• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvių darbus vis dažniau perima užsieniečiai. Darbdaviai tikina, kad tam tikrų darbų, pavyzdžiui, vairuotojų, lietuviai nebenori dirbti. Tuo metu darbuotojų atstovai pažymi, kad užsieniečius lietuvių įmonės išnaudoja, verčia dirbti netinkamomis sąlygomis ir už mažesnį atlyginimą. Esą todėl darbo sąlygos negerėja ir lietuviams.

Lietuvių darbus vis dažniau perima užsieniečiai. Darbdaviai tikina, kad tam tikrų darbų, pavyzdžiui, vairuotojų, lietuviai nebenori dirbti. Tuo metu darbuotojų atstovai pažymi, kad užsieniečius lietuvių įmonės išnaudoja, verčia dirbti netinkamomis sąlygomis ir už mažesnį atlyginimą. Esą todėl darbo sąlygos negerėja ir lietuviams.

REKLAMA

Neseniai pasirodė pranešimas, kad Vilniuje viešojo transporto įmonė „Transrevis“ įdarbino užsieniečius iš Ganos, kurie vežiojo keleivius neturėdami reikalingų licencijų.

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ („Judu“) išplatino paneigimą, kad vairuotojai esą turi visas reikalingas licencijas ir leidimus.

Vis dėlto populiariausią profesiją Lietuvoje (vairuotojų turime beveik 80 tūkst.) vis dažniau renkasi svetimašaliai, o patys lietuviai tokį darbą dirba svetur. O profesinių sąjungų atstovai sako, kad taip yra dėl to, kad mūsiškiai nenori dirbti bet kokiomis sąlygomis ir už bet kokią algą.

REKLAMA
REKLAMA

Sąlygos visiems vienodos?

Viešojo transporto paslaugas Vilniuje teikianti įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ portalui tv3.lt taip pat tvirtino, kad visi jos vairuotojai dirba turėdami visus leidimus ir licencijas.

REKLAMA

„Tai net nediskutuotinas klausimas. Mūsų įmonėje dirba tik reikalingas licencijas bei reikiamas vairavimo kategorijas turinys vairuotojai. Kalbant detaliau – visi vairuotojai turi D kategoriją bei 95-ą kodą keleivių vežimui.

Prieš pradėdami darbą „Vilniaus viešajame transporte“ vairuotojai mūsų vairavimo centre atlieka testus – teorinius ir praktinius. Taip pat stažuojasi kartu su instruktoriumi. Tik praėję visus šiuos procesus bei gavę teigiamus vertinimus pradeda dirbti savarankiškai“, – tikino įmonės komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Gintarė Žalytė-Štarienė.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, ji pastebėjo, kad įmonėje daugiausiai dirba lietuviai.

„Didžioji dalis naujai įsidarbinančių vairuotojų – Lietuvos piliečiai. Tačiau pastaruoju metu įdarbiname ir vairuotojus iš kitų šalių. Taip siekiama užtikrinti reikiamą vairuotojų kiekį keleivių vežimui.

Darbo sąlygos yra vienodos absoliučiai visiems vairuotojams, nepriklausomai nuo jų pilietybės“, – tikino įmonės atstovė.

Užsieniečių per daug?

Tuo metu Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos pirmininkės pavaduotojas Audrius Cuzanauskas pastebėjo, kad įmonės atsiveža vis daugiau ir daugiau užsieniečių, o lietuviai vairuotojai tampa šios situacijos įkaitais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Įmonės atsiveža tiek daug darbuotojų, kad Migracijos departamentas su tokiu kiekiu atvykėlių paprasčiausiai nesusitvarko. Trūksta didesnės kontrolės, todėl ir atsiranda pažeidimų, kai vairuotojai dirba be reikalingų dokumentų“, – komentavo vežėjų profesinės sąjungos atstovas.

Pasak A. Cuzanausko iš trečiųjų šalių atvykstantys darbuotojai atvyksta į Lietuvą už labai dideles paskolas.

REKLAMA

„Tam, kad žmonės galėtų atvykti į Lietuvą jie turi sumokėti apie 3 tūkst. eurų. O tai yra labai dideli pinigai, nes jų šalyse vidutinis atlyginimas siekia vos 200 eurų. Todėl atvykėliai turi imti kreditus.

O atvykę į Lietuvą jie stengiasi, kad uždirbtų pinigų ne tik šeimai, bet ir kreditui padengti. Todėl, jeigu toks darbuotojas praranda darbą, jis stengiasi įsidarbinti bet kur, kad tik užsidirbtų pinigų“, – pasakojo vežėjų atstovas.

REKLAMA

Dirba nelegaliai

Anot A. Cuzanausko, darbdaviai darbuotojų atrankas rengia Lietuvoje.

„Taigi, ne visus atvykusius užsieniečius jie įdarbina. Todėl ir auga nelegalus darbas, nes darbo negavę atvykėliai griebiasi bet ko.

Trūksta darbdavių ir institucijų atsakomybės. Juk dokumentus visur reikia pildyti dviem kalbomis – anglų ir lietuvių. O ar atvykėliai iš Kazachstano, Baltarusijos ar Afrikos moka lietuviškai ar angliškai? Dokumentų užpildyti reikia daug, pats darbuotojas nemokėdamas kalbos negali to padaryti“, – komentavo A. Cuzanauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, užsieniečių įdarbinimas kenkia lietuvių vairuotojams.

„Lietuviai darbuotojai praranda galimybes derėtis dėl didesnio darbo užmokesčio. Todėl vairuotojai turi sutikti su visomis įmonės sąlygomis arba išeiti iš darbo.

Užsieniečiai nesupranta darbo teisės, jie sutinka pasirašyti bet ką ir dirbti bet kokiomis sąlygomis. Taigi, vieni ir kiti tampa darbdavių įkaitais“, – sakė A. Cuzanauskas.

Lietuviai dirbti nebenori

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas skaičiavo, kad Lietuvos transporto įmonės darbuotojus atsiveža iš 24 pasaulio šalių. Anot jo, daugiausiai žmonių atvyksta iš Baltarusijos, Ukrainos, Uzbekistano.

REKLAMA

Jis tikino, kad įmonės taip daro, nes lietuviai nenori dirbti vairuotojais.

„Darbuotojus įmonės atsiveža, nes vairuotojais dirbantys lietuviai jau yra garbingo amžiaus. Jie netrukus taps pensininkais. O jaunimas nenori dirbti vairuotojais. Paprastai jauni žmonės turi šeimas ir jie nenori išvykti į komandiruotes 4 savaitėms ar ilgiau.

Taigi lietuviai šio darbo nedirba ir nedirbs. Todėl vairuotojais dirbti ir atvyksta žmonės iš kitų šalių. Jie atvyksta čia užsidirbti“, – pasakojo asociacijos prezidentas.

REKLAMA

Įmones siūlo bausti

R. Austinskas neigė, kad užsieniečius įmonės atsiveža todėl, kad gali joms mokėti mažesnius atlyginimus.

„Tai yra mitas. Transporto sektorius yra griežtai reglamentuojamas, yra kolektyvinės sutartys. Negalime užsieniečiui mokėti mažiau nei lietuviui“, – tikino asociacijos prezidentas.

Tačiau jis neatmetė galimybės, kad ne visos įmonės laikosi taisyklių ir paklūsta įstatymams.

„Visko gali pasitaikyti. Tačiau čia jau institucijų reikalas tokius dalykus išsiaiškinti ir įmones, kurios taip elgiasi nubausti. Galbūt reikėtų daugiau ir dažniau bausti įmonės. Tada ir nusižengimų turėtų mažėti, o transporto sektorius skaidrėtų.

Mūsų asociacija pasisako už skaidrų verslą ir lygias konkurencines sąlygas“, – tikino R. Austinskas.

tv3.lt

kad, dabar lithuenijoje ismokos ir minimali alga yra ismalda ir centai. Puse stebuklu salies varo uz minimalke, tik lithuenijos ekanamyystai triubija,kad algos isauge iki 2000 ir t.t. Varo kasdien propaganda seka pasakas apie tukstantinius atlyginimus,kai zmones gave atlyginima (pasalpa) neisgali susimoketi elementariausiu mokesciu, nusipirkti geresnio maisto.. Apie kazkoki savo busto isigijima nera ka kalbeti, dirbti turi iki pensijos ir tai nenusipirksi. Tokia betvarke bauduvos rsp, kokios nera buve per 30 metu. O, ekanamyystai ir viarslyynikai,vis aiskina kad,algos kyla ir nera kam dirbti. Fantazuotojai is bauduvos rsp platybiu,vagiu ir banditu salis..
Transporto sektorius
Transporto sektorius
yra visiška anarchija, valdžia nieko nekontroliuoja
bardako su invaziniais nėra nei vienoje kaimyninėje valstybėje
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų