Palyginus drabužių ir avalynės kainas mūsų šalyje ir tokiose pačiose parduotuvėse užsienyje, ne vienam į akis krinta tai, kad lietuviai turi mokėti kur kas daugiau. Beje, tą patvirtina ir oficiali statistika.
„Eurostat“ duomenimis, pernai Lietuvoje bendras vartotojų kainų lygis siekė 78,5 proc. Europos Sąjungos vidurkio.
Tačiau drabužių kainos mūsų šalyje jau pernai buvo didesnės už europines ir siekė 102,3 proc. ES vidurkio.
Tai yra daugiau nei, pavyzdžiui, Ispanijoje (84,4 proc.), Airijoje (96,7 proc.), Vokietijoje (98,7 proc.) ar Belgijoje (99,7 proc.).
Tuo metu avalynė mūsų parduotuvėse buvo dar brangesnė. Pernai jos kaina mūsų šalyje siekė 105,2 proc. ES vidurkio.
Lietuviams avalynė buvo brangesnė nei vokiečiams (99,8 proc.), olandams (94,3 proc.), italams (94,8 proc.) ar ispanams (96,7 proc.).
Daugelis pirkėjų tikėjosi, kad konkurenciją tarp drabužių ir avalynės pardavėjų paskatins lenkiško tinklo „Pepco“ ar prancūzų „Decathlon“ atėjimas. Ir, nors nemažai tautiečių apsiperka šiose parduotuvėse, kainų lygio jos, panašu, nesumažino.
Užsienio šalyse gerai žinomas ir Airijos nebrangių drabužių prekybos tinklas „Primark“.
Šiuo metu jis veikia 15-oje šalių – tarp jų ir kaimyninėje Lenkijoje, gerokai mažiau gyventojų už Lietuvą turinčioje Slovėnijoje, taip pat mažesnį darbo užmokestį fiksuojančioje Rumunijoje.
Prieš kurį laiką pradėjusi veiklą šioje šalyje kompanija neslėpė tolesnių plėtros planų:
„Mes turime ambicingų verslo plėtros planų Centrinėje ir Rytų Europoje. Rumunijai tapus ketvirtąja mūsų rinka šiame regione, šiandien čia turime 8 parduotuves. Per ateinančius metus planuojame atidaryti ir daugiau parduotuvių.“
Taigi naujienų portalas tv3.lt pasiteiravo bendrovės „Primark“ ir apie galimus verslo plėtros planus Lietuvoje. Jos atstovai neatmeta tokios galimybės, tačiau konkrečių planų neatskleidžia.
„Šiuo metu neturime planų atsidaryti Lietuvoje. Vis dėlto, kaip augantis verslas, mes visada ieškome naujų galimybių parduotuvių atidarymui“, – situaciją pakomentavo „Primark“ atstovai.
Bene labiausiai nusistovėjusią mažmeninę prekybą Lietuvoje paveikė 2016 m. pradėjęs veikti vokiškas prekybos tinklas „Lidl“. Tačiau jo konkurentas „Aldi“, prieš kurį laiką irgi svarstęs panašius planus, panašu, bent kol kas jų yra atsisakęs.