Aliejaus siunta į tanklaivį pakrauta praėjusią savaitę – tai viena didesnių Ukrainos krovinio partijų, išgabentų iš Klaipėdos uosto, teigia bendrovės valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.
„Šis tanklaivis išskirtinis tuo, kad juo buvo išgabenta pirmoji didelė savarankiška Ukrainos eksportuojamo aliejaus siunta“, – pranešime sakė jis.
Bendrovė nenurodė, kur krovinys išgabentas, tačiau kiek anksčiau „Bega“ pakrovė bandomąją ukrainietiško aliejus siuntą, kuri išplukdyta į Prancūzijos uostą Diunkerką.
Geležinkeliu ir keliais iš Ukrainos atvežta žemės ūkio produkcija bendrovėje priimama nuo gegužės. Nuo to laiko dalis kukurūzų, grūdų, taip pat ir aliejaus per „Begą“ išplukdyta mažesnėmis ar jungtinėmis partijomis kartu su lietuviškais kroviniais. A. Kuzmarskis sako, kad toks krovinių gabenimo maršrutas yra perspektyvus.
„Atliktas bendras darbas su krovinių siuntėjais bei gavėjais parodė, kad Klaipėdos uostas ir ateityje gali būti vienas perspektyvių logistinių kelių Ukrainos aliejaus eksportui į Vakarų Europos, Skandinavijos šalis“, – teigė „Begos“ valdybos pirmininkas.
Jis patvirtino, kad ankstesnius iššūkius dėl ukrainietiškų krovinių gabenimo į uostą geležinkeliais iš esmės pavyko suvaldyti, srautai yra stabilizavęsi, logistikos laikas sutrumpėjęs.
Kroviniams iš Ukrainos dalis krovos pajėgumų rezervuota ir prasidėjus lietuviškų grūdų eksportui.
„Ruošdamiesi lietuviškų grūdų eksporto sezonui, padarėme tam tikras investicijas bei organizacinius sprendimus, kad būtų galima atskirti ukrainietiškų ir lietuviškų krovinių srautus bei užtikrinti sklandų jų priėmimą ir krovą. Šiuo metu priimame ir kaupiame tiek Ukrainos, tiek naujojo derliaus lietuviškus žemės ūkio produktus. Į laivus jau krauname pirmąsias šių metų derliaus lietuviškų rapsų, kitų grūdinių kultūrų siuntas“, – teigė A. Kuzmarskis.
Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad uoste pakanka pajėgumų kroviniams iš Ukrainos, juos būtų galima gabenti sparčiau ir didesniais kiekiais.
Žemės ūkio produkcija iš Ukrainos į Lietuvą geležinkeliu gabenama per Lenkiją, krovinius perveža „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Cargo“ ir „LTG Cargo Polska“ kartu su partneriais.
Dėl karo Ukraina negalėjo per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.