Jo teigimu, šiuo metu Latvija ir Estija derasi dėl jungties tarp Rygos ir Estijos miesto Tartu, prie kurios būtų galima priderinti traukinio Vilnius–Ryga tvarkaraštį.
„Man labai sudėtinga pasakyti dėl projektų, kuriems aš pats neturiu didelės tiesioginės įtakos, nes vis dėlto pirmiausia turi susitarti estai su latviais“, – žurnalistams trečiadienį Vilniuje sakė M. Skuodis, atsakydamas į klausimą, ar keleivinis traukinys tarp Vilniaus ir Talino galėtų pradėti kursuoti dar šioje Vyriausybės kadencijoje.
„Jau vyksta derybos dėl jungties tarp Rygos ir Tartu, o nuo Tartu iki Talino mes tą (geležinkelio – BNS) jungtį turime. Jeigu atsiras jungtis tarp Rygos ir Tartu, aš manau, mes tikrai galėsime priderinti tvarkaraščius (prie maršruto Vilnius–Ryga – BNS)“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
M. Skuodis: pagrindinis iššūkis yra riedmenys
M. Skuodis negalėjo atsakyti, ar keleivinis traukinys Ryga–Tartu būtų maršruto Vilnius–Ryga tęsinys ar atskiras maršrutas: „Priklausytų nuo to kaip susitarsime.“
Tuo metu svarstoma keleivinio traukinio jungtis su Latvijos miestu Daugpiliu, pasak M. Skuodžio, priklausys nuo to kaip Lietuvai ir Latvijai seksis išspręsti riedmenų trūkumą.
„Mums Lietuvoje pagrindinis iššūkis yra riedmenys, kad mes turėtume tų traukinių. Traukiniai šiuo metu yra gaminami. Toks pats iššūkis yra ir Latvijos pusėje“, – teigė M. Skuodis.
„Tai čia priklausomai nuo to, kuri šalis turės laisvų pajėgumų, kad tuos 20 kilometrų (tarp Turmanto ir Daugpilio – BNS) įvažiuotų į vieną ar kitą šalį, kad keleiviai galėtų keisti trau kinius. O jau greitai aš tikiuosi, kad mes turėsime ir tiesioginę jungtį“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
Kaip skelbia Susisiekimo ministerija, šių metų pradžioje trijų Baltijos šalių ministrai sutarė dėl galimybių pradėti keleivinį susisiekimą traukiniais tarp Vilniaus, Rygos ir Talino dar iki nutiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Balticą“.
Trečiadienio rytą iš Vilniaus geležinkelio stoties išvyko pilnai užpildytas pirmasis atnaujinto tiesioginio maršruto Vilnius–Ryga keleivių vežimo geležinkeliais bendrovės „LTG Link“ traukinys. Dėl jo spalį sutarė trijų Baltijos šalių transporto ministrai. Tikimasi, kad ateityje jis taip pat pasipildys jungtimi iki Talino.
Spalio pabaigoje Estijos ir Latvijos žiniasklaidą skelbė, kad keleivinių traukinių maršrutą tarp Rygos ir Tartu planuojama pradėti 2024 metais.