Europos Komisija (EK) svarsto siūlymą, pagal kurį stipriau aplinką teršiančių automobilių gamintojai turėtų mokėti mokesčius „žalesnių“ transporto priemonių įmonėms, rašo „EUobserver“.
Teigiama, kad ateityje išmetamų dujų kiekis automobiliui turėtų būt apskaičiuojamas pagal jo masę. Gamintojai, kurie peržengtų taip nustatytus slenksčius turėtų mokėti mokesčius šiuos reikalavimus įvykdžiusioms įmonėms.
Šiuo metu Europos sąjungoje (ES) veikia taip vadinama kreditų sistema - automobilių gamintojams yra skiriamas tam tikras taršos kreditų skaičius. Išnaudojus savus, įmonės gali pirkti laisvus kitiems gamintojams suteiktus taršos kreditus.
Ši mokesčių sistema būtų dar vienas Briuselio žingsnis siekiant ES įmones priversti gaminti „žalesnius“ automobilius.
Po ilgų derybų su pramonininkais, šių metų sausį Briuselis priėmė nutarimą, jog nuo 2012 metų visų naujų automobilių anglies dioksido emisijos neturi viršyti 130 gramų vienam kilometrui. Be to, bus imtasi ir kitų, netiesioginių priemonių mažinant CO2 emisijas - efektyvus oro kondicionavimas, biokuro naudojimas ir kt., rašo „EUobserver“.