Į portalą tv3.lt kreipėsi skaitytojas Jonas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma). Jis piktinosi, kad negali naudotis banko paslaugomis.
„Antra para negaliu prisijungti prie „Luminor investor“ platformos, kur esu investavęs dalį savo pinigų. Vakar skambinau, tačiau konsultantai pasakė „žinome“ ir niekuo nepadėjo.
Jokio pranešimo iš anksto nebuvo ir dabar pažiūrėjau nu niekur nieko neskelbę. Keista, kad lūžo dviem paroms lyg niekur nieko ir žmonės negali tvarkyti savo pinigu, o jie nenurodo net kada sutvarkys“, – piktinosi banko klientas.
„Luminor“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė patvirtino, kad bankas patiria problemų.
„Turime laikinų sutrikimų jungiantis prie „Luminor“ investavimo platformų. Apie tai esame informavę mūsų svetainėje ir nuoširdžiai atsiprašome klientų dėl galimų nepatogumų. Kolegos dirba, kad šie sutrikimai kuo greičiau būtų pašalinti. Deja, konkretaus laiko pasakyti negalime“, – nieko konkretaus nežadėjo banko klientė.
Į klausimą, ar ir kaip bankas atlygins klientų patiriamą žalą dėl to, kad jie negali naudotis savo pinigais, ji atsakė taip:
„Kiekvieną kliento atvejį spręsime individualiai ir susisiekę su klientu bei išsiaiškinę detales. Įrodžius patirtus nuostolius, bankas juos kompensuos.“
Tai jau ne pirmas kartas, kai „Luminor“ klientai negali naudotis banke laikomais savo pinigais.
Dėl to 2021 m. birželį finansų įstaigas prižiūrintis Lietuvos bankas skyrė „Luminor“ didžiules baudas.
Tuomet Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis.
Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. Eur sumą.
Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme. Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. Eur bauda.
Kita, 100 tūkst. Eur, bauda skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.
Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą.
Mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau „Luminor“ jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti.
Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. eurų bauda.
Papildyta 13:33 val.
Antradienio popietę bankas informavo, kad dvi dienas fiksuotus gedimus išsprendė.