Turėti gerą idėja dar nepakanka, kad ji puikiai prigytų rinkoje ir įsitvirtintų tarp vartotojų. Tą gerai įrodo „Four Loko“ pavyzdys, rašo verslo naujienų portalas „Business Insider“.
Sumaišyti kofeiną su alkoholiu atrodė puiki idėja, kuri turėtų prigyti tarp koledžo studentų, tačiau, nelaimei, „Four Loko“ gėrimas kėlė daug pavojų, ne vienas studentas jo atsigėręs pateko į ligoninę, o kai kuriems jis buvo pražūtingas.
Tačiau „Four Loko“ nėra vienintelis produktas, kuris išgyveno staigų pakilimą ir vėliau taip pat staigiai nukrito. Per pastaruosius 20 metų kompanijos pagamino ne vieną abejotiną produktą, kurie parduotuvių lentynas paliko taip pat greitai, kaip ir jose atsirasdavo. Siūlome susipažinti su keliomis produktų nesėkmėmis.
„Pippin“
„Pippin“ buvo vienintelis „Apple“ kompanijos mėginimas sukurti žaidimų konsolę ir nesunku suprasti, kodėl. Nesėkmingi pardavimų rezultatai privertė nutraukti šio žaidimų aparato gamybą praėjus vos dviems metams po jo pasirodymo. 1995 metais „Apple“ sukurta ir „Baidu“ kompanijos pagaminta„Pippin“ žaidimų konsolė kainavo 600 JAV dolerių. Šio produkto žlugimas buvo neišvengiamas po to, kai jis nesugebėjo konkuruoti su tokiomis rinkoje jau įsitvirtinusiomis žaidimų konsolėmis kaip „PlayStation“, „Nintendo 64“ ar „Sega Saturn“.
„McDonald‘s Arch Deluxe“
„McDonald‘s Arch Deluxe“ buvo pristatomas kaip „suaugusiųjų skonio mėsainis“. 1996 metais pristatytas mėsainis buvo pagamintas iš šoninės su pipiro grūdeliais, patiekiamas ant iš bulvių miltų pagamintos bandelės su sezamo sėklomis. Į mėsainio receptą taip pat įėjo salotos, svogūnai, pomidorai, sūris ir ypatingas garstyčių ir majonezo padažas. 100 mln. JAV dolerių kainavusi reklamos kampanija netrukus žlugo, kadangi dauguma „McDonald‘s“ restorano lankytojų čia ateina dėl greito maisto, o ne gurmaniškų užkandžių.
DIVX
Skaitmeninis interneto vaizdo išreiškimas (DIVX) buvo video nuomos alternatyva, kurią sukūrė elektronikos produktų kompanija „Circuit City“. Daug žadanti idėja buvo realizuota 1998 metais, tačiau praėjus vos metams žlugo.
Kompanija ketino klientams pasiūlyti vaizdo grotuvus ir DIVX kompaktinius diskus, kurie kainuotų apie 4 JAV dolerius (standartiniai DVD kompaktiniai diskai kainavo 30 JAV dolerių). Įsigijus tokį diską jame esantį filmą ar serialą būtų galima žiūrėti 48 valandas, o vėliau šį diską būtų galima išmesti arba už papildomą mokestį pakrauti iš naujo.
Tačiau daugiausiai susirūpinimo kėlė privačių teisių klausimai, o „Circuit City“ sunkiai sekėsi įtikinti vaizdo įrašų studijas išleisti filmus DIVX formatu. Žlugus šiai idėjai „Circuit City“ pranešė, kad klientams grąžins po 100 JAV dolerių už jų turimus DIVX vaizdo grotuvus.
XFL
Amžių sandūroje NBC ir Pasaulio imtynių federacija (WWF) sugalvojo sukurti profesionalią amerikietiškojo futbolo lygą, kurios varžybos turėjo vykti JAV Nacionalinės futbolo lygos (NFL) tarpsezoniu. Tačiau XFL sulaukė labai mažo žiūrovų susidomėjimo ir gyvavo vos vieną sezoną.
„Levi‘s Type 1“ džinsai
Šio amžiaus pradžioje „Levi‘s“ pristatė „Type 1“ džinsų modelį ir kartu pradėjo leisti daug lėšų pareikalavusią šio produkto reklamą NFL Supertaurės finalo metu. Džinsų dizainas nesulaukė vartotojų susidomėjimo ir netrukus drabužių gamintoja buvo priversta atsisakyti „Type 1“ gamybos.
„Heinz EZ Squirt“
2000 metais „Heinz“ įžengė į naująjį tūkstantmetį su nauju produktu – „EZ Squirt“ pomidorų padažu. Produktas buvo pristatytas linksmos formos violetiniuose, žaliuose ir raudonuose buteliukuose. Ši idėja žlugo po to, kai „Heinz“ nustatė, kad žmonės neturi polinkio valgyti maisto, padengto violetine ar žalia spalva.
„Segway PT“
„Segway Personal Transporter“ buvo pristatytas 2001 metais. Produktą pristatė žinomas išradėjas Deanas Kamenis, tad niekas nesitikėjo, kad viskas pakryps tokia bloga linkme. Vartotojams šis prietaisas pasirodė per brangus, o daugelyje miestų buvo išdrausta važinėtis riedžiais pėsčiųjų takais.
„iSmell“
Uoslė yra geriausiai su smegenimis susietas žmogaus pojūtis. 2001 metais kompanija „Digiscents“ nusprendė, kad sujungus uoslę su kompiuteriais bus galima pasiekti didelį pasisekimą. Produkto idėja buvo tokia: atidarius internetinį puslapį ar elektroninį paštą, į kompiuterį per USB jungtį įjungtas „iSmell“ išskleistų tam tikrą kvapą. Ši idėja taip ir neišsivystė iš prototipo stadijos.
„Pontiac Aztek“
„Pontiac Aztek“ automobilio gamyba buvo pradėta 2001 metais ir tęsėsi iki 2005-ųjų. Žurnalas „Time“ šį automobilį pavadino vienu šlykščiausių visų laikų automobiliu.
„Frito Lay WOW“ bulvių traškučiai
Neriebūs bulvių traškučiai atrodo puiki idėja, tačiau iš tiesų „Frito Lay“ kompanijos „WOW“ bulvių traškučiai buvo patys blogiausi. Jų sudėtyje buvo olestra – chemikalas, kuris sukelia diarėją.
HD DVD
Pirmajame šio amžiaus dešimtmečio viduryje kilo karas tarp „Toshiba“ HD DVD ir „Sony Blu-ray“. Netrukus paaiškėjo, kad nugalėtoju tapo „Sony“ kompanija. HD DVD vaizdo grotuvas pasirodė kelis mėnesius prieš pasirodant „Blu-ray“ grotuvui ir susilaukė gerų įvertinimų. Tačiau „Sony“ kompanija išleidusi naująjį „PlayStation 3“ su „Blu-ray“ grotuvu atnešė galą HD DVD. 2008 metais „Toshiba“ nutarė nutraukti HD DVD grotuvų gamybą.
Energetinis gėrimas „Cocaine“
Praeito dešimtmečio viduryje kilo energetinių gėrimų bumas ir viena kompanija nusprendė savo gėrimą pavadinti populiaraus (ir nelegalaus) narkotiko vardu. Vos pasirodžius „Cocaine“ energetiniam gėrimui nepasitenkinę tėvai pradėjo pulti žiniasklaidos priemones, reikalaudami uždrausti šį gėrimą.
„Four Loko“
Nuo pat pasirodymo 2005 metais kofeinu prisotintų alkoholinių gėrimų linija nuolat yra sveikatos apsaugos tarnybų dėmesio centre. 2009 metais buvo tiriamos „Four Loko“ reklamų etiškumas. Jau po metų kai kurie JAV universitetai uždraudė prekybą šiais gėrimais, po to, kai jų atsigėrę į ligoninę pateko keli studentai.
Įkvėpiamas insulinas
2006 metais vaistų kompanijos manė atradusios prietaisą, kuris palengvins diabetu sergančių žmonių gyvenimus. Inhaliatorius buvo skutimosi putų indelio dydžio. Insuliną reikėjo įkvėpti, kadangi jį prarijus ar patekus ant liežuvio, vaistas nesuveiktų.
„Microsoft Zune“
„Apple“ kompanija įsitvirtino nešiojamų muzikos grotuvų rinkoje su „iPod“. Nenorėdama susitaikyti su pralaimėjimu „Microsoft“ kompanija sukūrė „Zune“ – brangų, su „Windows“ operacine sistema veikiantį muzikos grotuvą, kurio 2006 metais niekas nenorėjo pirkti. 2008 metų pabaigoje nepaisydama kritikos „Microsoft“ išleido šio grotuvo HD versiją, kad galėtų konkuruoti su „iPhone“. Nepaisant visų pastangų „Zune“ buvo viena iš didžiausių „Microsoft“ nesėkmių.
2006 metais „Apple“ sukūrė vieną iš produktų, kuris, kaip bebūtų keista, netapo toks populiarus kaip kiti kompanijos produktai. Nors apžvalgininkai teigė, kad „iPod Hi-Fi“ pasižymi puikia garso kokybe, tačiau šio produkto kaina (349 JAV doleriai) buvo per didelė. Kompaniją šį produktą pardavinėjo vos pusantrų metų, o vėliau apskritai nutraukė jo gamybą.
„Sony Mylo“
2006 metais „Sony“ kompanija sukūrė prietaisą pavadinimu „Mylo“. Juo buvo galima naršyti internete, skambinti naudojantis VOIP technologija ir žiūrėti vaizdo įrašus. Ši puiki idėja paprasčiausiai buvo netinkamai įgyvendinta. Nepaisant 2009 metais atliktų patobulinimų niekas nenorėjo įsigyti „Mylo“ ir tai privertė „Sony“ kompaniją atsisakyti šio projekto.
„Phantom Lapboard“
Kompanija „Infinium Labs“, kuri dabar vadinasi „Phantom Entertainment“, kadaise žadėjo sukurti „Phantom“ žaidimų konsolę. Tai turėjo būti kompiuteris prijungtas prie interneto ir sujungtas su televizoriumi. Po kelis metus trukusių produkto atidėliojimų projekto buvo atsisakyta ir liko ir sukurta klaviatūra – kvailai atrodanti bevielio ryšio klaviatūra, kuria vartotojai galėtų naudotis patogiai įsitaisę ant savo sofų.
„Palm Foleo“
2007 metų gegužę „Treo“ išmaniųjų telefonų gamintoja, kompanija „Palm“ pranešė kurianti naują nešiojamų kompiuterių tipą, pavadintą „Palm Foleo“. Praėjus trims mėnesiams kompanija nutraukė savo pastangas. Netrukus po to prasidėjo nešiojamųjų, o vėliau ir planšetinių kompiuterių bumas. „Palm“ kompanija nesugebėjo įsitvirtinti išmaniųjų telefonų rinkoje ir vėliau ją įsigijo „Hewlett-Packard“.
2008 metų liepą „TechCrunch“ įkūrėjas Michaelas Arringtonas prabilo apie visiškai absurdišką idėją gaminti 200 JAV dolerių kainuojančius planšetinius kompiuterius. Po to, kai technologijų žinovai tik pasijuokė iš tokios jo idėjos, M. Arringtonas pradėjo iš tiesų įgyvendinti savo idėją. 2009 metų gruodį pasirodė, kad idėja patyrė visišką fiasko – prietaisas kainuos per 500 JAV dolerių, bus išleistas „Joo Joo“ pavadinimu ir greičiausiai turės nemažai defektų.
2009 metais pasirodžiusi „Vista“ operacinė sistema nesiderino su beveik jokia kompiuterių įranga, buvo lėta kaip sraigė ir reikalavo milžiniškų kompiuterio techninių parametrų. Viešas nepasitenkinimas buvo toks didelis, kad „Microsoft“ kompanija suskubo sukurti naują „Windows 7“ operacinę sistemą.
Beveik metus veikusi „Google“ kompanijos sukurta žinučių siuntimo sistema „Wave“ nustojo egzistavusi 2010 metų rugpjūčio mėnesį. Ši sistema buvo arba pernelyg sudėtinga, arba buvo išleista paprasčiausiai per anksti.