Pagrindinis pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama įkurti modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.
Atnaujintos geležinkelių ir autobusų stotys turėtų veikti kaip vienas bendras mobilumo centras, leidžiantis keleiviams lengvai ir natūraliai pasirinkti jų tolimesnės kelionės transporto rūšį. Taip pat labai svarbu suformuoti sklandų pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą geležinkelio teritorijoje ir aplink stotį – patogesnį susisiekimą tarp Naujamiesčio, Senamiesčio ir Naujininkų.
Ieškant geriausio teritorijos vystymo scenarijaus, Naujamiestyje esančiai 33,5 ha teritorijai tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių, Vilniaus savivaldybės užsakymu bendrovė „Civitta“ atliko strateginį pasekmių aplinkai vertinimą (SPAV).
Įvairių sričių ekspertai atliko daugiau kaip 30 ha rengiamo teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių detaliojo plano SPAV ir pateikė savo rekomendacijas.
Iš pateiktų trijų teritorijos planavimo derinių jie išskyrė antrosios alternatyvos kryptį, kuri numato nuosaikų visos teritorijos atnaujinimą.
Esminiai šios alternatyvos akcentai – naujas integralus visuomeninio susisiekimo centras Stoties aikštėje, kur keleiviams patogiu atstumu išdėstytos traukinių ir autobusų stotys, o virš bėgių įrengta nauja jungtis, kuri sujungtų Senamiestį ir Naujininkus. Teritorijoje taip pat siūlomos žaliosios erdvės ir Šv. Stepono gatvę pratęsianti papildoma pėsčiųjų ir dviratininkų jungtis su Naujininkais.
Ekspertų geriausiai įvertinta ir daugiausiai balų surinko antroji alternatyva, kuri, numatoma, turėtų didžiausią teigiamą poveikį aplinkai, ekonomikai ir socialinei gerovei.
Taip pat antrojoje alternatyvoje numatyti sprendiniai prisidės prie darnaus judumo vystymo teritorijoje ir visame mieste, reikšmingai sumažės teritorijos tarša.
Stoties aikštėje numatomas naujas viešojo transporto susisiekimo paslaugų mazgas. Jame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir sukuriama galimybė miesto iniciatyva organizuoti vieningą keleivių aptarnavimo centrą, kuris turėtų tiesioginę jungtį su pietine miesto dalimi – Naujininkų rajonu.
Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė, kurioje išlaikomas visuomeninio transporto eismas. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas.