• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas ruošiasi įpareigoti lietuvius per ateinančius 6 metus Lietuvoje kone perpus sumažinti naftos degalų vartojimą. Ekspertai neslepia, kad dėl to degalai dar labiau išbrangs ir, pavyzdžiui, už litrą dyzelino teks pakloti 2,5 euro. O brangstant degalams, į viršų šoktels maisto produktų ir paslaugų kainos.

Seimas ruošiasi įpareigoti lietuvius per ateinančius 6 metus Lietuvoje kone perpus sumažinti naftos degalų vartojimą. Ekspertai neslepia, kad dėl to degalai dar labiau išbrangs ir, pavyzdžiui, už litrą dyzelino teks pakloti 2,5 euro. O brangstant degalams, į viršų šoktels maisto produktų ir paslaugų kainos.

REKLAMA

Degalų pardavėjai valdžios užmojį žmones persodinti į elektromobilius ar autobusus, vadina tiesiog kvailu ir nerealiu. 

Degalų pardavėjai perspėja, kad spausdama lietuvius atsisakyti vidaus degimo variklių, valdžia artimiausią penkmetį kone dvigubai pabrangins degalus.

„Nuskurdins visus piliečius? Kam bus gerai, jei dyzelinas bus 2,5 eurai? Žmogus gyvena kaime, jam reikia nuvažiuoti 200 km. Žiemą? Su elektromobiliu negali nuvažiuoti, ką jam daryti, nevažiuoti į mokyklą ar į ligoninę?“, – klausia lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Stasiukynas. 

Seimui beliko vienintelis balsavimas dėl Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisų, kuriomis valdantieji užsimojo vairuotojus priversti 39 proc. sumažinti naftos degalų, tai yra benzino, dyzelino ir naftos dujų vartojimą transporte. Šis pokytis turės įvykti gana greitai – per ateinančius 6 metus. Esą Lietuva yra tai pasižadėjusi padaryti kitoms ES šalims. Baiminamasi, kad brangstant degalams dar labiau išbrangs ir kone visos prekės ir paslaugos. 

REKLAMA
REKLAMA

Aplinkos ministras aiškina, esą kuo greičiau atsisakę naftos degalų, lietuviai išloš ir gyvens turtingiau. Esą degalai dabar Lietuvoje pernelyg lengvai įperkami, nepaisant raginimų žalinti Lietuvą, vairuotojai degalų naudoja vis daugiau, tad ministras kito kelio nemato, kaip degalus branginti ir persodinti lietuvius į ekologišką transportą. 

REKLAMA

„Viešasis transportas, pėsčiomis, dviračiais, čia nėra vieno sprendimo. Norisi uždėti lubas naftos vartojimui. 6–7 mlrd. eurų per metus išsiunčiama į užsienį apmokėti iškastinio kuro ir elektros importo sąskaitas. Statistinis lietuvis išsiunčia 2–3 tūkst. eurų į užsienį mokėdamas už degalų sąskaitas. Čia ne tik apie tai, kad mokėsime daugiau pinigų, o apie Lietuvos klestėjimą. Islandai suklestėjo, kai 1971 m. baigė naudoti importinį mazutą, naftą, įdarbino geizerius elektrai ir šildymui“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

REKLAMA
REKLAMA

Sprendimą kritikuoja žemdirbiai

Tokius vyriausybės žaliojo kurso užmojus ir planus dar labiau branginti naftos degalus peikia žemdirbiai su savo atstovais Seime. 

„Žaliasis kursas turi būti vykdomas ne botago principu, o pyrago principu. Pakėlus drastiškai akcizą dujoms, apribojus žaliojo kuro naudojimą, žemdirbiai atvažiavo į Vilnių protestuoti. Šituo keliu nieko nebus, niekur nenueisim. O pyrago principu, tai visi suprantame, kad turi būti parama elektromobilių, saulės jėgainių ir kitų dalykų“, – teigia Seimo narys, valstietis Valius Ąžuolas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsinaujinančios energetikos propaguotojai ministrą remia perspėdami, esą kiekviena delsimo mažinti naftos degalų vartojimą diena Lietuvai kainuos po milijoną eurų, kuriuos teks mokėti už taršos leidimus. 

„Išlaidos kvotoms pirkti siektų virš milijardo eurų už laiką nuo 2021 m. Benzinas ir dyzelinas kasmet kainuos tik brangiau, tendencija europinė, jokių pokyčių nesimato“, – sako atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius. 

Tačiau vežėjai piktinasi, kad valdžia, nustatydama vos 6 metų laikotarpį prisipirkti elektrinių sunkvežimių, autobusų ir traktorių, juos verčia pernelyg drastiškai verstis per galvas.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.

tv3.lt

Įtariu, kad jie tai daro ne už ačiū.
Įtariu, kad jie tai daro ne už ačiū.
Tuos debilus su iniciatyva turim patraukti iš valdžios.
Atimkit iš gentvilo masina
Apie kokius autobusus čia kliedi??? Po konservatorių susisiekimo reformos tarpmiestinių autobusų kokių 60 proc. nelikę. Autobusai jau net ne alternatyva automobiliui - jų paprasčiausiai nebėra. Konservų dėka automobilis tapo nebe prabanga - o būtinybė. Tarpmiestiniais autobusais nebeįmanoma naudotis - atvažiuoja koks degtukų dėžutės dydžio Kautros autobusas - pilnas žmonių. O stotyje dar 20 laukiančių...stovinčių nevežam,pofig,kad paskutinis autobusas. Dėkitės kur norit. Ir kaip tu atsisakysi automobilio net norėdamas? Be nuosavo automobilio tu tiesiogine to žodžio prasme pririštas prie vietos kurioje gyveni. Tai be variantų.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų