Vyriausybė, kuriai anksčiau buvo įgelta dėl aukšo mokesčių tarifo viešo ginčo su indų plieno magnatu Lakshmi Mittalu, sulaukė laiško iš M. Tayloro, praneša „The Financial Times“.
Laiškas buvo adresuotas Prancūzijos pramonės ministrui Arnaudui Motebourgui, kuris siekė šalyje uždaryti L. Mittalo gamyklas ir pasiūlė kompanijai „Titan“ perimti Prancūzijos padangų gamintoją „Goodyear“ šalies Šiaurėje. M. Tayloro, dar žinomo kaip „Grizlio“, atsakas buvo trumpas ir atšiaurus: „Ar jūs mus laikote kvailiais?“
Laiške, kurį paviešino „Les Echos“, padangų gamintojos „Titan“ vadovas rašė: „Prancūzų darbininkai gauna didžiules algas, bet dirba tik tris valandas. Jie gauna valandą pertraukėlėms ir pietums, kalbasi tris valandas ir dirba tris. Aš taip ir pasakiau prancūzų profesinėms sąjungoms. Jie atsakė, kad toks jau yra prancūzų būdas!”
Vengdama tokių tarptautinių neramumų kokie buvo po L. Mittalo atvejo, vyriausybė atsakė, kad M. Tayloro komentarai buvo „perdėti“ ir susilaikė nuo tolesnių komentarų.
A. Motebourgas, atsakingas už vyriausybės investicijų skatinimo programą „Sakykite „Oui“ Prancūzijai“ (angl. Say ‘Oui’ to France), vėliau rašė M. Taylorui, kad jo „ekstremistiškas“ ir „įžeidžiantis“ laiškas parodė „visišką jo šalies neišmanymą“.
Ministras teigė, kad iš 20 tūkst. Prancūzijoje veikiančių užsienio kompanijų 4,2 tūkst. yra iš JAV. Jis papildė, kad juos patraukė daugelis prancūzų darbuotojų savybių, tarp jų – įgūdžiai ir produktyvumas.
M. Tayloro laiškas įplieskė diskusijas apie mažėjantį Prancūzijos produktyvumą ir kontroversišką 35 valandų darbo savaitę.
Vis dėlto oficialūs duomenys rodo, kad vidutiniškai darbo savaitė Prancūzijoje 2011-aisiais truko 39,5 valandas. Euro zonos vidurkis tais metais buvo 40,4 valandos. Šalis taip pat neblogai reitinguojama produktyvumo skalėje pagal 2011-ųjų duomenis.
Mickaelis Wamenas, Generalinės darbo konfederacijos atstovas „Goodyear“ gamykloje, sako, kad laiškas tik pateisina organizacijos nenorą, jog kompanija „Titan“ įžengtų į Prancūziją. „Jis sako, kad profesinė sąjunga yra išprotėjus, vyriausybė – mėšlas, o Barackas Obama yra pajuokų objektas, taigi jis investuos Kinijoje. Tai nėra pats geriausias kelias į Europos rinkas“, - sakė jis.
Tačiau M. Taylorass, atrodo, su A. Montebourgu sutinka dėl vieno - ES reikia aiškios pozicijos dėl pigaus importo iš Azijos. JAV padangų gamintojos, kuri tiekia produkciją ūkininkams, generalinis direktorius perspėjo, kad kinų padangų gamintojai užlieja rinką ir grasina tokioms kompanijoms kaip prancūzų „Michelin“: „Po penkerių metų, jie nebesugebės gaminti padangų Prancūzijoje.“
„Prancūzų ūkininkas nori pigių padangų. Jam nerūpi, ar tos padangos yra iš Kinijos ar Indijos ir tos vyriausybės jas subsidijuoja. „Titan“ pirks Kinijos padangų gamintoją arba tokią pačią indišką, mokės mažiau nei eurą už vieną valandą ir gabens į Prancūziją tiek padangų, kiek reikės. Galite pasilikti sau taip vadinamus darbuotojus. „Titan“ neisidomi „Gooyear“ gamykla“, - sako M. Tayloras.
Jis taip pat pasaugojo tulžies ir Vašingtonui, sakydmas, kad JAV vyriausybė ne geresnė negu Prancūzijos.
Prancūzijos pramonės ministras nuo pat atėjimo į valdžią gegužę kovoja su darbuotojų atleidimais ir gamyklų uždarymais. Jis nešykštėjo kritikos ir sunkiai besiverčiančiai automobilių gamintojai „PSA Peugeot Citroen“.