Dabar populiaru kalbėti apie būdus, kuriais būtų galima suteikti moterims daugiau vadovaujančių pozicijų, rašo huffingtonpost.com. Pagrindinis klausimas susijęs su galimybėmis žodžius paversti veiksmais.
Tačiau viena kompanija sugebėjo ne tik kalbėti, bet ir veikti. Vienas IKEA vadovų Peteris Agnefjallas teigia, kad svarbiausia – laikytis žodžio. Todėl švedų baldų kompanijoje net nėščioms moterims sudaromos palankiausios galimybės vadovauti.
„Mes esame grupė skirtingų žmonių, siekiančių sukurti humanišką darbo etiką. Mūsų esminės vertybės – kuklumas, paprastumas, entuziazmas ir artumas, – pasakoja P. Agnefjallas. – Būtent tai yra mūsų darbo pamatas, formuojantis unikalią kompanijos kultūrą.“
JAV naujienų portalas huffingtonpost.com kalbino A. Agnefjallą apie pokyčius verslo pasaulyje ir laukiančius iššūkius.
IKEA veikia visame pasaulyje. Ar susiduriate su sunkumais, kuomet savo vertybių tenka mokyti kitų tautų gyventojus?
Norėdami išlaikyti savo tradiciją gyvą, privalome nuolatos skatinti savo vertybių įgyvendinimą. Šis procesas yra išsišaknijęs personalo samdymo procedūrose. Pirmenybę teikiame žmonėms, kuriems mūsų požiūris nėra svetimas. Vadovaujantis personalas privalo ne tik kalbėti apie vertybes, tačiau ir jų laikytis – ir mes aktyviai siekiame, kad tai būtų ne tik popierinis pasižadėjimas.
Kodėl jums, tarptautinės korporacijos vadovui, svarbu, kad moterys užimtų vadovaujančias pozicijas?
Norime, kad mūsų personalas atspindėtų visuomenės struktūrą. Tam, kad galėtume sėkmingai augti ir būti vertinami, kaip patrauklus darbdavys, privalome skatinti lygybę.
47 proc. vadovaujančias pareigas užimančių asmenų IKEA – moterys. Kaip pasiekėte tokį tikslą?
Pirmiausia, mes manome, kad žmonės turėtų būti vertinami pagal kompetencija ir gabumus, o ne pagal lytį. Stengiamės, kad visiems būtų sudaromos vienodos galimybės siekti užsibrėžtų tikslų.
Kokios priemonės geriausiai išryškina moterų gebėjimą vadovauti?
Dedame daug pastangų, kad visi gabūs darbuotojai galėtų derinti darbą su gyvenimu. Būdai, kaip tai įgyvendiname priklauso nuo atskiros valstybės. Pavyzdžiui, Japonijoje prie parduotuvių steigiame vaikų darželius ir garantuojame, tėvystės ar motinystės atostogas.
Kitose valstybėse vienai pozicijai samdome du žmones – kol reikia prižiūrėti naujagimį, darbo krūvis gali būti padalintas, taip išsaugant darbo vietą ir suteikiant galimybę derinti naujus iššūkius asmeniniame gyvenime su darbu.
Kaip ateities verslo aplinkos prognozės veikia IKEA vertybių raidą?
Pirmiausia, turėčiau pastebėti, kad ateityje vis daugiau žmonių galės gyventi orų gyvenimą, tačiau negalime pamiršti fakto, kad lieka šimtai milijonų žmonių, kurie negali aprūpinti savęs ir savo šeimų net maistu .Negana to, pasaulyje senka išgyvenimui būtini resursai.
Remdamiesi šiomis prielaidomis, siekiame trijų esminių pokyčių:
• Kurti produktus, kurie leistų mūsų klientams taupyti ar netgi gaminti atsinaujinančią energiją. Produkcija turėtų kuo mažiau teršti aplinką ir būtų lengvai perdirbama.
• Skatinti energetinę nepriklausomybę, bei siekti, kad ilguoju periodu būtų naudojama kuo mažiau žaliavos ir vis daugiau perdirbtų medžiagų.
• Imtis priemonių, kad bendruomenės, kurias veikia mūsų verslas galėtų gyventi kuo geriau. Tai reiškia, skatinti draugišką kaimynystę, visuomet elgtis vaikų labui ir skatinti žmogaus teises.
Kokius pokyčius darbo vietoje ir rinkoje pastebite viso pasaulio mastu? Ar verslo kultūra Švedijoje ir JAV labai skiriasi?
Jungtinėse Valstijose dirbame nuo 1986-ųjų metų ir per šį laiką pastebėjome, kad IKEA vertybės dažnai yra universalios globaliu mastu. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie Kinija.
Žengdami į naujas rinkas, visuomet siunčiame kompanijos senbuvius, kurie dirba kartu su vietiniais, kad būtume tikri, jog IKEA vertybės ir tradicijos išlaikytų tęstinumą. Žengdami į Indijos ar bet kurią kitą rinką, elgsimės lygiai taip pat.