„EASA nusprendė nutraukti visas skrydžių operacijas šiais dviem (...) modeliais“, – nurodė agentūra.
Antradienio vakarą iš Vilniaus oro uosto į skrydžiui į Madeirą nepakilo Europos Sąjungoje neseniai uždrausto modelio „Boeing 737 MAX 8“ orlaivis.
„Taip, čia būtent susiję dėl Europos aviacijos saugumo išleista direktyva“, - BNS sakė bendrovės „Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos vadovas Marius Zelenius.
Pasak jo, keleiviai buvo išlaipinti iš lėktuvo ir terminale laukia atvykstant pakaitinio lėktuvo. M. Zelenius negalėjo pasakyti, kiek keleivių išlaipinta, anot jo, jais turi pasirūpinti antžeminio aptarnavimo bendrovė.
Šiame lėktuve buvo ir apžvalgininkas Rimvydas Valatka.
„Smagumėlis. Lipam lauk iš lėktuvo, turėjusio skristi į Madeirą. Čekų Boeing Max – tas pats, kur krenta dabar. Uždrausta kilti ES tokiems. Gal ir gerai, kad nepakilom“, – socialiniame tinkle facebook rašė R. Valatka.
Tragedija kartojasi
Į Nairobį skridęs orlaivis buvo tokio pat tipo, kaip ir spalį sudužęs Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas. Per tą avariją žuvo 189 keleiviai ir įgulos nariai ir kai kurie pareigūnai tarp dviejų incidentų pastebėjo panašumų.
Šiuo metu visame pasaulyje eksploatuojama maždaug 350 737 MAX 8 modelio lėktuvų.
Kai kurios šalys ir oro linijų bendrovės nusprendė sustabdyti šių lėktuvų skrydžius, o kitos ir toliau juos eksploatuoja ir laukia, kada bus baigtas nelaimės tyrimas ir galbūt pateiktos gamintojos – JAV orlaivių gamybos milžinės „Boeing“ – rekomendacijos.
Pernai spalį „Boeing 737 MAX 9“ modelio lėktuvas, priklausęs bendrovei „Lion Air“ sudužo Indonezijoje; žuvo 189 žmonės.
„Boeing“, kuri nusiuntė savo ekspertus, kad šie padėtų Etiopijoje atlikti tyrimą, tvirtina, jog saugumas yra „didžiausias prioritetas“.