„Bendrovė ne tik netinkamai laikė klientų lėšas, bet ir slėpė šį faktą teikdama Lietuvos bankui tikrovės neatitinkančią informaciją. Tai du sunkūs teisės aktų pažeidimai. Tokie atvejai nebuvo, nėra ir nebus toleruojami. Lietuvos bankas yra ne kartą finansų rinkos dalyviams akcentavęs, kad klientų lėšų apsauga turi būti vienas iš aukščiausių prioritetų“, – pranešime žiniasklaidai sakė LB Priežiūros tarnybos direktorė Jekaterina Govina.
Pagal Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymą, bendrovė, klientų lėšų apsaugai pasirinkusi atskyrimo būdą, privalo jas laikyti Lietuvos ar kitų Europos Sąjungos valstybių kredito įstaigose, centriniuose bankuose arba investuoti į saugų, likvidų ir mažos rizikos turtą. „Wallter“ dalį klientų lėšų laikė elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigose, dalį – kitų juridinių asmenų vardu atidarytose sąskaitose, dalį – bankuose ne klientų lėšoms saugoti skirtose sąskaitose. Už šį pažeidimą bendrovei skirta 30 tūkst. eurų bauda.
LB Priežiūros tarnyba taip pat nustatė, kad „Wallter“ visose 2019 metų bei 2020 metų pirmojo ketvirčio ataskaitose ir LB atliekant dokumentinę priežiūrą teikė neteisingą informaciją – nurodė ne visas įstaigas ir sąskaitas, kuriose buvo laikomos bendrovės klientų lėšos, ir klientų lėšų likučius. Teikdama klaidinančius duomenis Lietuvos bankui, bendrovė sudarė vaizdą, kad tinkamai vykdo klientų lėšų apsaugos reikalavimus, nors neabejotinai žinojo, kokiose įstaigose laiko klientų lėšas ir kokie yra likučiai. Už šį pažeidimą įmonei skirta 60 tūkst. eurų bauda.
Pasak LB, nustatytus pažeidimus bendrovė jau ištaisė.
Vienintelė „Wallter“ akcininkė yra Jungtinėje Karalystėje registruota „Wallter Payments“.