Palyginę kainas akcijų metu ir dabar matyti, kad bananai pabrango 0,33 eur, tačiau vis dar kainuoja pigiau nei be akcijos kituose prekybos centruose. Tokios pat tendencijos pastebimos ir agurkų bei pomidorų kainose. Po akcijų „Lidle“ jie atitinkamai pabrango 0,65 eur ir 0,13 eur.
Taip pat matyti ir obuolių praangimas, kurie atidarymo dieną kainavo 0,39 eur, o dabar 0,59 eur. Pastebėta ir tai, kad kiaulienos sprandinės be kaulo kaina sumažėjo 1,17 eur. Atidarymo dieną buvo užfiksuota 5,66 eur kaina, prieš tai nesiūliusi pigiausios kiaulienos, palyginus su kitais prekybos centrais „Lidle“ – pigiausia.
Produktų kainų skirtumaiInfographic
Kitų produktų kainos išliko nepakitusios.
Taip pat skaitykite:
Kainos „Lidl“ parduotuvėje: agresyvi konkurencija prasidėjo
Pigiausių prekių ženklai prekybos centruose: ar „Lidl“ kainos nugalės?
Atskleidė, ką rinkosi pirkėjai
„Lidl“ Komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė tikina, kad kiek įmanoma, kainas bus stengiamasi išlaikyti tokias kaip ir dabar, nes vienos akcijos keis kitas.
„Kažkurios akcijos baigiasi ir vėl prasideda kitos. Kiekvieną pirmadienį ir ketvirtadienį siūlomos naujos akcijos, specialūs ribotų prekių kiekio pasiūlymai. Nuolatos keisis pasiūlymai ir, jei klientas nespėja nusipirkti iki kol išsiparduoda nustatytas kiekis, reikia laukti kito karto. Bet tai nereiškia, kad jis bus po savaitės, gal ir po pusės metų“, - sako Komunikacijos vadovė.
Į ekspertų nuomones, jog kainos didės, A. Gaižauskienė atsako, jog visgi yra žiūrima į ilgalaikę perspektyvą, o ne trumpalaikę.
„Labai palankiai vertiname Lietuvos rinką, investuojame ir dirbame čia, siekdami ilgalaikių tikslų. Džiaugiamės šiuo metu aktyviai vykstančia plėtra ir galimybe pasiūlyti šalies pirkėjams patiems įvertinti „Lidl“ prekių kainos ir kokybės santykį – siekiame užtikrinti, kad jis būtų geriausias įmanomas. Pirmoji savaitė mus labai maloniai pradžiugino mūsų pirkėjų gausa, jų pozityvumu ir mūsų darbuotojams labai maloniu grįžtamuoju ryšiu. Stengiamės visi, pati vadovybė vaikšto neišsipuošę, kai turi laisvesnio laiko važiuoja į parduotuves padėti“, - situaciją apibūdina A. Gaižauskienė.
Ji rekomenduoja, kad žmonės apsipirktų iš pat ryto, mat šviežios prekės atvežamos tik ryte, tad vakare gali tekti pamatyti ištuštėjusias lentynas.
Taip pat atskleidžiama, kad pirkėjai daugiausia rinkosi akcijines prekes. Per pirmąsias šešias dienas perkamiausios prekės buvo: bananai, agurkai, pomidorai, kalafiorai, lietuviški privataus prekės ženklo glaistyti varškės sūreliai, ledai.
Perkamiausios prekės „Lidle“Infographic
Pradedame matyti tikrąsias kainas
Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis pasakoja, kad nors pradžioje „Lidlo“ kainas gaubė akcijos, jau iš dalies galime matyti stabilesnes kainas. Visgi jis pabrėžia, kad tikėtina, jog kai kurios prekės ir išliks pigesnės nei kituose prekybos centruose.
„Ypač tai pažymėtina tose kategorijose, kur tiekėjai ne lietuviškos įmonės, o didžiulės vokiškos gamyklos ir ūkiai. Jos gali turėti savikainos pranašumą prieš lietuviškas įmones. Galbūt gamybos technologijos kitokios“, - sako L. Šimonis.
Pasak eksperto, žvelgiant į daržovių kainas galima išskirti, kad Vakaruose kai kurios daržovės auginamos pigiau, o „Lidl“ turėdamas didžiulį parduotuvių tinklą Europoje ir palaikydamas gerus santykius su dideliais daržovių augintojais, sugeba jų nusipirkti už mažesnę savikainą. „Kai kurie ūkiai daržoves tiekia dideliais kiekiais. „Lidl“ gali sau leisti pirkti tuos didžiulius kiekius ir savo parduotuvėse sugeba juos parduoti, dėl to gaunama gera savikaina. Mes galime matyti kai kurių daržovių mažesnes kainas nei esame įpratę matyti mūsų tinkluose, nes jie neturi tų nusistovėjusių senų ryšių su Europos ūkininkais“, - mano L. Šimonis.
Pasak jo, vis dėlto lietuviškų prekių kainos turėtų išlikti apylygės.
„Nemanau, kad „Lidl“ turės kokį savikainos pranašumą. Mažėjanti savikaina gali pasireikšti per didesnį prekybos centro efektyvumą: greitas apsipirkimas, prekių nuskenavimas. Tad ši mažėjanti savikaina gali atsispindėti ir kainoje, bet lietuviškos produkcijos kainų skirtumas skirtinguose prekybos centruose neturėtų būti šokiruojantis. Jei taip nutiktų, būtų ženklus apie 20-30 proc. lietuviškų produktų kainų skirtumas, tuomet būtų tikėtina, kad žaidžiama marketinginiais maržos nustatymais“, - vertina marketingo strategijos ekspertas.
Daržovės ir vaisiai pigesni, o kaip kiti produktai?
Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas atskleidžia, kad daržovių ir vaisių skyrius – parduotuvės vizitinė kortelė. Tad parduotuvei svarbiausia padarytį įspūdį, kad šiame skyriuje prekės labai pigios, o kituose galima laikyti ir aukštesnes kainas.
„Šis skyrius sudaro įspūdį ir vertinimą visos parduotuvės. Tuo pačiu tai ir nuostolinga prekių kategorija: dėl sugedimo ir kokybės. Tas žaidėjas, kuris sugeba ir gali paversti daržovių ir vaisių skyrių patraukliu, tiek kaininiu, tiek ypatingai kokybiniu požiūriu, įgauna visos parduotuvės geresnį vertinimą. Ir ne tiek svarbu kainos, kuriomis prekiauji ateityje. Ši prekių kategorija trauks pirkėjus, kurie manys, kad šiame skyriuje viskas tvarkoje, tuomet ir visoje parduotuvėje kainos geros, o tai gali būti ir netiesa“, - vertina J. Gavėnas.
Jo nuomone, reikėtų įvertinti visą prekių krepšelį, kurį perka žmogus.
„Aš manau, kad jei palygintume statistinio vidutinio lietuvio krepšelį su tais pačiais produktais, kainos skirtinguose prekybos centruose išeitų apylygės“, - svarsto mažmeninės prekybos ekspertas.