„Šiuo metu mūsų tikslas yra tapti didžiausiu SGD terminalo operatoriumi pasaulyje iki 2030 metų ir plėtoti ne mažiau kaip 10 projektų“, – antradienį konferencijoje apie dujų rinką Vilniuje sakė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius.
Pasak jo, bendrovė aktyviai dalyvauja projektuose visame pasaulyje ir kaip konsultantė, ir kaip investuotoja.
„Baigėme projektą Kolumbijoje, šiuo metu vykdome daugiau kaip 10 projektų visame pasaulyje, kur siekiame parduoti savo patirtį, įgytą Klaipėdoje, taip pat būti investuotojais ir terminalų operatoriumi“, – kalbėjo M. Jusius.
M. Jusius BNS teigė, kad „Klaipėdos nafta“ siekia išnaudoti patirtį, įgytą statant terminalą Klaipėdoje, ypač turint omenyje, kad terminalų skaičius pasaulyje tik auga.
„Daug kas domisi, nori, kad mes jiems patartume, pakonsultuotume. Matome galimybę užsikabinti ir tuose projektuose dalyvauti jau kaip bendrasavininkai, investuoti lėšas, padėti pastatyti projektus ir kažkam reikės juos operuoti (...), to pačiu sukurti vertę Lietuvai, kuri galėtų siekti netgi iki 10 mln. eurų per metus. Tokiu būdu mokėti dividendus į valstybės biudžetą ir kad pajustų visi mūsų įmonės savininkai“, – BNS sakė M. Jusius.
„Klaipėdos naftos“ vadovas konfidencialumo sumetimais negalėjo atskleisti konkrečių projektų, kuriuose dalyvauja bendrovė, tačiau minėjo Pietų Amerikoje įgyvendinamus projektus.
„Daugiausia potencialo matome Pietų Amerikos regione, kuris gan sparčiai vystosi, turi poreikį papildomai energijai generuoti, elektros energijai (...) Urugvajuje, Brazilijoje, Kolumbijoje, Panamoje yra vykstantys projektai, kai kuriuose iš jų mes taip pat dalyvaujame“, – vardijo M. Jusius.
Be to, jis minėjo projektus Europoje, Viduržemio jūros regione, taip pat Airijoje, be to, „pakankamai įdomi paklausa“ yra Australijoje, Indonezijoje, Malaizijoje.
„Konsultacinių paslaugų turime Afrikos šalyse. Ten truputį netenkina rizika, ten apsiribosime konsultavimo paslaugomis. Taigi, galimybių yra, iš tikro tai yra labai sudėtingas uždavinys, bet jis mane asmeniškai labai motyvuoja (...). „Klaipėdos naftos“ specialistų vardas globalioje rinkoje žinomas kaip labai geras“, – pridūrė M. Jusius.
Anot jo, Klaipėdos SGD terminalas skiriasi nuo Svinouščės SGD terminalo Lenkijoje – abu jie neturėtų būti vertinami kaip tiesioginiai konkurentai, bet veikiau kaip potencialūs partneriai.
„Klaipėdos (terminalas – BNS) skiriasi nuo esančio Svinouščėje. Mes mažesni, nes mūsų ir rinka mažesnė. Mūsų terminalas plaukiojantis (...). Yra tokių terminalų paklausa (...). Tai mūsų niša. Manau, kad nevertiname lenkų kaip konkurentų, bet veikiau kaip įdomius partnerius su specifinėmis žiniomis, ir galėtume kartu netgi sustiprinti SGD vartus į Centrinę ir Rytų Europą“, – kalbėjo M. Jusius.
Svinouščės SGD terminalo operatorės bendrovės „Polskie LNG“ SGD plėtros departamento vadovas Lukaszas Trzeszczkowskis (Lukašas Tžeščkovskis) konferencijoje teigė, kad terminalas bus plečiamas.
BNS jis paaiškino, kad ketinama išplėsti terminalo paskirtį, kad jis neapsiribotų vien tik SGD importu. Kalbėdamas apie bendradarbiavimą su „Klaipėdos nafta“, jis tikisi, kad ateityje abi bendrovės galės pasiekti veiklos sinergiją ir užtikrinti dujų poreikį regione.
„Bendra prielaida – būti pasirengusiems su (nauja – BNS) infrastruktūra iki 2022 metų pabaigos. Šiuo metu terminalas jau veikia 2,5 metų. Plėtros tikslas – pakeisti paties terminalo paskirtį“, – BNS sakė L. Trzeszczkowskis.
Pasak jo, bendradarbiavimas su „Klaipėdos nafta“ yra perspektyvus.
„Jau turime gerą bendradarbiavimą tarp bendrovių. Kalbant apie ateities projektus, apie terminalų plėtrą, norėtume bendradarbiauti, kad pasiektume sinergiją regione“, – sakė „Polskie LNG“ atstovas.
Konferenciją „Dujų rinka – iššūkiai ir bendradarbiavimo galimybės VRE regione“ organizavo Lenkijos ambasada Lietuvoje, Lenkijos ir Lietuvos prekybos rūmai ir dienraštis „Lietuvos žinios“.