Sriubą iki kelių kartų per savaitę dažniau valgo dirbantys žmonės nei nedirbantys. Analizuojant pagal amžių, 16-25 metų gyventojai sriubą dažniausiai valgo kartą per savaitę, vyresni – iki kelių kartų per savaitę.
„Tyrimo rezultatų negalime vertinti vienareikšmiškai. Iš dalies jie liudija sriubos populiarumą ir svarbą daugelio lietuvių valgiaraštyje, tačiau analizuojant duomenis matyti, kad įpročiai valgyti sriubą skiriasi priklausomai nuo gyventojų amžiaus ir užimtumo. Tai susiję su besikeičiančiais sriubos vartojimo būdais. Ilgą laiką sriuba buvo valgoma kaip pirmas pietų patiekalas, tačiau dabar ji populiarėja ir kaip greitas užkandis, kuris valgomas ryte, tarp valgių, naktipiečiams ar vietoje pietų, jei dėl laiko stokos tenka užkandžiauti prie kompiuterio ar automobilyje“, – komentuoja Klemencas Agentas, atvėsintus užkandžius gaminančios bendrovės „Mantinga“ valdybos pirmininkas.
Remiantis tyrimu, daugumos apklaustųjų laikas pietums yra ribotas. 54 proc. pietums skiria 15 – 30 min., penktadalis (21 proc.) respondentų pietauja 30 – 60 min., o 17 proc. – vos 5 – 15 min. Pasak Klemenco Agento, sriubos kaip užkandžio populiarumą liudija ir vis didesnė sriubos įvairovė greitų užkandžių segmente.
„Prieš metus pristatytos virtos ir paruoštos valgyti sriubos, kurias vartotojai perka išsinešti ir valgo tiesiai iš pakuotės. Tai – reikšmingas įvykis sriubų, kaip greitų užkandžių, rinkoje, mat iki tol dešimtmečius vyravo karštu vandeniu užpilamos sriubos. Tyrimas rodo, kad vandeniu užpilamas sriubas perka kas antras gyventojas, tačiau trečdalis renkasi virtas ir paruoštas valgyti sriubas. Prognozuojame, kad ateityje atvėsintų užkandžių paklausa dar labiau augs, mat tobulėjančios technologijos leidžia kuo ilgiau išsaugoti pagamintą produktą šviežią“, – pasakoja K. Agentas.
Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų maitinimosi įpročių tyrimą atliko tyrimų bendrovė „RAIT“ šių metų kovo mėn. Tyrimas buvo atliktas internetinės apklausos (CAWI) metodu. Iš viso buvo apklausta 400 16-55 m. gyventojų.