Susisiekimo ministerija galutinai patvirtino „Rail Baltica“ geležinkelio maršrutą Lietuvos teritorijoje ir užbaigė ginčus su tais, kurie siekė, kad europinės vėžės geležinkelis nuo valstybės sienos su Lenkija būtų nukreiptas tiesiog į Kauną ar pro Alytų - į Vilnių.
„Rail Baltica“ projektuotojams jau pateikti reikalavimai parengti planus europinės vėžės trasai nuo valstybės sienos Marijampolės link, iš čia - Kazlų Rūdos link, kur bus susikirtimo taškas su Kaliningrado-Maskvos geležinkeliu, o toliau - Kauno link, rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
„Taip buvo numatyta dar 1995 metais patvirtintame „Rail Baltica“ projekte. Pakeitimas tik vienas: geležinkelis iš Marijampolės nebus tiesiamas tiesiog į Kauną, bet užsuks ir į Kazlų Rūdą“, - sakė susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius.
„Rail Baltica“ Lietuvoje bus tiesiamas atskirais etapais. Pirmasis etapas bus šio geležinkelio tiesimas iki Marijampolės savivaldybėje būsiančios Baraginės krovinių perkrovimo stoties. Šis ruožas turi būti suprojektuotas iki kitų metų, pastatytas - 2011-2013 metais. 2015 metais „Rail Baltica“ pasieks Kazlų Rūdą.
Galimybė naujuoju geležinkeliu vežti krovinius jau dabar domisi vokiečiai. Jie Rusijoje pastatė automobilių surinkimo gamyklas, į kurias iš Vokietijos vežamos automobilių detalės. Dabar konteineriai iš Vokietijos uostų į Rusiją plukdomi laivais, paskui pervežami geležinkeliu.
Pirmajame etape tarptautiniam „Rail Baltica“ projektui Europos Komisija skirs 124 mln.eurų (428 mln. litų), iš jų 90 mln. eurų (310,8 mln. litų) teks Lietuvai.
Beveik tuo pat metu kaip ir Lietuvoje europinės vėžės geležinkelis atsiras Lenkijoje - nuo Varšuvos iki Bialystoko ir nuo Suvalkų iki valstybės sienos su Lietuva.
Daugiau: