• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrė Sankauskaitė

Apie apimančią akcijų psichozę, kai perkame ne visada reikalingus daiktus, esame girdėję kiekvienas. Tačiau vis tiek perkame. Gerėjant gyventojų lūkesčiams vis dažniau įsigyjama ir didesnės vertės pirkinių, pavyzdžiui, automobilių. Vis dėlto ir šiuos ne visada apsimoka įsigyti.

Greičiausiai artėjantis euro įvedimas nemažą dalį visuomenės verčia peržiūrėti santaupas ir jas išleisti įsigyjant vertingų pirkinių. Fiksuojamas ne tik NT įsigijimų sandorių pagausėjimas, tačiau į viršų šoktelėjo ir automobilių pardavimų skaičius.

Pastarosios rinkos pagyvėjimą rodo ir skaičiai. Autoplius.lt duomenimis, automobilių įsigijimų skaičiaus padidėjimas buvo pastebėtas jau 2013 metais. Minėtaisiais metais užfiksuotas rekordinis sandorių skaičius – iš viso 388,5 tūkst. Tai reiškia, kad vidutiniškai automobilį 2013 metais pirko ar pardavė kas aštuntas Lietuvos gyventojas.

Gerėja lūkesčiai

„Jeigu žiūrėtume į bendrą situaciją, tai gyventojų lūkesčiai dėl ateities gerėja, – leidiniui teigia „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto direktorė Odeta Bložienė. – Gyventojai apskritai daugiau vartoja ir daugiau skiria įvairiems pirkiniams.“

REKLAMA
REKLAMA

Jos teigimu, vyraujančios baimės, kad euras gali lemti kainų kilimą, skatina gyventojus planuoti didesnius pirkinius. Be to, pasak O. Bložienės, vertingesni pirkiniai yra puiki galimybė realizuoti pinigus iš šešėlio.

REKLAMA

Pirmiausia – įvertinti

Vis dėlto verta apskaičiuoti ir įvertinti, ar racionalu įsigyti tam tikrą kiek didesnės vertės pirkinį, šiuo atveju – automobilį. Prieš įsigydamas nuosavą transporto priemonę neretas pamiršta ir neįvertina, kiek gali kainuoti pats automobilio išlaikymas.

Automobilio registracija, draudimas, tepalų, filtrų, sezoninių padangų keitimas, mokesčiai už techninę apžiūrą, statymas aikštelėje, plovimas, remontai. Šis ilgas sąrašas ne tik smarkiai paplonina vairuotojo piniginę, bet ir atima daug laiko.

REKLAMA
REKLAMA

Tai priverčia susimąstyti, galbūt, jeigu esate miesto gyventojas, naudingiau naudotis taksi paslaugomis, o ne pirkti nuosavą automobilį?

„Jeigu skaičiuotume tik išlaidas degalams, vienas kilometras nuosavu automobiliu nebūtų labai brangus – nuo 20 centų vairuojant ekonomišką automobilį užmiestyje iki 50 centų ar daugiau vairuojant didesnį automobilį mieste, – leidiniui „Ekonomika.lt“ teigia autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas. – Pridėjus kitas išlaidas ir įvertinus automobilio nuvertėjimą, kaina už kilometrą gali ne tik padvigubėti, bet ir būti net penkis kartus didesnė.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kilometras nauju automobiliu – kaip su taksi

Pasak automobilių rinkos eksperto, vieno kilometro kaina labiausiai priklauso nuo vairuojamo automobilio amžiaus. Brangiausiai nuvažiuoti vieną kilometrą kainuoja nauju automobiliu.

„Vidutiniškai naujas automobilis Lietuvoje kainuoja 73,2 tūkst. litų (t. y. 4 proc. brangiau, lyginant su pernai metų pirmuoju ketvirčiu)“, – skaičiuoja automobilių ekspertas.

REKLAMA

Jis pabrėžia, kad vos jį nusipirkus dar reikėtų investuoti į kasko ir civilinį draudimus, o vėliau per metus į automobilio priežiūrą – iš viso apie 4 tūkst. litų ar daugiau.

„Po pirmųjų metų naujo automobilio kaina krenta ketvirtadaliu – 18,3 tūkst. litų. Vadinasi, neskaičiuojant išlaidų degalams, naujas automobilis pirmais metais kainuoja apie 22,3 tūkst. litų“, – tvirtina V. Daukšas. Taigi, pasak eksperto, jeigu nauju automobiliu, kuris 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 6 litrus dyzelino (4,5 lito už litrą), per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų, vieno kilometro kaina siekia 1,39 lito, jei įveikiama tik 10 tūkst. – kaina šokteli iki 2,5 lito už kilometrą.

REKLAMA

„Panašūs yra ir taksi paslaugų įkainiai. Kilometro kaina priklausomai nuo kokybės ir miesto svyruoja nuo 1,5 iki 2,5 lito, – sako V. Daukšas. – Tad jeigu per metus įveikiate ne daugiau kaip 10 tūkst. kilometrų ir didžiąją jų dalį nuvažiuojate mieste, taksi būtų pigiau nei naujas nuosavas automobilis. Juo labiau kad tuomet nereikėtų mokėti už techninę priežiūrą, draudimus ir t. t.“

Senesniu automobiliu – pigiau

Naudoti automobiliai Lietuvoje, kaip ir beveik visose šalyse, – populiariausi. Vidutinis automobilio amžius Lietuvoje – 14 metų. Tiek metų keliuose riedanti transporto priemonė per metus nuvertėja 1,1 tūkst. litų. „Nusipirkus 14 metų senumo automobilį taip pat reikėtų pasiruošti nemažoms investicijoms. Bent 3 tūkst. litų reikėtų išleisti transporto priemonei užregistruoti, civiliniam draudimui, priežiūrai ir remontui“, – sako V. Daukšas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilių rinkos eksperto teigimu, vienas kilometras tokiu automobiliu kainuotų apie 48 centus, jei vairuotojas per metus įveiktų 20 tūkst. kilometrų, esant 6 litrų 100 kilometrų dyzelinių degalų sąnaudoms. Jei automobiliu nuvažiuojama mažiau ir tik mieste (iki 10 tūkst. kilometrų), sąnaudos degalams išaugtų iki 8 litrų 100 kilometrų, ir vieno kilometro kaina pasiektų 77 centų ribą. „Jeigu nepasiseka ir automobilis dažnai genda, vidutinė kilometro kaina gali išaugti, tačiau vairuojant seną automobilį ji nepasieks 1 lito. Vairuoti senesnį automobilį finansiškai naudingiau nei naudotis taksi paslaugomis“, – sako V. Daukšas.

REKLAMA

FAKTAI: Automobilių pardavimas Lietuvoje

2013 metais naujų ir naudotų automobilių rinkoje pasiektas didžiausias aktyvumas per pastaruosius 6 metus. Praėjusiais metais naujų ir naudotų automobilių parduota už 4,969 mlrd. litų. Į šalį buvo įvežta 147,8 tūkst. automobilių, t. y. 2,6 proc. daugiau nei 2012 m. ES 2013 m. parduoti 11 850 905 nauji automobiliai, arba 1,7 proc. mažiau nei 2012 m. Naujų automobilių pardavimas ES mažėja 6 metus iš eilės.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų