Kiekvieno verslo esmė – gera idėja. Kai kurios jų atrodo tokios paprastos, kad sunku suprasti, kaip apie jas niekas nepagalvojo anksčiau. Kitos yra tokios revoliucingos, kad sunkus suvokti, kaip kam nors jos sugebėjo šauti į galvą.
Tačiau šios idėjos neateina tiesiog panorėjus. Tad daugelis pradedančiųjų verslininkų klausia – iš kur jos ateina? Kokiu būdu įžiebti tą idėją?
Tam, kad galėtų tai išsiaiškinti, „Wall Street Journal“ kreipėsi į ekspertus – „startup‘ų“ mentorius, investuotojus, patarėjus ir profesorius, kurie matė ir girdėjo apie šimtus sėkmės istorijų, bei pačius antreprenerius, kurie patys nukalė savo sėkmę. Šie žmonės įkvėpimo idėjoms gavo iš įvairiausių šaltinių – nuo kasdienių galvosūkių iki aistros vairavimui ir pasąmonės.
Štai jų patarimai.
Pažiūrėk, kas tau neduoda nerimo
Idėjos „startup‘ams“ dažniausiai prasideda nuo problemos, kurią reikia išspręsti. O jos dažniausiai neateina, kol sėdi ir geri kavą. Jos pasirodo tada, kai sunkiai dirbi.
Pavyzdžiui, viena mano įmonę „earFeeder“ atsirado todėl, kad aš norėjo naujienų apie muziką, kuri man patinka, ir man buvo sunku jų gauti. Taigi sukūriau paslaugą, kuri tikrina mano kompiuteryje esančią muziką ir paruošia iš interneto naujienų srautą apie grupes, kurios man patinka.
Davidas Cohenas, „TechStars“ vadovas
Niekada nesi per senas
Markas Zuckerbergas, Billas Gatesas, Steve‘as Jobsas – šie asmenys sudaro įspūdį, kad sėkmingos verslo idėjos ateina tik jauniems žmonėms. Tai netiesa. Tipiškas antrepreneris yra vidutinio amžiaus profesionalas, kuris mokosi apie rinkos poreikius ir pradeda įmonę iš savo santaupų.
Mūsų tyrimai parodė, kad 2009 m. sparčiau augančiose verslo sektoriuose, kaip kompiuteriai, sveikatos apsauga bei kosmoso technologijos, vidutinis sėkmingo antreprenerio amžius buvo 40.
Vivekas Wadhwa, Singularity universiteto mokslo ir inovacijų prezidentas
Idėjos yra daug, trūksta ryžto
Didžiausias veiksnys lemiantis verslininko sėkmingumą nėra pati idėja, bet greičiau verslininko noras bandyti (ir nuolat bandyti) paversti idėją realybe. Įstabių idėjų yra daug, tačiau ką su jomis nuspręsime daryti, tai yra svarbiausia.
Sameras Kurdi, „Entrepreneurs Organization“ pasaulinės tarybos pirmininkas
Leisk dirbti tavo pasąmonei
Kai protas yra užsiėmęs monotoniškomis užduotimis, jis gali stimuliuoti savo pasąmonę ir taip iššaukti eureka momentą. Taip atsitiko man. Mano įmonės „ClearFit“, kuri leidžia įmonėms lengvai rasti darbuotojų ir prognozuoti jų tinkamumą darbo pozicijai, verslo idėja kilo kažkur giliai galvoje, kai važiavau 130 km per valandą greičiu, visai negalvodamas apie darbą.
Fone visada veikia pasąmonė, kuri tyliai veikia daugelio mūsų minčių pasekmes. Taigi, atsikvėpkite, pauostykite gėlių, nes kol jūs tai darysite, jūsų mintys gali labai gerai išspręsti problemą, kurią stengiatės išspręsti ar įžiebs sprendimą problemai, apie kurią anksčiau negalvojote.
Benas Baldwinas, „ClearFit“ įkūrėjas
Eik į keistas vietas
Verslininkas, norintis patreniruoti smegenis, turi ieškoti neįprastų dalykų.
Stebėk ir klausykis keistų dalykų. Man patinka žiūrėti neaiškius dokumentinius filmus ir klausytis neįprastų tinklalaidžių (podcast, - angl. k.). Lankykitės keistose vietose. Aš einu pasivaikščioti po priemiesčius, universalines parduotuves, universitetus. Kai vaikštai be tikslo pamatai viską kitomis akimis, nes gali sau leisti prabangą būti dabartinėje akimirkoje.
Kalbėkis su keistais žmonėmis. Pokalbiai su žmonėmis, kurie labai skiriasi nuo tavęs gali turėti didelį poveikį. Aš vis dar prisimenu atsitiktinius dešimties metų senumo pokalbius su nepažįstamais žmonėmis, kurie mane paveikė.
Victoras W. Hwangas, „T2 Venture Capital” vadovas
Klausykis žmonių, kurie žino
Verslininkams gimsta puikios idėjos įvairiais būdais. Štai keli geriausi.
Gauk klientų atsiliepimų. Klausykis klientų ir kurk produktus bei paslaugas, kurios jiems labiau patinka.
Darbuotojai, kurie gamina prietaisus, bendrauja su klientais, mato, kam reikia daug laiko pasiekti, kas yra per brangu, kas sukelia problemų. Kalbėk su šiais darbuotojais arba pats daryk šiuos darbus.
Apsuk prielaidas. Daugelis puikių verslininkų randa idėjų paneigdami egzistuojančias prielaidas. Pavyzdžiui, buvo sena prielaida, kad bankams reikia kasininkų ir filialų. Idėja, iš kurios gimė bankomatai, klausė: kaip galime pasiūlyti bankų paslaugas be filialų ir kasininkų.
Dave Lavinsky, „Growthink“ prezidentas
Ieškok įkvėpimo istorijoje
Dažnai girdime apie naujovių paieškas. Bet aš manau, kad verslininkai gali daug pasimokyti iš istorijos.
1990-ųjų viduryje kai kurie alaus entuziastai ir ekspertai vadino mus heretikais už tai, kad darėme alų ne tik su tradiciniais ingredientais. Todėl aš pradėjau domėtis alaus raugimo istorija. Pasirodo, alaus gamintojai visuose pasaulio kampeliuose darė alų iš to, kas gražu, natūralu bei kas augo šalia jų.
Samas Calagione, „Dogfish Head Craft Brewery“ įkūrėjas
Būk pasiruošęs keisti pavaras
Verslininkams reikia suprasti du dalykus. Visų pirma, jų pirma (arba antra, arba trečia) idėja dažnai nėra ta tikroji sėkmės galimybė. Tiesą sakant, idėja gali būti labai bloga. Jie turi suprasti, kodėl jinai yra bloga ir būti pasiruošę keisti strategiją.
Tačiau taip pat jie turi žinoti, kad jei idėja turi problemų, joje dažnai slypi gera galimybė. Jiems reikia kalbėtis su žmonėmis ir toliau kalti ir keisti tą idėją. Šiame procese verslininkai patirs nusivylimų, turės pakeisti savo požiūrį ir bandyti vėl.
Dėl viso to, idėja gali neišdegti – tai yra nutikę daugybei sėkmingų verslininkų. Tačiau jų nesėkmė neatbaidė. Jie nagrinėjo idėją ir vėliau geriau žinojo, kaip atpažinti gerą idėją ir paversti ją verslu.
Donna Kelley, Babsono koledžo profesorė
Smegenų nepaskubinsi
Nežinau, iš kur gimsta nuostabios idėjos. Aš nesu tikras, kad kas nors žino. Aš net nežinau, kaip aš pats sugalvoju, kokią tai idėją. Smegenys tiesiog dirba savo darbą ir idėja užgimsta.
Kol jūs laukiate, kol jūsų smegenys susiims, darykite, ką galite padaryti. Susitikite su žmonėmis, bendraukite, juokitės. Kurkite parodijas ir prototipus. Bent jau rinkite kitų žmonių problemas. Tai tikrai padaroma.
Aš noriu pasakyti, kad veiksmas kūrybine prasme skiriasi nuo mąstymo. Mąstymas turi sekti po veiksmo. Dažniausiai.
Saras D. Sarasvathy, Virdžinijos Universiteto Dardeno verslo mokyklos profesorius
Ko nedaryti
Vienas būdas, kuriuo verslininkai neras aukso gyslos: garsios konsultacijų firmos rinkos prognozių skaitymas ir sprendimas sukurti produktą, kuris patenkintų prognozuojamą paklausą.
Guy Kawasaki, vienas pirmųjų „Apple“ darbuotojų bei Silicio slėnio konsultantas