• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ruošiasi europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ruožo nuo Panevėžio iki Lietuvos–Latvijos sienos projektavimui ir statybai. Preliminariais skaičiavimais, darbų rinkos kaina vertinama daugiau nei 0,5 mlrd. eurų (be PVM).

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ruošiasi europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ruožo nuo Panevėžio iki Lietuvos–Latvijos sienos projektavimui ir statybai. Preliminariais skaičiavimais, darbų rinkos kaina vertinama daugiau nei 0,5 mlrd. eurų (be PVM).

REKLAMA

Projektavimo ir rangos darbų pirkimą ketinama skelbti šių metų pabaigoje – dėl to LTG šiuo metu konsultuojasi su rinkos dalyviais. Visą geležinkelio ruožą, įskaitant eismo valdymo bei kitų sistemų įdiegimą ir linijos testavimą, siekiama užbaigti iki 2030 metų pabaigos.

„Svarbiausi numatyti darbai: projekto parengimas, statybą leidžiančių dokumentų gavimas, sankasos ir bėgių įrengimas beveik 54 kilometrų atkarpoje“, – BNS teigė LTG „Rail Baltica“ projekto komunikacijos partnerė Gintarė Urniežė.

Kaip nurodoma projekto dokumentuose, planuojamame statyti ruože numatoma įrengti septynis geležinkelio tiltus arba viadukus, dešimt automobilių viadukų, taip pat septynis tunelius, tris žaliuosius tiltus, skirtus laukiniams gyvūnams bei vieną požeminę perėją.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp Panevėžio ir Lietuvos–Latvijos sienos iš viso ketinama nutiesti 53,8 kilometrų ilgio dvikelio geležinkelio sankasą bei suremontuoti beveik devynis kilometrus rajoninių kelių, taip pat pastatyti regioninę stotį Pasvalio rajone esančiame Joniškėlyje.

REKLAMA

Anot G. Urniežės, pirmajame statybų etape 53,8 kilometrų ilgio sankasa būtų įrengta dvikeliui geležinkeliui, tačiau atkarpoje nenumatant didelio traukinių eismo intensyvumo iš pradžių būtų statomas tik vienkelis. 

„Analogiška situacija modeliuojama Latvijoje ir Estijoje, kur antro kelio statybos būtų vykdomos vėliau“, – teigė LTG atstovė.

Šiuo metu taip pat vyksta ir „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Panevėžio statyba, tikimasi jį tikimasi įveiklinti anksčiau nei bus užbaigti visos linijos įrengimo darbai. 

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu vyksta vertinimas dėl eismo organizavimo saugumo, dyzelinių traukinių nuomos ir kitų aktualių klausimų, kurie bus sprendžiami priklausomai nuo poreikio atkarpas įveiklinti ir anksčiau“, – sakė G. Urniežė.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau yra sakęs, kad „Rail Baltica“ vėžės atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio turėtų būti užbaigta iki 2026 metų.

„Rail Baltica“ projektas įgyvendinamas iš Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšų, o tiksli ruožo projektavimo ir statybos darbų kaina bus žinoma paskelbus pirkimą ir sudarius sutartį su rangovu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais. 

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų