Šiandien Europos Komisija Danijai, Lietuvai, Liuksemburgui ir Nyderlandams išsiuntė pagrįstą nuomonę dėl to, kad į nacionalinę teisę nebuvo perkelta Direktyva 2007/58/EB, kurioje numatyta, kad turi būti atverta tarptautinio keleivinio geležinkelių transporto rinka. Visos keturios valstybės narės šį prašymą turi įvykdyti per du mėnesius.
ES taisyklės
Pagal Direktyvą 2007/58/EB [1] nuo 2010 m. sausio 1 d. visoms licenciją ir reikiamus saugos sertifikatus turinčioms geležinkelių įmonėms suteikiama galimybė teikti tarptautines paslaugas. Kad būtų sudarytos tinkamos ekonominės sąlygos plėtoti paslaugas, tarptautiniams traukiniams suteikiama teisė vykdyti kabotažą, t. y. įlaipinti ir išlaipinti keleivius tos pačios valstybės narės stotyse.
Buvo prašyta, kad valstybės narės Direktyvą 2007/58/EB į nacionalinę teisę perkeltų iki 2009 m. birželio 4 d. ir informuotų Komisiją apie teisės aktus, reglamentus ir administracines nuostatas, priimtus nacionaliniu lygmeniu siekiant užtikrinti Europos taisyklių laikymąsi.
Priežastis, dėl kurios pateiktas oficialus prašymas (pagrįsta nuomonė)
Danija, Liuksemburgas ir Nyderlandai dar nepranešė Komisijai apie jokias direktyvos perkėlimo į nacionalinę teisę priemones. Lietuva pranešė tik apie dalį perkėlimo į nacionalinę teisę priemonių.
Praktinis direktyvos neperkėlimo į nacionalinę teisę poveikis
Jei ES direktyva neperkeliama į nacionalinę teisę, Europos geležinkelių įmonėms nesuteikiama teisė naudotis atitinkamų valstybių narių geležinkelių infrastruktūra tarptautinio keleivinio transporto paslaugoms teikti, nors tokia teisė joms suteikta pagal ES teisės aktus. Taip apribojamos geležinkelių įmonių ir infrastruktūros valdytojų verslo galimybės ir gebėjimas keleiviams teikti naujas, naujoviškas, saugias, vartotojų poreikius atitinkančias ir aplinkai nekenkiančias paslaugas.