Tokiu pastebėjimu „Facebook“ paskyroje pasidalijo vilnietis Mantas, neseniai apsilankęs kaimyninėje šalyje.
„Ta pati „Baltija“ prie Baltijos. Ir jokios magijos dėl „Magijos“. Tik piečiau „Baltija“ brangesnė 47 procentais, „Magija“ – 31 procentu. Latvija: ledai „Baltija“ – 1,69 euro. Lietuva – 2,49 euro. Latvija: sūrelis „Magija“ – 45 centai. Lietuva – 59 centai“, – pastebėjo vyriškis.
Lietuviškas ledų ir sūrelio kainas jis nufotografavo „Maxima“ parduotuvėje (ledų kaina tokia pati, o sūreliai 2 ct brangesni ir lietuviškoje el. parduotuvėje „Rimi“), o latviškas – vietiniuose tinkluose „Rimi“ ir „Citro“.
Sūrelius „Magija“ gamina bendrovė „Žemaitijos pienas“, o ledus „Baltija“ – „Unilever Lietuva“.
Šios įmonės kol kas neatsakė į portalo tv3.lt klausimus, kodėl jų produkcija Lietuvoje daug brangesnė.
„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė taip paaiškino, kodėl Lietuvoje kainos didesnės nei Latvijoje:
„Prekių kainai įtaką daro daugelis skirtingų veiksnių – skirtingi kaštai yra būdingi skirtingoms rinkoms – darbo užmokesčio krepšelis, energetiniai resursai, patalpų nuomos kainos, parduotuvių išlaikymo kaštai ir kiti veiksniai.“
Tuo metu „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas aiškino, kad galutinė produkto kaina priklauso nuo labai įvairių veiksnių.
„Visų pirma, kainodara nustatoma individualiai, atsižvelgiant į kiekvienos šalies rinką ir joje esančią konkurenciją. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad kiekvienas prekybos tinklas turi skirtingus tiekėjus. Į kainodarą taip pat įeina ir kiti svarbūs faktoriai: logistikos, darbuotojų atlyginimo, energetinių resursų, parduotuvių nuomos ir kiti įvairūs kaštai“, – komentavo departamento direktorius.
Pasak jo, bendrovė nuolat ieško galimybių kaip pirkėjams pasiūlyti mažas kainas ir tokias galimybes esą randa. O nauja tokia akcija, pavadinta „Mes verčiamės per galvą dėl mažų kainų“, pradėta liepos 11 d.
„Jos metu mūsų prekybos tinklas kiekvieną savaitę mažina pirkėjų mėgstamiausių produktų reguliarias kainas“, – tikino M. Tilmantas.
Anot jo, nuo praėjusios savaitės prekybos tinkle atpigintos daugiau nei 100 prekių – kefyras, grietinė, įvairūs jogurtai, sūriai, sūreliai ir užtepėlės, taip pat sviestas, įvairūs duonos gaminiai, šaldyti virtinukai, ledai ir kt. O šią savaitę tinklo parduotuvių lentynose pirkėjų esą lauks ir atpiginti miltai, malta kava ir kavos pupelės, dar daugiau įvairių ledų ir kitų pirkėjų pamėgtų produktų.
M. Tilmantas tikino, kad rinkoje prekybos tinklui „Maxima“ esą jau ilgą laiką pavyksta išlaikyti vieną mažiausiai kainuojančių pigiausių prekių krepšelių.
Kainos Lietuvoje ėmė mažėti?
2023 m. birželį, palyginti su geguže, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo 0,1 proc., neseniai pranešė Valstybės duomenų agentūra.
Daugiausia tam įtakos turėjo daržovių, elektros energijos, avalynės, drabužių, duonos ir grūdų produktų, trumpalaikio naudojimo namų ūkio prekių kainų sumažėjimas bei atostogų išvykų, automobilių, degalų ir tepalų, keleivių vežimo oro transportu paslaugų, apgyvendinimo paslaugų, tabako gaminių kainų padidėjimas.
Vartojimo prekių kainos per mėnesį sumažėjo 0,5 proc., paslaugų kainos padidėjo 0,9 proc.
Pasak agentūros birželį maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainos Lietuvoje sumažėjo 0,7 proc.
Esą labiausiai atpigo džiovinti vaisiai, riešutai, pievagrybiai, rūgpienis, kruopos, bet pabrango šviežios ir atšaldytos jūros gėrybės, užšaldytos jūros gėrybės, kiti valgomieji gyvuliniai riebalai, vaisių ir daržovių sultys, miltai.
Taip pat kito kai kurių šviežių vaisių ir daržovių kainos: daugiausia sumažėjo pomidorų, melionų, agurkų, bananų, saldžiųjų paprikų, bet padidėjo morkų, kivių, mandarinų, šilauogių, apelsinų kainos.