Nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ specialistai pastebi, kad ilgą laiką pagrindinėse miestų gatvėse stovėjusių tuščių prekybinių patalpų savininkai jau lengviau randa naujus nuomininkus ar pirkėjus. Patrauklios šių patalpų nuomos kainos ir platus pasirinkimas paskatino prekybinėse miestų gatvėse rastis naujoms prekybos vietoms: „Tuščiose erdvėse dažniausiai kuriasi gurmaniško ar greito maisto parduotuvės, kavinės, naktiniai barai ir pan. Prieš 5-10 metų prekybinėse miestų gatvėse dominavę drabužių, avalynės pardavėjai šiuo metu savo pirkėjų ieško prekybos centruose“, - kalba Saulius Vagonis, „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkotyros skyriaus vadovas.
„Ober-Haus“ duomenimis, per 2011 m. prekybinių patalpų nuomos kainos pagrindinėse prekybinėse gatvėse Vilniuje ir Kaune vidutiniškai išaugo 10%, o kai kur augimas siekė net ir 15-20%. Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje nuomos kainų lygis per metus iš esmės nepakito. Vidutinio dydžio (apie 100-300 m2) prekybinių patalpų nuomos kainos pagrindinėse prekybinėse Vilniaus gatvėse šiuo metu siekia apie 40-110 Lt/m2, Kaune - 25-65 Lt/m2, Klaipėdoje – 20-40 Lt/m2, o Šiauliuose ir Panevėžyje – 15-30 Lt/m2.
Savo ruožtu, veikiantys didieji šalies prekybos centrai per praėjusius metus didino savo apyvartas bei sugebėjo pritraukti naujų nuomininkų. Vilniaus prekybos centrų bendras laisvų patalpų lygis per 2011 m. sumažėjo nuo 4,5% iki 3,7%. „Nepaisant nemažos konkurencijos bei gana neapibrėžtos ekonominės situacijos, Lietuvos rinka domina naujus žaidėjus. Pažvelkime, kokie šios rinkos gigantai žvalgosi į Lietuvą: IKEA, Lidl. Akivaizdu, kad mūsų perspektyvos išties konkurencingos“, - teigia S. Vagonis. Vienas stambiausių Europos prekybos tinklų „Lidl“ paskelbė sugrįžtanti į Lietuvos rinką ir 2013 m. Alytuje atidarys savo pirmąjį prekybos centrą, o Vilniuje frančizės principu planuojama atidaryti pirmąjį Baltijos šalyse vienos žymiausių pasaulyje baldų gamintojos IKEA prekybos centrą, kurio plotas sieks apie 25 000 m2.
Statistiniai duomenys rodo, kad 2011 metų pradžioje Klaipėdoje duris atvėrė 6 200 m2 bendro ploto prekybos centras „Liepa“, Kaune – 14 000 m2 ploto „Ermitažas“ ir 5 000 m2 „PROMO Cash&Carry“ prekybos centras, o „Moki-Veži“ atidarė 6 000 m2 ploto apdailos ir statybinių medžiagų prekybos centrą Panevėžyje. Vilniuje atidaryti du panašaus dydžio (virš 4 000 m2) „Maxima XX“ prekybos centrai, o 2011 m. pabaigoje duris atvėrė ir 3 200 m2 ploto „Norfa XXL“. Pasak S. Vagonio, praėję metai nepasižymėjo itin stambių naujų prekybinių objektų gausa, tačiau plėtros tendencijos šiame segmente - labai aiškiai apibrėžtos: „Žvelgiant į šiuos projektus, akivaizdu, kad šiuo metu pagrindinė investicijų kryptis - atskirų prekybos tinklų plėtra, o ne didesni skirtingų nuomininkų prekybos kompleksai“.