„Tiek didžiosios Europos organizacijos, tiek oro bendrovės, prognozuoja, kad naftos kainos kardinaliai nepasikeis ir aviacinių degalų rinkoje antrą pusmetį tikrai neįvyks lūžio taškas. Tikėtina, kad degalų kainos išliks aukštame lygyje. Bet vertinant paklausos tendencijas, ženklios įtakos bent jau šiais metais neturėtų būti“, – spaudos konferencijoje penktadienį sakė A. Stikliūnas
„Iš pirmojo pusmečio rezultatų matome, kad tiek infliacija, tiek ženklios degalų kainos didelės įtakos paklausai neturėjo – atsistatymas vis dar vyksta labai sparčiai“, – pridūrė jis.
„Žvelgiant į šias tendencijas ir remiantis mūsų prognozėmis, yra tikimybė, kad 2023 metais bendrai metinis keliautojų srautas gali sugrįžti į 2019 metų lygį“, – teigė laikinasis LOU vadovas.
Pasak A. Stikliūno, pasiruošimui 2023 metais dabar skiriama daugiausia dėmesio – norima didinti skrydžių skaičių, priimti naujų darbuotojų.
„Darome namų darbus 2023-iesiems metams. Tai apima ir skrydžių skatinimo strategiją, veiklos strategiją, taip pat ir darbuotojų strategiją. (...) Augsime kartu ir kaip organizacija žmogiškųjų išteklių prasme, ieškosime darbuotojų į įvairias pozicijas“, – teigė LOU vadovas.
A. Stikliūno teigimu, šalies oro uostai yra tarp lyderiaujančių Europoje – antrąjį pusmetį taip pat tikimasi išlaikyti augimą.
„Žvelgiant į trečiąjį šių metų ketvirtį pagal pasiūlytų vietų skaičių orlaivyje prognozuojama, jog Lietuva Baltijos šalyse bus pirmoje vietoje, Šiaurės Europos šalyse – antroje vietoje bei bendrai Europos Sąjungoje – aštuntoje vietoje“, – teigė LOU vadovas.
A. Stikliūnas teigė nemanantis, jog Europos aviacijoje būtų atnaujintos griežtos COVID-19 valdymo priemonės.
„Viena ar kita šalis gali įvesti tam tikrus ribojimus, bet taip globaliai, kaip buvo, mes neprognozuojame, kad galėtų įvykti. Žvelgiant į visą situaciją Europoje ir geopolitines aplinkybes, aviacija kaip tik skatina ekonomiką, tai nemanau, kad šalys imsis drastiškų priemonių tai stipriai riboti vėl iš naujo, nes tai yra vienas iš ekonomikos variklių“, – kalbėjo LOU vadovas.
Pasak jo, šiandien skrydžių bendrovės patiria ikipandeminio laikotarpio problemų, kai trūko įgulų ir orlaivių.
„Oro bendrovėms yra ne tik žmogiškųjų išteklių, bet ir operaciniai iššūkiai – orlaivių trūkumas, orlaivių komponentų, detalių trūkumas“, – teigė A. Stikliūnas.
„Tų neapibrėžtumų yra labai daug, bet esami rezultatai rodo, kad aviacija stipriai atsistato“, – pridūrė jis.
Lietuvos oro uostuose pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su pernai tuo pat laiku, keleivių srautas išaugo beveik penkis kartus, skrydžių – du kartus: aptarnauta daugiau nei 2,3 milijono keleivių, 24 tūkst. skrydžių, pergabenta apie 9,9 tūkst. tonų krovinių, pranešė Lietuvos oro uostai.