Skiria penktadaliu daugiau
Įmonės aktyviai sveikina tiek darbuotojus ir jų vaikus, tiek klientus ir partnerius. Dovanos ruošiamos labiau diferencijuojant jų sudėtį pagal adresatą, tad įmonės užsakinėja po kelis skirtingus dovanų variantus.
Dovanoms įmonės skiria maždaug penktadaliu didesnį biudžetą, nei anksčiau, nes infliacija paaugino vidutinę dovanos kainą iki 40-50 Eur. Tai 20 proc. daugiau, lyginant su ankstesniais metais, kuomet vidutinė dovanų kaina svyravo tarp 30-45 Eur už vienetą. Mažai tikėtina, kad dovanų kainos sugrįš į ankstesnių metų lygį, nors infliacijos augimas ir sustojo.
Populiarėja dovanų prenumeratos – kai įmonės dovanas užsako visiems metams į priekį pagal specialų kalendorių – darbuotojų, klientų gimtadienius, metų šventes. Taip sutaupomas laikas ir nereikia kaskart rūpintis dovanomis – jos jau būna suplanuotos.
Dovanų siuntimas klientams, partneriams į užsienį taip pat jau sugrįžo į priešpandeminį lygį. Per pandemiją ir prasidėjus karui tokių siuntinių kiekiai buvo sumažėję maždaug penktadaliu.
Populiariausios – valgomos dovanos
Pastaruoju metu įmonės renkasi vidutinio ir aukštesnio lygio dovanas, kokybiškus produktus. Tradiciškai populiariausiomis išlieka valgomos dovanos, karaliauja įvairūs maisto, gėrimų rinkiniai, jie turi būti gausūs, gurmaniški. Dovanoti valgomas staigmenas – ilgametė verslų tradicija, kuri, tikėtina, nesikeis ir toliau.
Dovanų rinkinius stengiamasi komplektuoti su idėja: jeigu dovanojamas pyragas – tai su aiškia, prasminga žinute ar mintimi, jei gurmaniškas rinkinys – tuomet su išskirtiniu palinkėjimu pagal savo veiklos kryptį, įmonės ar darbuotojų tikslus.
Pavyzdžiui, vis daugiau įmonių ieško su tvarumu susijusių dovanų. Arba dovanas sieja su savo veikla – turėjome ne vieną finansų srityje veikiančią įmonę, kuri ieškojo skanėstų, panašių į monetas, kupiūras ar aukso luitus.
Populiariausios dovanos, kuriomis galima vaišintis visai šeimai – tai tradiciniais tapę brandinti vaisių pyragai, šimtalapiai, keksai, meduoliai. Ypač daug dėmesio sulaukia gurmaniški produktai iš žvėrienos, fermentuoti gėrimai.
Kaip visuomet, populiarūs šokolado gaminiai, tačiau kasmet jie tampa vis gurmaniškesni – šiuo metu populiariausi šokoladai, pagardinti alumi, gericijų (Lion’s Mane) bei tikrinio blizgučio (Reishi) grybais. Daugiau populiarių dovanų variantų galima rasti puslapyje www.skanitradicija.lt.
Siekia išsiskirti ir pradžiuginti
Verslai daug dėmesio skiria dovanų pakuotei, nori išsiskirti dovanų dydžiu, forma, siekia padaryti visapusišką įspūdį. Tam net gaminamos specialios pakuotės, naudojamas išskirtinis dekoras, spalvos, medžiagos.
Tad atsargumas dėl ekonominės situacijos dovanojant nėra juntamas, gal todėl, kad verslo dovanos – tai visiems priimtinas būdas parodyti dėmesį ir dėkingumą. Šiais įtemptais laikais įmonės vertina turimus klientus, partnerius ir darbuotojus, nori stiprinti ryšius, įnešti daugiau pozityvumo, džiaugsmo ir atsipalaidavimo.
Vis daugiau verslų metų pradžioje suplanuoja ir užprenumeruoja visas dovanas, kurių metų eigoje prireiks sveikinant darbuotojus, klientus, partnerius su gimtadieniais, šventėmis ar kitomis progomis. Tuomet jos pristatomos pagal iš anksto suderintą grafiką, ir itin palengvina veiklą.
Užsisakant dovanas iš anksto, jų pasirinkimui galima skirti daugiau laiko, susiderinti ir pasirinkti norimus produktus.
Pastebima tendencija, kad gerėjant ekonominei situacijai, įmonės dar daugiau dėmesio skiria verslo dovanoms, ieško būdų, kaip išsiskirti ir pradžiuginti savo klientus, partnerius ir darbuotojus, tad šiemet tikimasi verslo dovanų rinkos augimo.
Tvarios ir socialiai atsakingos dovanos
Ankstesnių metų susikaupimas dėl pandemijos, karo yra atšokęs lyg įsitempusi spiralė – įmonės vėl nori dovanoti, tai daro dosniai, ieško išskirtinių, kokybiškų, prabangių produktų.
Nauja verslo dovanų tendencija – įmonės aktyviai renkasi socialiai atsakingas, tvarias, įsitraukimą skatinančias dovanas, nori paremti vietos bendruomenes ir organizacijas. Dažna įmonė, sekdama savo vertybėmis ir numatyta socialinės atsakomybės, tvarumo strategija, renkasi dovanas, į kurių sudėtį įeitų žmonių su negalia pagaminti produktai.
Remiamos nevyriausybinės organizacijos, įtraukiant jų paruoštus produktus į dovanų rinkinius ir taip skiriant lėšų šių organizacijų socialinei veiklai. Pavyzdžiui, viena iš įmonių, kuriai pakavome dovanas, pasirinko organizacijos „Raudonos nosys. Gydytojai klounai“ atributiką dovanoti kartu su kitais produktais, taip perteikdama savo vertybinę poziciją klientams bei partneriams, o kartu ir paremdama socialinius partnerius.
Jau kelerius metus vis daugiau verslų atsigręžia į socialinį aspektą, tvarumą, aukojimą, paramą ir siekia šią žinutę įtraukti į savo dovanas. Taip parodomas dėmesys ir komunikuojami socialinės atsakomybės, tvarumo ir vertybių aspektai.
Ir galima prognozuoti, kad įmonių noras dovanojant išlaikyti geradarystės dvasią bus stipri dar kelerių ateinančių metų tendencija.
Daugiau informacijos: Asta Matulevičienė, UAB „Resursų centras", dirbančio su prekės ženklu „Skani tradicija", direktorė, tel. +370 617 29839, [email protected]