Pastebima, kad šioje vietoje greitis yra ribojamas iki 70 km/val. dėl eismo saugos, kadangi kelias per tiltą yra siauresnis, nei būdinga tokios kategorijos keliams, nėra saugaus sustojimo juostų.
Vairuotojų prašoma laikytis nustatyto greičio ir Kelių eismo taisyklių. Pabrėžtina, kad greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias eismo įvykių pasekmes, rašoma pranešime.
Iki šių metų IV ketvirčio Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja įrengti dar 6 momentinio greičio matuoklius valstybinės reikšmės kelyje A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, A9 Panevėžys–Šiauliai, A11 Šiauliai–Palanga ir kelyje Nr. 203 Kuršėnų aplinkkelis. Detali informacija apie valstybinės reikšmės keliuose jau įrengtus ir planuojamus greičio matuoklius skelbiama viešai Kelių direkcijos interneto svetainėje.
Naujieji momentiniai greičio matuokliai atliks ir papildomas funkcijas – techninės apžiūros, draudimo bei kelių mokesčio patikrą.
Lietuva prisideda prie bendro Europos Sąjungos keliamo tikslo – kompleksinėmis eismo saugos priemonėmis, tarp jų ir greičio matuokliais mažinti skaidžiausių eismo įvykių keliuose skaičių iki nulio (2050 m.). 2022 m. Lietuva įvertinta svarbiausiu Europos apdovanojimu saugaus eismo srityje – už pastarojo dešimtmečio pasiekimus gerinant eismo saugą mūsų šaliai skirtas Europos transporto saugos tarybos (ETSC) apdovanojimas „PIN Award“.
Iš visų Europos šalių, kurias vertina ši organizacija, Lietuva yra vienintelė Europos Sąjungos valstybė, nuo 2011 m. iki 2021 m. perpus sumažinusi žūčių keliuose skaičių.
Įrengs daugiau matuoklių
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete buvo diskutuojama apie naujų greičio matuoklių diegimą visuose šalies keliuose.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius (LAKD) Marius Švaikauskas patikino, kad jau įrengti greičio matuokliai mažina eismo įvykių ir, svarbiausia, žūstančių žmonių skaičių keliuose.
Pasak direktoriaus, kur įrengti momentinio ir vidutinio greičio matuoklius, sprendžiama pagal įtvirtintą metodiką.
Joje yra nustatyti keli kriterijai: eismo intensyvumas, įskaitiniai eismo įvykiai, nesaugus važiavimo greitis.
M. Švaikausko teigimu, šiuo metu Lietuvoje yra įrengta 70 momentinio greičio ir 131 vidutinio greičio sistema (ruožas).
„Statistiškai vertinant, įrengus vidutinio greičio matuoklius, per vienerius metus maždaug 8 kartus sumažėjo žuvusių skaičius ir 59 proc. sumažėjo sužeistų žmonių skaičius“, – komentavo LAKD vadovas.
Tiesa, anot jo, per vieną parą matuokliais vis tiek užfiksuojama vien apie 2,5 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Tačiau fiksuojami ir kiti pažeidimai.
„Tuo neapsiribojame. Turime dabar jau didesnes galimybes fiksuoti ir kitus pažeidimus. Matuojamas ne tik greitis, bet ir techninės apžiūros, draudimo, kelių mokesčio pažeidimų patikra“, – sakė M. Švaikauskas.
Jis informavo, kad dar šiais metais iki ketvirto ketvirčio turėtų būti įdiegta bent 12 greičio matuoklių: 8 momentinio greičio ir 4 vidutinio greičio.
Be to, 2024 m. planuojama įdiegti dar 50 vidutinio greičio matuoklių.
Vis dėlto kai kurie Seimo nariai abejojo, ar Lietuva efektyviai išnaudoja visas lėšas, kurios skirtos matuoklių įrengimui. Be to, nuobaudos už pažeidimus dažnai skiriamos praėjus metams ar dvejiems po pažeidimų.
Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengti 72 momentinio ir 262 vidutinio greičio matuokliai (131 ruožas).