Giedrė Sankauskaitė, Ekonomika.lt
Dažnas lietuvis ar bent vilnietis pastaruoju metu mieste gali pastebėti daugiau nei įprastai baldų reklamų. Peršasi mintis, kad tam įtakos turėjo švedų baldų milžinės IKEA atėjimas į Lietuvą. Ar galima daryti tokią prielaidą? Ir, svarbiausia, ar Lietuvos prekybininkų reklamos veiksmingos?
Ekonomika.lt kalbinti baldų gamintojų atstovai lyg sutarę tvirtina, kad IKEA atėjimas į Lietuvą nepakeitė jų reklamos strategijų ir neigia, kad dėl švedų milžinės atsiradimo rinkoje turėjo didinti reklamos biudžetą.
„IKEA atėjimas nepakeitė mūsų reklamos strategijos“, – tikino prekybos centrą „Baldų rojus“ valdančios nekilnojamo turto bendrovės „Vilniaus Sigmos partneris“ marketingo projektų vadovė Rita Zaborskienė.
Intensyvesnė reklama
Moteris portalui sakė, kad pastaruosius kelerius metus daugiausia dėmesio ir lėšų skyrė televizijos ir spaudos reklamai.
„Šiais metais sąlyginai daug dėmesio skyrėme ir lauko reklamai, bet to nesiečiau su IKEA atėjimu į Lietuvos rinką“, – pridūrė biuro baldų gamintojo „Narbutas“ įmonių grupės marketingo projektų vadovė Rūta Vyžintaitė.
Kita vertus, R. Vyžintaitė portalui Ekonomika.lt teigė pastebinti intensyvesnę vykdomą visų baldininkų reklamą. Jos teigimu, tai yra nieko stebėtino, kadangi „atsirado didžiulis žaidėjas rinkoje“.
Bandė varžytis su IKEA
R. Zaborskienė vis dėlto išskyrė vieną reklamos pavyzdį, kada bandė konkuruoti ir su IKEA. „Vienintelė mūsų reakcija į IKEA atėjimą – reklama autobusų stotelėje šalia jų parduotuvės”, – portalui sakė „Vilniaus Sigmos partneris“ marketingo projektų vadovė.
Svarbu pažymėti, kad ši reklama buvo nukabinta dėl IKEA prieštaravimo.
Reklama neteikianti naudos
Marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Linas Šiautkulis pastebi, kad prekybininkai neigia „akcijų lietų“ pastaruoju metu, tačiau jis neabejotinai susijęs su IKEA atidarymu. Jo manymu, toks aktyvus reklamavimasis yra beprasmiškas, kadangi, pasak jo, „nežinia kokių priemonių reiktų, kad lietuvis nenorėtų bent vieną kartą nueiti į IKEA“.
Todėl, LiMA valdybos nario pastebėjimu, baldininkai labiau konkuravo vienas su kitu, bet ne su IKEA. “Kai IKEA psichozė baigsis, tuomet, manau, ir reikėtų jiems intensyviau reklamuotis, o ne dabar“, – svarstė L. Šiautkulis.
Jo nuomone, tuomet Lietuvos baldų gamintojams reikėtų diferencijuoti gaminamą produktą, t.y. išryškinti, kuo skiriasi pastarųjų produkcija nuo IKEA ir taip atrasti ar susigrąžinti savo pirkėją.
„Jeigu prekybininkai orientuojasi į kokybiškesnius produktus, tai automatiškai gaus tą auditoriją, kuriai netinka tas masinis produktas“, – portalui dėstė L. Šiautkulis.
LiMA valdybos nario pastebėjimu, IKEA reklama yra su stipriu emociniu užtaisu, o „lietuviai prekybininkai neturi tokios prabangos daug investuoti į reklamą“.
L. Šiautkulis portalui sakė, kad nors IKEA reklama nebuvo labai išsiskirianti, tačiau ji naudojosi savo prekės ženklo pranašumu. Be to, tai, kad pirkėjas į baldų parduotuvę užsuka nedažnai, todėl turėtų skirtis, pasak L. Šiautkulio, ir pati rinkodaros strategija.
„Reklamuotis per „Google“ paieškos sistemą, ar per išpardavimus baldininkams yra geriausia, – teigė LiMA valdybos narys. – Baldininkų reklamos apsiriboja labiau ties įvaizdžio formavimu“.
Pirmoji baldų ir namų apyvokos parduotuvė IKEA Baltijos šalyse duris atvėrė rugpjūčio 14 dieną Vilniuje.