Savo ruožtu didžiausia Europos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tokį ES sprendimą pavadino politiškai motyvuotu ir ketina jį užginčyti teisme.
Pirmą kartą įmonės įsigijimui ES sutrukdė dar 2007 metais. Tokį sprendimą ES motyvavo teikdama, esą vienos bendrovės dominavimas tam tikroje rinkoje gali pakenkti konkurencijai ir pažeisti vartotojų interesus. „Ryanair“ buvo priversta atsisakyti 694 mln. eurų vertės sandorio.
Už ES konkurenciją atsakingas komisaras Joaquinas Almunia teigė, kad „Air Lingus“ įsigijimas greičiausiai sukeltų skrydžių bilietų kainų šuolį.
Anot jo, šiuo metu abi bendrovės varžosi dėl 46 maršrutų, tad po įsigijimo konkurencija šioje rinkoje paprasčiasiai išnyktų.
„Ryan Air“ siūlė dalį maršrutų perleisti Britų oro bendrovėms „Flybe“ ir „British Airways“, tačiau ES konkurencijos priežiūros tarnybos manymu tokia konkurencija būtų nepakankama.
„Ryanair“ savo pranešime teigia esanti pasipiktinusi ES sprendimu, nes jį lėmė ne siekis sukurti konkurencingą aplinką, bet siauri politiniai interesai. Bendrovė teigia jau pradėjusi ruošti teisinį atkirtį Briuseliui.
Šio mėnesio pradžioje „Ryanair“ vadovas Michaelas O'Leary interviu "Ekonomika.lt" išreiškė viltį, kad sandoriui dėl „Air Lingus“ įsigijimo bus pritarta kovo pradžioje, priešingu atveju verslininkas pažadėjo teikti apeliaciją.
„Nesutinku su EK teiginiais dėl pavojaus konkurencijai, nes Airija labai maža rinka. Jei mes nenusipirksime „Aer Lingus“, ji galiausiai bankrutuos, nes tai – brangių skrydžių bendrovė, kuri negali konkuruoti su mumis“, - tuomet sakė M. O'Leary.
Anot jo, per ateinančius penkerius metus panašiai gali nutikti ir su „airBaltic“.
„Kas nors privalo ją nusipirkti ir paversti pigių skrydžių bendrove, nes priešingu atveju jos ateitis nėra užtikrinta“, - kalbėjo „Ryanair“ vadovas.