• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ši žiema Lietuvoje bent kol kas nebuvo baisiai šalta ar snieguota. Tačiau įvairių druskų ir jos mišinių keliuose ir gatvėse buvo ir dar bus išpilta nemažai. Ne visi automobiliai vienodai gerai apsaugoti nuo jos poveikio, o senesni ir pažeisti gali gana greitai rūdyti. 

Ši žiema Lietuvoje bent kol kas nebuvo baisiai šalta ar snieguota. Tačiau įvairių druskų ir jos mišinių keliuose ir gatvėse buvo ir dar bus išpilta nemažai. Ne visi automobiliai vienodai gerai apsaugoti nuo jos poveikio, o senesni ir pažeisti gali gana greitai rūdyti. 

REKLAMA

Kad taip nenutiktų, vis daugiau vairuotojų kreipiasi į įmones, kurios padengia kėbulus specialia danga, turinčia apsaugoti kėbulus.

Tačiau automobilius dėl druskų sukeliamos korozijos vairuotojai bando apsisaugoti ir patys, tačiau netinkamai padengta antikorozinė danga automobilį gali dar labiau pažeisti.

Kaip teisingai pasirinkti?

Antikorozinės dangos centro „Dinitrol“ atstovas Ričardas Žukas portalui tv3.lt teigia, kad siūloma antikorozinės dangos paklausa kiekvienais metais didėja, tad ir ši žiema – ne išimtis.

Pasak atstovo, daugiausiai ir dažniausiai antikorozine danga yra dengiami būtent automobiliai, tačiau centrus užsuka ir įvairi speciali technika, pavyzdžiui, krautuvai ir kranai.

REKLAMA
REKLAMA

„Paslaugų populiarumas nesumažėjo“, – teigė R. Žukas.

Jis taip pat paminėjo, kad tai, kokią paslaugą klientas turi rinktis priklauso nuo to, kiek rūdžių židinių yra ant automobilio.

REKLAMA

Dviejų dangų apsauga naudojama automobiliams, ant kurių dugno ar kitų kėbulo vietų jau yra matomi rūdžių židiniai. Tokio tipo dangą rekomenduojama pakartotinai dengti po vienerių ar dvejų metų, pataria specialistai. 

Visgi, R. Žukas pabrėžia, kad klientams, turintiems naujus automobilius be korozijos židinių, rekomenduojama dengti 3 arba 4 dangų apsauga. Tokia danga automobilį apsaugoti gali net ir penkerius metus.

REKLAMA
REKLAMA

Rinktis yra iš ko

Tokio ar panašaus tipo automobilių apsaugos paketus tiek naujoms, tiek naudotoms ar korozijos židinių turinčioms transporto priemonėms siūlo didžioji dauguma Lietuvoje veikiančių skirtingų įmonių.

Skiriasi tik tai, kokį antikorozinės dangos atstovą pasirenka automobilio savininkas. Nuo to priklauso, kokio gamintojo antikorozinė danga naudojama bei kaip atliekami padengimo darbai.

Dažniausiai, atliekant tokią procedūrą, automobiliui nuimami ratai, dugno apsaugos, posparniai ar kitos, dangą padengti trukdančios automobilio dalys. Tuomet, priklausomai nuo pasirinkto paketo, automobilis padengiamas skirtingas savybes turinčia antikorozine danga. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paslaugų kainos gali smarkiai kisti

Tokios paslaugos vairuotojams gali atsieiti nuo 260 eurų, o už brangiausius paketus gali tekti pakloti ir gerokai virš 800 eurų, priklausomai nuo to, kokį atstovą pasirenka automobilio savininkas. 

Tiesa, paslaugų kainos gali skirtis ir dėl automobilio markės, modelio ar dydžio. Vairuojantiems didelius automobilius įkainiai įprastai būna didžiausi.

REKLAMA

Specialistai pabrėžia, kad pakartotinės dengimo paslaugos būna pigesnės nei jas užsisakius ant transporto priemonės pirmą kartą.

Nors dažniausi antikorozinių centrų klientai – naujus automobilius vairuojantys žmonės, ne mažiau sulaukiama ir naudotų automobilių vairuotojų.

R. Žukas skaičiuoja, kad į jo atstovaujamą centrą užsuka apie 60 proc. naujų ir 40 proc. naudotų automobilių.

Naudotis brangiomis paslaugomis prasmės nemato

Vis dėlto pasirūpinti automobilio apsauga nuo korozijos į centrus skuba tikrai ne visi. Daugumai vairuotojų, ypač vairuojančių naudotus automobilius, tokia paslauga pasirodo per brangi ar neprasminga. 

REKLAMA

Didmiesčiuose kasdien savo automobilį eksploatuojantis Ernestas apie antikorozinių centrų siūlomas paslaugas net negalvoja. Tinkamą garažą dirbti prie nuosavo automobilio turintis vyras sako, kad prieš kiekvieną žiemą savo automobiliu pasirūpina pats.

„Nusiperku antikorozinės dangos automobilių prekių parduotuvėse ir savo mašiną išsipurškiu pats, mokėti už tai, ką pats sugebu, nematau prasmės“, – teigia jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, viso antikorozinio padengimo savo automobiliui vairuotojas sako nedarantis, o ir padengia tik tas vietas, kurios, anot jo, yra mažiausiai atsparios korozijai.

„Iš esmės purškiu ir ištepu tik mašinos galinę dugno dalį. Važiuojant ji gauna daugiausiai druskų, todėl daugiausiai rūdija. Nė kiek nenoriu, kad dugnas supūtų, o ir mašinos keisti neketinu dar bent kelis metus, tai bandau šitas vietas apsaugoti“, – pasakojo Ernestas.

REKLAMA

Kas gali atnešti dar daugiau žalos

Antikorozinio centro specialistas į „savadarbius“ išpurškimus žiūri skeptiškai. Pasak R. Žuko, kone visi namų sąlygoms antikorozine danga dengti automobiliai būna apgadinti.

„Žala padaroma tada, kai purškiama ne ta danga ant stipriai pažeistų korozijos paviršių, kas dar labiau daro įtaką rūdijimui po dangos paviršiumi. Gerai neparuošus automobilio taip pat galima ne tik neturėti jokio efekto, bet ir pabloginti situaciją“, – aiškino R. Žukas.

REKLAMA

Todėl, jei antikorozine danga vairuotojas apsirūpina pats, itin svarbu automobilį jai tinkamai paruošti.Pasak specialistų, prieš dengiant antikorozinę dangą, paviršių, ant kurio ketinama dangą dengti, reikia kruopščiai išvalyti.

Tiesa, svarbu leisti dangai sukietėti, tačiau tai priklauso ir nuo dangos tipo. Taigi, prieš atliekant tokį darbą prie transporto priemonės be specialistų pagalbos, ypač svarbu žinoti naudojamo produkto niuansus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O siekiant užtikrinti ilgą dangos tarnavimo laiką, svarbu transporto priemonę reguliariai prižiūrėti ir plauti.

Visgi, tokio tipo produkcija amžinai eksploatavimo neatlaikys. Svarbu vizualiai tikrinti, ar padengti produktai nenusidėvėję ar neapžeisti. Taip tarnavimo laikas gali prailgėti.

Straipsnio autorius yra Rokas Andruškevičius, atliekantis praktiką naujienų portale tv3.lt.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų