Vis tik, jei pasiseks, ši nemaloni situacija, negalint nuvykti į darbą, gali būti išspręsta ir per 10 minučių bei kainuoti vos keliasdešimt eurų.
Tačiau gali nutikti ir taip, kad visa tai truks ilgai, kainuos brangiai ir galbūt automobilis netgi atsidurs autoservise.
Dėl to specialistai perspėja, ką vertėtų patikrinti ir atnaujinti automobilyje, norint tokių atvejų išvengti.
Kada dažniausiai neužsiveda automobiliai
Klaipėdoje veikiančios avarinės tarnybos „Švyturio tralas“ atstovas pastebi, kad daugiausia skambučių dėl neužsivedančių automobilių būna, kai naktį pašąla ir temperatūra siekia –5, –10 ar dar mažiau.
„Kaip per pirmąjį sniegą daugiausia avarijų pasitaiko, taip ir per pirmą rimtesnį šaltuką būna daugiausia skambučių, kai ryte žmonės ruošiasi į darbus ir jų automobiliai neužsiveda.
Žiemos viduryje tų skambučių mažėja, nes žmonės po pirmųjų šalčių automobilius jau būna susitvarkę“, – pasakojo pašnekovas.
Anot jo, šiemet Klaipėdoje normalios žiemos kaip ir nebuvo, tad skambučių bumo dėl to irgi nepasijautė:
„Prieš kelias dienas toks didesnis šaltukas buvo, tai ir tų skambučių pasitaikė. Bet daugiau teko vežti į servisą negu užvedinėti.“
Užvedimo kaina ir per kiek laiko atvyksta
Vilniuje ir visoje Lietuvoje pagalbą teikiančios mažosios bendrijos „Tralasplius.lt“ vadovas Tomas Sveikauskas nurodė, kad kaina priklauso nuo to, kaip toli yra kliento automobilis ir kiek laiko truks jo užvedimas.
Jis skaičiavo, kad atvykimo laikas Vilniuje gali būti ir 5–10 min., ir 20–30 min., ir iki 1 val., priklausomai nuo užimtumo ir vietos.
„Kaina prasideda nuo 40 eurų, kai yra naudojama speciali užvedimo įranga, o ne užkūrimo laidai, kurie šiuolaikiškiems automobiliams nerekomenduojami. Kainos nuo pernai nepasikeitė“, – dėstė T. Sveikauskas.
Kaune veikiančios mažosios bendrijos „Markemis“ vadovas Tomas teigė, kad atvykimo laikas taip pat priklauso nuo vietos ir užimtumo, tad gali trukti nuo 10 min. iki 1 val.
Paslaugos kaina čia prasideda nuo 30 eurų ir kyla, priklausomai nuo atstumo.
Klaipėdoje „Švyturio tralo“ atvykimo laikas dažniausiai yra iki 1 val., o kainą lemia mašinos užvedimo būdas:
„Jei tiesiog užvedimas, panaudojant bateriją elektros energijai atgaivinti, tai kainuoja nuo 30 eurų.“
Dėl ko dažniausiai neužsiveda automobiliai?
Pasak T. Sveikausko, žiemos metu automobiliai užgęsta kelyje dažniausiai dėl užšąlančio vasarinio kuro arba kuro filtre užšąlančio susirinkusio kondensato.
Jis vardijo, kad automobiliai neužsiveda stovėjimo aikštelėse po ilgo nenaudojimo, o šaltuoju sezono metu užvedimų paklausa padidėja dėl netinkamos būklės baterijų, kurių efektyvumas esant minusinei temperatūrai sumažėja.
O „Švyturio tralas“ atstovas pastebi, kad situacijų pasitaiko įvairių. Pvz., automobilis neužsiveda dėl išsikrovusio seno akumuliatoriaus, kuris žiemą prie minusinės temperatūros būna silpnesnis:
„Dažnas variantas dar būna, kad akumuliatoriaus energijos nebeužtenka žiemą užvesti. O šiaip turbūt dažnesnis atvejis – tai tam tikrų variklio pašildymo sistemų gedimai, kai prie minusinės temperatūros variklis, ypač dyzelinis, neveikia ir mašina neužsiveda.“
„Markemis“ vadovas paminėjo, kad keliuose automobiliai dažniausiai užgesta dėl variklio gedimų, o neužsiveda dažniausiai dėl to, kad yra netvarkingi:
„Prižiūrėti automobilius reikia, pasiruošti žiemai iš anksto.“
Kaip nuo to apsaugoti savo automobilius?
Anot „Markemis“ atstovo Tomo, vertėtų susipirkti naujus akumuliatorius, pakaitinimo žvakes, susižiūrėti kuro purkštuvus.
O „Švyturio tralas“ atstovas pabrėžė, kad žiemai pasiruošti reikia dar prieš žiemą, lygiai taip pat, kaip pasikeisti žiemines padangas, nes neaišku, kokia bus ta žiema.
„Rekomenduočiau prieš žiemą apsilankyti servise, pasitikrinti akumuliatoriaus būklę. Jei jis yra senesnis nei 3–4 metai, manyčiau, jį reikėtų keisti prieš žiemą, kad jis jos metu tarnautų „pilnai“.
Reikėtų pasidaryti automobilio diagnostiką, ypač dyzeliniams automobiliams, ar pakaitinimo žvakės veikia ir kt. Nes, kai jau žiema užklups, mašina neužsives, tada jau teks remontuoti čia ir dabar“, – kalbėjo pašnekovas.
Kiek automobilių pavyksta užvesti
T. Sveikauskas patikino – jei automobilis neužsiveda dėl netinkamos akumuliatoriaus būklės, tai užvesti jį su specialia įranga pavyksta visada.
Tačiau, jei yra užšalęs filtras ar kuras, jau mašina tenka vežti į servisą.
„Užvesti trunka nuo 1 iki 30 min., priklausomai nuo automobilio modelio ir nesikūrimo priežasties. Tačiau kartais daugiau laiko užtrunka atvykimas iki kliento nei pats užkūrimo laikas“, – komentavo „Tralasplius.lt“ vadovas.
„Švyturio tralas“ atstovas pastebi, kad užvesti apytiksliai pavyksta apie 50 proc. automobilių, kitus 50 proc. tenka vežti į servisą.
O „Merkemis“ vadovas teigė, kad 99 proc. atvejų automobilį užvesti pavyksta:
„Šiemet šalto laiko dar nebuvo tokio, kad jie nesikurtų. Pernai buvo dvi šaltos dienos, per jas sulaukėme 26 skambučių.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!