1. Priveskite žmones prie pokalbio apie juos pačius.
Tai suteiks jiems didelį malonumą.
Pasak tyrėjų, pokalbiai apie juos pačius, ar tai būtų asmeninis pokalbis, ar bendravimas socialiniuose tinkluose, generuoja žmogaus smegenyse tokį patį jausmą, kaip ir maistas ar pinigai.
Pasak neurobiologeės iš Harvardo Diana‘os Tamir, kartais dėl pokalbių apie save žmonės yra linkę atsisakyti net ir pinigų.
2. Uždavinėkite klausimus
Jeigu jūs naudosite atitinkamus klausimus, padėsite žmonės suvokti jų klaidas ir savarankiškai prieiti prie teisingo sprendimo. Tokiu atveju šie žmonės nejaus grėsmės ir taps jums atviresni.
Štai ištrauka iš knygos „Smegenų darbas: dėmesio koncentracijos atstatymo ir vaisingo darbo visos dienos metu strategijos“:
„Ne jūs ieškote problemų, o jūsų pašnekovas ieško trūkumų savo mąstyme. Jums norisi, kad žmonės sprendimus rastų savarankiškai. Padėti kitiems žmonėms patiems išsiaiškinti ir suvokti, koks yra teisingas sprendimas, reiškia pabėgti nuo vadinamosios „konstruktyvios kritikos“ ir pakeisti ją siekiu padėti pasiekti pozityvių pokyčių.“
3. Paprašykite patarimo
Stanfordo profesorius Jeffrey Pfefferis, įtikinėjimo ekspertas Robertas Cialdini ir daugelis kitų prašymą patarti laiko geru būdu paveikti žmones ir užsitarnauti šiltesnį jų požiūrį į jus.
Profesorius Adamas Grantas savo knygoje „Imti ir duoti: revoliucinė prieiga prie sėkmės“ rašo:
„Naujausias tyrimas parodė, kad patarimo prašymas – stulbinamai efektyvi dėmesio iškovojimo strategija, kai mes jaučiame autoriteto trūkumą prieš mūsų pašnekovą. Viename eksperimente žmonės turėjo susitarti dėl potencialaus komercinio nekilnojamojo turto pardavimo. Kai pardavėjai susikoncentravo ties kuo aukštesnės kainos nustatymu, tik 8 proc. pavyko susitarti. Tuo tarpu kai pardavėjais klausdavo pirkėjų, kaip geriau pasielgti, tardavosi, susitarti pavyko 42 proc. Patarimo prašymai teigiamai paveikė bendradarbiavimą ir apsikeitimą informacija, paversdami potencialiai ginčytinas derybas abipusiai naudingu susitarimu. Šie tyrimai demonstruoja, kad gamybos, finansinių paslaugų, draudimo ir farmacinėje srityse prašymas patarti – efektyviausias būdas įtakoti šio pasaulio galinguosius, viršininkus ir pavaldinius.“
4. „Dviejų klausimų“ technika
Paklauskite žmonių apie kažką, kas sukelia teigiamas emocijas. Ir tik po to klauskite apie kitus gyvenimo aspektus.
Skamba kvailai, bet šis metodas remiasi Nobelio premijos laureato, psichologo Danielio Kahnemano tyrimais.
Pozityvus atsakymas į pirmą klausimą leis žmonėms pajausti daugiau teigiamų emocijų dėl savo gyvenimo, net kai jūs užduosite kitą klausimą.
5. Kartokite tris paskutinius žodžius
Kokiu būdu priversti žmones jūsų klausytis?
Bendravimo įgūdžių ekspertas Leilas Lowndesas rekomenduoja paprasčiausią kartojimą.
„... tiesiog kartokite du arba tris jūsų pašnekovo žodžius geranorišku, šiek tiek abejojančiu tonu. Tai permeta dialogo kamuolį į partnerio pusę“.
Tokiu būdu galima parodyti, kad jūs klausote, jūs susidomėjęs ir leidžiate tęsti pasakojimą.
Tokiu būdu ir jūsų pašnekovas jūsų klausysis, ir tai yra stulbinamai efektyvu. Ypač derybose.
6. Šiek tiek paskalų, bet nepiktų
Tyrimai rodo: tai, kaip jūs atsiliepiate apie kitus, veikia kitų žmonių požiūrį į jus.
Pagirkite kitus, ir jūs tikriausiai prisimins kaip teigiamą žmogų. Pasiskųskite, ir jūs asocijuositės su neigiamomis savybėmis.
Ištrauka iš knygos „59 sekundės, kurios pakeis jūsų gyvenimą“:
„Kai jūs apkalbinėjate kitą žmogų, klausytojai pasąmonėje asocijuoja jus su bruožais, apie kuriuos kalbate. Galiausiai visa tai bus priskirta jums. Taip kad kalbėkite gerai apie draugus ir kolegas ir jumyse matys nuostabų žmogų. Ir priešingai – nuolatos skųskitės kitų trūkumais, ir žmonės pasąmonėje projektuos visus šiuo neigiamus bruožus jums.“