• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Francois Hollando socialistų vyriausybė vėl įsitraukė į naujus ginčus dėl savo vykdomos ekonominės politikos. Šį kartą kritikos pažėrė JAV padangų gamintojos „Titan International“ vadovas Maurice Tayloras, kuris pasakė, kad dėl trumpos prancūzų darbo dienos būtų kvaila periminėti gamyklą šioje šalyje.

Francois Hollando socialistų vyriausybė vėl įsitraukė į naujus ginčus dėl savo vykdomos ekonominės politikos. Šį kartą kritikos pažėrė JAV padangų gamintojos „Titan International“ vadovas Maurice Tayloras, kuris pasakė, kad dėl trumpos prancūzų darbo dienos būtų kvaila periminėti gamyklą šioje šalyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė, kuriai anksčiau buvo įgelta dėl aukšo mokesčių tarifo viešo ginčo su indų plieno magnatu Lakshmi Mittalu, sulaukė laiško iš M. Tayloro, praneša „The Financial Times“.

REKLAMA

Laiškas buvo adresuotas Prancūzijos pramonės ministrui Arnaudui Motebourgui, kuris siekė šalyje uždaryti L. Mittalo gamyklas ir pasiūlė kompanijai „Titan“ perimti Prancūzijos padangų gamintoją „Goodyear“ šalies Šiaurėje. M. Tayloro, dar žinomo kaip „Grizlio“, atsakas buvo trumpas ir atšiaurus: „Ar jūs mus laikote kvailiais?“

REKLAMA
REKLAMA

Laiške, kurį paviešino „Les Echos“, padangų gamintojos „Titan“ vadovas rašė: „Prancūzų darbininkai gauna didžiules algas, bet dirba tik tris valandas. Jie gauna valandą pertraukėlėms ir pietums, kalbasi tris valandas ir dirba tris. Aš taip ir pasakiau prancūzų profesinėms sąjungoms. Jie atsakė, kad toks jau yra prancūzų būdas!”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vengdama tokių tarptautinių neramumų kokie buvo po L. Mittalo atvejo, vyriausybė atsakė, kad M. Tayloro komentarai buvo „perdėti“ ir susilaikė nuo tolesnių komentarų.

A. Motebourgas, atsakingas už vyriausybės investicijų skatinimo programą „Sakykite „Oui“ Prancūzijai“ (angl. Say ‘Oui’ to France), vėliau rašė M. Taylorui, kad jo „ekstremistiškas“ ir „įžeidžiantis“ laiškas parodė „visišką jo šalies neišmanymą“.

REKLAMA

Ministras teigė, kad iš 20 tūkst. Prancūzijoje veikiančių užsienio kompanijų 4,2 tūkst. yra iš JAV. Jis papildė, kad juos patraukė daugelis prancūzų darbuotojų savybių, tarp jų – įgūdžiai ir produktyvumas.

M. Tayloro laiškas įplieskė diskusijas apie mažėjantį Prancūzijos produktyvumą ir kontroversišką 35 valandų darbo savaitę.

REKLAMA

Vis dėlto oficialūs duomenys rodo, kad vidutiniškai darbo savaitė Prancūzijoje 2011-aisiais truko 39,5 valandas. Euro zonos vidurkis tais metais buvo 40,4 valandos. Šalis taip pat neblogai reitinguojama produktyvumo skalėje pagal 2011-ųjų duomenis.

Mickaelis Wamenas, Generalinės darbo konfederacijos atstovas „Goodyear“ gamykloje, sako, kad laiškas tik pateisina organizacijos nenorą, jog kompanija „Titan“ įžengtų į Prancūziją. „Jis sako, kad profesinė sąjunga yra išprotėjus, vyriausybė – mėšlas, o Barackas Obama yra pajuokų objektas, taigi jis investuos Kinijoje. Tai nėra pats geriausias kelias į Europos rinkas“, - sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau M. Taylorass, atrodo, su A. Montebourgu sutinka dėl vieno - ES reikia aiškios pozicijos dėl pigaus importo iš Azijos. JAV padangų gamintojos, kuri tiekia produkciją ūkininkams, generalinis direktorius perspėjo, kad kinų padangų gamintojai užlieja rinką ir grasina tokioms kompanijoms kaip prancūzų „Michelin“: „Po penkerių metų, jie nebesugebės gaminti padangų Prancūzijoje.“

REKLAMA

„Prancūzų ūkininkas nori pigių padangų. Jam nerūpi, ar tos padangos yra iš Kinijos ar Indijos ir tos vyriausybės jas subsidijuoja. „Titan“ pirks Kinijos padangų gamintoją arba tokią pačią indišką, mokės mažiau nei eurą už vieną valandą ir gabens į Prancūziją tiek padangų, kiek reikės. Galite pasilikti sau taip vadinamus darbuotojus. „Titan“ neisidomi „Gooyear“ gamykla“, - sako M. Tayloras.

REKLAMA

Jis taip pat pasaugojo tulžies ir Vašingtonui, sakydmas, kad JAV vyriausybė ne geresnė negu Prancūzijos.

Prancūzijos pramonės ministras nuo pat atėjimo į valdžią gegužę kovoja su darbuotojų atleidimais ir gamyklų uždarymais. Jis nešykštėjo kritikos ir sunkiai besiverčiančiai automobilių gamintojai „PSA Peugeot Citroen“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų