Briuseliui dar tik siūlant šalims apsvarstyti galimybę įvesti ekologijos mokestį automobiliams, profsąjungos suskubo šaukti, jog toks mokestis suvaržytų judėjimo laisvę.
Antradienį Trišalėje taryboje planuojama svarstyti klausimą dėl individualaus ir žinybinio transporto priemonių apmokestinimo, kurį teikia Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Jonas Petraška, rašo "Verslo žinios".
Pasak jo, forumo nariai yra skaitę spaudoje, jog finansų ministras Rimantas Šadžius yra pasiūlęs senesniems negu 10 metų lengviesiems automobiliams įvesti ekologijos mokestį, kuris kasmet sudarytų ne mažiau kaip 250 litų, be to, tokiems automobiliams kasmet tektų atlikti techninę apžiūrą.
Prieštaraudamas ministro išsakytam teiginiui, jog tokia tvarka sumažintų autoįvykių, kylančių dėl techninių priežasčių skaičių, J.Petraška aiškina, jog "nauji automobiliai, palyginti su gaunamais atlyginimais, yra brangūs, tad siūlomos priemonės smarkiai suvaržytų Lietuvos piliečių judėjimo laisvę".
Finansų ministerija teigia, kad jokio panašaus teisės akto projekto nėra, juolab, kad tai susisiekimo ir aplinkos ministrų kuruojama sritis.
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius sakė, jog Europos Komisija tik prieš keletą savaičių pradėjo kalbėti apie ekologijos mokestį ir pakvietė šalis diskutuoti. Ir tai, anot jo, normalu, kadangi visas pasaulis ieško būdų, kaip užkirsti kelią klimato kaitai.