• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje per metus elektromobilių skaičius išaugo 50 procentų, bendras grynųjų elektromobilių ir vadinamųjų „Plug in“ transporto priemonių skaičius priartėjo prie 30 tūkstančių. Tačiau gyventojai vis dažniau žvalgosi į hibridinius elektromobilius, kurie naudoja ne tik elektrą, bet ir degalus. 

Lietuvoje per metus elektromobilių skaičius išaugo 50 procentų, bendras grynųjų elektromobilių ir vadinamųjų „Plug in“ transporto priemonių skaičius priartėjo prie 30 tūkstančių. Tačiau gyventojai vis dažniau žvalgosi į hibridinius elektromobilius, kurie naudoja ne tik elektrą, bet ir degalus. 

REKLAMA

Kaunietis Ignas „Volkswagen ID.5“ vairuoja nuo rugsėjo mėnesio. Tai ne pirmas vyro elektromobilis, prieš tai Ignas vairavo „Tesla“ automobilį. 

„Šiuo metu esu labai patenkintas, automobilis atitinka visus mano lūkesčius, su juo šiltesniu oru nuvažiuoju maždaug 400 kilometrų. Šiuo metu nuvažiuoju šiek tiek daugiau nei 300 kilometrų“, – pasakojo kaunietis. 

 Pasak Igno, kad 100 kilometrų jam šiuo metu kainuoja apie 4 eurus. 

„Nei su benzininiu, nei su dyzeliniu automobiliu nieko panašaus nepavyktų pasiekti. Dažniausiai važiuoju tiek, kiek leidžia toje vietoje kelio ženklai, stengiuosi neviršyti greičio, kadangi su greičio viršijimu smarkiai kyla elektromobilio sąnaudos“, – sakė vyras. 

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma persėsti neskuba

TV3 Žinių žurnalistai paklausė vilniečių, ko reiktų, kad jie persėstų prie elektromobilio vairo: 

REKLAMA

„Kad kainos būtų normalios.“ 

„Tikriausiai dar neišvystytos ir remonto dirbtuvės tam reikalui, truputėlį dar per arti nuvažiuojam su vienu įkrovimu.“ 

„Namuose nėra stotelės, gatvėse reikia ieškoti, išvažiavus tolyn, reikia stebėti, kiek aš važiuosiu, kiek toli nuvažiuosiu. Tikrai nėra patogu šiai dienai.“ 

„Kandžiojasi kainos. Naujus hibridus ar elektromobilius ne kiekvienas gali sau leisti.“ 

Benzinu ar dyzelinu varomus automobilius vairuojantys gyventojai prie elektromobilio vairo sėsti neskuba. Aiškina, kad elektra varomos transporto priemonės dar nėra pačios patogiausios. 

REKLAMA
REKLAMA

Pardavimai išaugo dvigubai

Tiesa, naujausi „Regitros“ duomenys rodo, kad lengvųjų elektra varomų automobilių skaičius Lietuvoje viršija 28 tūkstančius – 9 tūkstančiais daugiau nei prieš metus. Kasmet šių transporto priemonių skaičius padidėja grubiai 50 procentų. Tiesa, „Regitra“ vienu metu skaičiuoja ir grynuosius tik elektra varomus elektromobilius, ir vadinamuosius „Plug in“, hibridines, pakraunamas transporto priemones, kurios varomos ir elektra, ir degalais. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu vertinant bendrą automobilių parką, šiai dienai elektromobiliai sudaro 1,6 procento nuo bendro automobilio parko“, – teigė „Regitros“ atstovas Tautvydas Paliulis. 

Grynųjų elektromobilių šiuo metu Lietuvoje beveik 4 tūkstančiais daugiau nei hibridinių „Plug in“ transporto priemonių, tačiau tendencijos nuolat keičiasi. Hibridinės – ir elektra, ir degalais varomos – transporto priemonės sparčiai populiarėja. 

REKLAMA

„Plug in“ iš tikrųjų nuvažiuoja žymiai daugiau patys iš savęs, bet esminis momentas yra tai, kad būtent gamintojai siūlo žymiai didesnę pasiūlą. Tai reiškia, kad žmogus turi iš ko rinktis ir per paskutinius kelis metus susiformavo ne tik naujų, bet ir naudotų automobilių pakankamai gera pasiūla“, – sakė elektromobilių rinkos ekspertas Laurynas Boguševičius. 

Pasak eksperto, šiuo metu padorų elektromobilį galima įsigyti už maždaug 35 tūkstančius eurų, kai prieš pusantrų metų ir 50 tūkstančių ne visada pakakdavo. 

REKLAMA

Kinų elektromobiliams perspektyvos nemato

Elektromobilių infrastruktūros ir elektromobilumo skatinimo plane Lietuva buvo išsikėlusi tikslą 2030 turėti daugiau nei 210 tūkstančių lengvųjų elektromobilių, tačiau jau dabar aišku, kad dabartiniais tempais šį tikslą pasiekti bus labai sunku. 

Daugiausiai – 35 procentai – elektromobilių Lietuvoje yra vokiečių gamybos. Nors Lietuvoje kinų kompanija „Inchcape“ planuoja pardavinėti „BYD“ elektromobilius, kol kas kiniškos transporto priemonės Lietuvoje nėra populiarios. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lietuviams nėra svetimo skausmo. Jie supranta, kad ukrainiečiai žūva už mūsų laisvę ir šansų, kad lietuviai šiai dienai pirks kiniškus elektromobilius, yra arti nulio. Lietuvoje neįmanomas verslas šiai dienai“, – sakė L. Boguševičius. 

 Tiesa, kitose Europos valstybėse kiniški elektromobiliai sudaro rimtą konkurenciją. 

„Kinijos elektromobiliai atiminėja rinkas viena po kitos. Teko vairuoti ne vieną ir ne du. Reikia pripažinti, kad konkurencine prasme kinai yra pranašesni visa galva. Jie turi neprastesnį produktą už mums įprastus automobilius – tiek vokiškus, tiek japoniškus, tiek korėjietiškus – už labai ženkliai mažesnę kainą“, – kalbėjo ekspertas. 

REKLAMA

Automobilių madose iš populiariausiųjų viršūnės  nesitraukia pilka spalva. Šios spalvos elektromobiliai Lietuvoje sudaro apie 30 procentų visų Lietuvoje registruotų šių transporto priemonių. Antrą ir trečią vietas dalinasi balta bei juoda spalvos. 

Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Neverta skaityt straipsnio nes iskart jo antrastej pamatai didziausia debiIizma ale elektrosbiliu pardavimai kyla
Bendradarbis 2018 metai Teslą pirko,3 metus vos ne kasdien skundėsi,kad sudėtinga pasikrauti kelionėse,žiemą nuvažiuojamas atstumas sutrumpėdavo daugiau nei dvigubai. Galiausiai pardavė tą vaikišką žaislą ir nusipirko bmw x6. Man net minties nėra pirkti elektromobilį,į Lenkiją alko užsipirkt,vasarą kur nors po Europą pakeliaut - neįsivaizduoju kaip tą daryti su elektromobiliu. Jei mieste trumpoms kelionėms - tai realus variantas. Bet tolimoms kelionėms nemanau,kad būtų patogu.
Ivertinus gamybos, eksplotavimo ir utilizavimo kastus iki deklaruojamo zalumo tai kaip karvei iki menulio.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų