“, – įspėjo G. Skaistė.
„Tokiu atveju, jeigu toks įstatymas būtų priimtas dar iki Naujųjų metų, turėtume koreguoti ir valstybės biudžeto projektą ir nuimti tam tikras išlaidas, kurios dabar yra suprojektuotos“, – pridūrė ji.
Pataisas svarstant Biudžeto ir finansų komitete, kurioms jis pritarė, buvo skaičiuojama, kad lengvatą įteisinus biudžetas nesurinktų apie 2 mln. eurų pajamų.
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) BNS informavo, kad grynųjų elektromobilių įsigijimas kompensuojamas iš Modernizavimo fondo – 2022–2026 metams tam numatyta skirti 50 mln. eurų: gyventojams – 35 mln. eurų, įmonėms numatyta 15 mln. eurų.
APVA nurodė, kad nuo birželio 100 įmonių įsigijo daugiau kaip 110 elektromobilių ir prašo daugiau kaip 450 tūkst. eurų paramos. Tuo metu 550 gyventojų prašo daugiau kaip 2 mln. eurų.
Įmonėms kompensuojama tik už naujo M1 ar N1 klasės elektromobilio įsigijimą – parama siekia 4 tūkst. eurų. Gyventojams kompensacija skiriama už naują (iki 6 mėnesių) arba naudotą (iki 4 metų) M1 klasės elektromobilį – ji siekia atitinkamai 5 tūkst. arba 2,5 tūkst. eurų.
Spalio 1 dienos duomenimis, Lietuvoje iš viso registruota beveik 7 tūkst. grynųjų elektromobilių.