„Visų pirma norisi pabrėžti, kad vairuotojų sąmoningumas naudoti tik konkrečiam metų sezonui geriausiai tinkančias padangas, yra pastebimai išaugęs. Tai liudija ir prieš padangų keitimo terminą kasmet atsirandančios laukiančiųjų eilės ir maksimaliai išaugančios keitimo punktų darbų apimtys“, − sako Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas.
Visgi, pasak eksperto, egzistuoja dalis vairuotojų, kurie dažniau renkasi sekti orų prognozes ir vadovautis klimato sąlygomis, o ne galiojančiomis padangų keitimo datomis. Matydami vis dar rudeniškus orus ir nesitikėdami greitu metu iškrisiančio sniego, jie toliau važinėja vasarinėmis padangomis.
„Tokie vairuotojai labai rizikuoja, nes vasarai skirtų padangų guma paprastai būna efektyvi tik esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, o kai ji žemesnė – tokių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.
Be to, net ir esant teigiamai temperatūrai vairavimas tam tikrose atkarpose su vasarinėmis padangomis yra itin nesaugus ir stipriai didina riziką patekti į eismo įvykį. Pavojingiausios vietos − tai viadukai, tiltai, saulės neapšviečiami keliai, apsupti aukštų namų ar miško kelio ruožai“, − pranešime spaudai teigia G. Petrikas.
Nepadarius 1 veiksmo jus gali sustabdyti policija
Ekspertas pabrėžia, kad vis dar važinėjantys vasarinėmis padangomis iš tiesų rizikuoja prarasti techninės apžiūros dokumentų galiojimą, tai padaryti teisę turi policija. O patekus į eismo įvykį problemos tik išaugtų – negaliotų turimas transporto priemonės draudimas.
„Šaltuoju sezonu naudojant vasarines padangas, techninės apžiūros galiojimą gali panaikinti policija, taip pat grėstų ir piniginė bauda. Policija neretai vykdo tikslinius reidus, kurių metu tikrinami įvairūs automobilio techninės būklės parametrai, pavyzdžiui, ar tinkamos padangos, ar pakankamas protektoriaus gylis“, − komentuoja draudimo bendrovės atstovas.
Pasak G. Petriko, jeigu vairuotojas eksploatuoja transporto priemonę su vasarinėmis padangomis po lapkričio 10 d., arba padangos yra nusidėvėjusios ir nebetinkamos naudoti, ji laikoma techniškai netvarkinga – tokį automobilį draudžiama eksploatuoti. Jei avarijos priežastis yra netinkamos padangos, tokie įvykiai pagal automobilių privalomąjį draudimą pripažįstami nedraudžiamaisiais ir žalą kaltininkas privalo atlyginti pats, taip pat negalioja ir turimas kasko draudimas.
„Ilgametė mūsų darbo su vairuotojais patirtis rodo, kad pirmasis snygis, plikšala keliuose kasmet sukelia chaosą. Apsiprasti su pasikeitusiomis vairavimo sąlygomis vairuotojams užtrunka iki 3-4 savaičių. Tam, kad šis pereinamasis laikotarpis į žiemą būtų kuo lengvesnis, būtina pasirūpinti kokybiškomis žieminėmis padangomis“, − primena transporto žalų skyriaus vadovas.