Klaipėdos uostas kartu su kitais Europos uostais dalyvauja „Interreg“ Baltijos jūros regiono programos finansuojamame projekte. Visoms šalims skirtas 2,28 mln. eurų ES finansavimas, iš kurių Klaipėdai – 181 tūkst. eurų, pirmadienį pranešė Klaipėdos uosto direkcija.
Uosto vadovas Algis Latakas sako, kad tokie sprendimai sustiprins uosto pozicijas tarptautinėje rinkoje.
„Žalioji transformacija nebėra ateitis, todėl norėdami išlikti konkurencingi turime žengti kitą žingsnį – užtikrinti, kad Klaipėda būtų pasiruošusi juos ne tik priimti, bet ir sudaryti sąlygas jiems pasipildyti alternatyviųjų degalų“, – pranešime sakė A. Latakas.
Pasak jo, metanoliu, amoniaku ar žaliuoju vandeniliu varomi didieji komerciniai laivai jau plaukioja pasaulio vandenyse, o vienas jų – Singapūro laivybos įmonės „X-Press Feeders“ laivas „Eco Umande“ rudenį pradėjo kursuoti ir į Klaipėdą. Šiuo metu degalų jis pasipildo Roterdamo uoste.
Anot pranešimo, projektas „H2-Derivatives@Baltic Sea Ports“ prasidės kitų metų kovo 1 dieną. Jame taip pat dalyvauja Vokietijos, Danijos, Švedijos, Suomijos, Estijos ir Latvijos uostai. Galimybių vertinimas truks trejus metus.
Klaipėdos uosto užsakymu Lietuvos bendrovė „MT Group“ už 10,5 mln. eurų uoste statys pirmąją Baltijos šalyse žaliojo vandenilio stotį ir saugyklas. Darbus planuojama pradėti 2025 metais.
Dalį Klaipėdos uoste pagaminto žaliojo vandenilio planuojama naudoti uosto poreikiams, dalį – traukinių ir vilkikų, o ateityje – ir prekybos laivų.