Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia kol kas neturintys duomenų, kiek Rusija planuoja pervežti tokių krovinių bei kokios yra šių produktų kvotos.
„Deja, bet kol kas dar neturime jus dominančios informacijos“, – BNS teigė „LTG Cargo“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.
Lietuvos muitinės departamento atstovė Lina Laurinaitytė-Grigienė taip pat negalėjo pasakyti, kokie ir kiek rusiškos naftos krovinių galės būti gabenama per Lietuvą į Kaliningradą, ir siūlė tokios informacijos ieškoti LTG.
„Muitinės funkcija yra tik sutikrinti, ar teisingi yra vežėjo deklaruojami ir faktiniai duomenys apie krovinį. Informaciją apie kurį gauname tik prieš kelias valandas iki jam atvykstant į Lietuvą“, – BNS sakė muitinės atstovė.
Premjerė Ingrida Šimonytė praėjusią savaitę interviu „Reuters NEXT“ teigė, kad sankcijos rusiškai naftai paveiks maždaug 50 proc. per Lietuvą tranzitu į Kaliningradą gabenamų krovinių.
Prieš pusmetį priimtu, bet tik nuo gruodžio 5-osios visa apimtimi įsigaliojančiu šeštuoju sankcijų Kremliui paketu stabdoma didžioji dalis naftos importo iš Rusijos, išskyrus jos tiekimą vamzdynais, taip suteikiant nuolaidų Vengrijai, neturinčiai priėjimo prie jūros.
Dar po dviejų mėnesių, nuo vasario 5-osios, draudimas apims ir rusiškų degalų importą.
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo įmonė „LTG Cargo“ sausio–spalio mėnesiais į Kaliningrado sritį ir atgal per Lietuvą pervežė apie 2,3 mln. tonų įvairių krovinių. Iš viso ES sankcijomis leidžiamo kiekio pervežta apie 60 proc. naftos ir jos produktų. Vien spalį jų pervežta beveik 0,9 mln. tonų, skelbia įmonė.
Pagal anksčiau ES patvirtintą sankcijų paketą nuo birželio 17-osios per Bendrijos teritoriją draudžiama gabenti rusišką plieną ir kitus juodųjų metalų produktus, liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą.
Liepos 13-ąją Europos Komisija leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą ir iš jo per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais, tačiau krovinių apimtys turi atitikti trejų pastarųjų metų geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį.
Rusijos pareigūnai praėjusią savaitę paskelbė, kad Kaliningrado sritis jau išnaudojo portlandcemenčio, šlako vatos, valcuoto metalo, nearmuoto stiklo, medienos ir statybinių medžiagų kvotas, o artimiausiu metu baigsis dar kelių kategorijų krovinių gabenimo kvotos: natrio bikarbonato, mineralinių trąšų ir stiklinės taros.