Pirkėjai piktinasi, kad tokiu tempu augant kainoms, pinigų nebeužteks ir maistui. Tuo metu prekybos tinklo atstovai tikino, kad rankiniu būdu, kainų įprastai nekeičia, tad atsiprašė pirkėjos ir tikino, kad situaciją išsiaiškins.
Kaina pasikeitė per tris dienas
Portalo tv3.lt skaitytoja Kristina (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasidalijo olandiško sūrio nuotrauka, kurio sena kaina buvo nubraukta. O šalia jau užklijuotas su naująja kaina.
„Savaitės pradžioje užsukau apsipirkti į „Maximą“. Dabar kaip niekad anksčiau vis atkreipiu dėmesį į kainas. Šios auga kas savaitę, o gal ir greičiau. Štai bananų kilogramas pabrango 0,10 euro palyginti su praėjusia savaite.
Tačiau labiausiai nustebino sūrio kaina. Dar prieš kelis mėnesius olandiško sūrio kilogramas siekė beveik 5 eurus, dabar jis kainuoja jau 6,99 eurus. Sūris supjaustytas ir supakuotas, nurodyta ir pakavimo data – rugsėjo 24 d. Tądien sūrio kilogramas kainavo 6,49 euro. O aš jį pirkau rugsėjo 27 d, ir jo kaina jau buvo 6,99 euro už kilogramą“, – piktinosi Kristina.
Moteris skundėsi, kad prekybininkams pirkėjai nerūpi, jiems svarbiau tik didinti kainas.
„Juk galėjo naujas etiketes perklijuoti, o dabar atrodo, kad viskas daroma specialiai, kad visi matytų, kasdien augančias kainas. Atrodo, kad laukiama, kol žmonės jau nebeįpirks ir savo pamėgtų maisto produktų.
Žinoma, 0,50 euro pabrangimas galbūt atrodo nežymus. Tačiau, jeigu visos prekės tiek pabrangtų vos per 3 dienas. Tai mano prekių krepšelis jau padidėtų keliais eurais ir taip, kas savaitę“, – skundėsi moteris.
Atsiprašė pirkėjos
Prekybos tinklo „Maxima“ atstovai teigė, kad antradienį po beveik pusmečio keitėsi sūrio kaina, tačiau etiketė turėjo būti pakeista.
„Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė atsiprašo, jeigu klientė pasijuto suklaidinta dėl rankiniu būdu pakeistos kainos.
„Tokios praktikos netaikome, todėl išsiaiškinsime, kodėl taip įvyko, ir dėsime pastangas, kad ateityje tokie atvejai nepasikartotų“, – tikino prekybos tinklo atstovė.
Pasak jos, kai kurių maisto produktų savikaina keičiasi kone kas savaitę.
„Tačiau stengiamės, kaip įmanoma pirkėjams išlaikyti kuo stabilesnes kainas ir išvengti jų augimo šuolių. Iš tiekėjų nuolatos girdime, kad dėl žaliavų bei brangstančių energetikos išteklių ženkliai auga gamybos sąnaudos, kurios ir lemia prekių savikainos augimą.
Šio sūrio kaina beveik pusmetį nesikeitė, nepaisant to, kad žaliavinė pieno kaina pastaruoju metu yra pasiekusi nematytas aukštumas ir lyginant su pernai kilo apie 70 proc.“ – komentavo E. Dapkienė.
Ji pastebėjo, kad visi jaučia infliacijos įtaką.
„Tačiau imamės visų įmanomų papildomų priemonių, kad užtikrintume kuo mažesnę kainą. Rugpjūtį iniciavome kampaniją „Kainų kaina“, kuri yra būdas mažinti infliacijos įtaką augančioms maisto ir kitų prekių kainoms.
Reguliariai kas mėnesį pristatome atnaujintą būtiniausių kasdienio vartojimo prekių krepšelį už ypač mažą kainą. Tokiu būdu stengiamės atliepti besikeičiančius pirkimo įpročius ir sudarome galimybę pirkėjams planuoti savo pirkinius ir dar daugiau sutaupyti. Pirkėjų apklausos rodo, kad net 8 iš 10 lojalių klientų seka vykdomas akcijas ir atsižvelgia į jas pirkdami“, – sakė prekybos tinklo atstovė.
Pasak jos, skaičiuojama, kad rugpjūtį, kai startavo kampanija „Kainų kaina“, jos siūlomų prekių paklausa yra išaugusi beveik dvigubai.
„Tai tik patvirtina, kad nuolaidos ir kiti geros kainos pasiūlymai yra svarbūs pirkėjams ir sudaro galimybę sutaupyti. Ir toliau ieškosime būdų, kad galėtume savo pirkėjams pasiūlyti kuo geresnes kainas“, – tikino E. Dapkienė.
Renkasi pigiausius produktus
„Swedbank“ ekonomistai pastebi, kad aukšta infliacija, krentanti perkamoji galia ir artėjantis šaltasis žiemos sezonas gyventojus verčia labiau apgalvoti pirkinių būtinybę ar net dalies jų atsisakyti. Atsiskaitymų mokėjimų kortelėmis apimtys, įvertinus infliacijos įtaką, rugpjūčio mėnesį jau krito maždaug 5 proc., rodo banko duomenys.
Banko mokėjimų kortelėmis duomenys taip pat rodo, kad nors išlaidos nebūtiniausioms prekėms ir menksta, gyventojai būtiniausioms prekėms dar netaupo.
Pavyzdžiui, išlaidos maistui, namų apyvokos prekėms ir vaistams išliko panašiame lygyje, ir didelių pokyčių čia, bent kol kas, nefiksuojama. Įdomu ir tai, kad gyventojai kol kas dar netaupo ir grožio paslaugoms.
Visgi „Swedbank“ ekonomistė Greta Ilekytė pastebi, kad artėjantis šildymo sezonas, kylantis Euribor ir itin aukšta infliacija pamažu gali neigiamai paveikti išlaidas ir šiuose kol kas stabiliuose sektoriuose.
„Kaip parodė banko užsakymu atlikta apklausa, beveik pusė respondentų nurodo jau pakeitę savo finansinę elgseną. Tai yra, jie vis dažniau perka prekes su nuolaida, renkasi pigesnius prekės ženklus arba atsisako nebūtinų pirkinių“, − komentavo ekonomistė.