Šiuo metu ne vienas didelis miestas svarsto dalinai uždrausti dyzelinius automobilius, siekiant kovoti su oro tarša. Jeigu automobilių gamintojai skubiai neparengs strategijos, kyla grėsmė daugiau nei 800 tūkst. darbo vietų.
Iki parlamento rinkimų Vokietijoje likus dviem mėnesiams, abi partijos, priklausančios Angelos Merkel vadovaujamai koalicijai, nenori lepinti sektoriaus, kuris sparčiai praranda populiarumą. Transporto ministras Alexanderis Dobrindtas (Aleksanderis Dobrintas) trečiadienį pareiškė, kad „automobilių gamybos pramonė pasuko į sudėtingą teritoriją“.
„Man pasibaisėtina, kad „pagaminta Vokietijoje“ prekės ženklas yra įveltas į tokią situaciją“, – interviu „Passauer Neue Presse“ sakė jis.
Ministras teigia besitikįs susitikimo metu „iš automobilių pramonės gauti priimtiną pasiūlymą“, kaip spręsti susidariusią situaciją.
Tuo tarpu A. Merkel pabrėžė, kad kalbama apie didelį skaičių darbo vietų. „Automobilių pramonė yra strateginės reikšmės. Ji turi būti tvirta ir inovatyvi, tačiau ir sąžininga. Todėl reikia kritikuoti tuos, kurie turi būti kritikuojami, tačiau tai reikia daryti turint omeny, kad Vokietijai tai yra strategiškai svarbus sektorius“, – pirmadienį sakė jos atstovė spaudai Ulrike Demmer
Dauguma pritaria dyzelinių automobilių draudimui
Neseniai aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad 57 proc. vokiečių pritaria dyzelinių automobilių draudimui miestuose siekiant pagerinti oro kokybę.
Tačiau pagrindinė problema yra ta, kad automobilių gamintojai iki šiol gausiai investavo į dyzelinius automobilius, nes jie išmeta į aplinka mažiau klimatą keičiančio anglies dvideginio nei benzininiai automobiliais. Dėl to A. Merkel teigia, kad nereikėtų „demonizuoti dyzelio“.
Tačiau bėda yra ta, kad dyzeliniai automobiliai išmeta daugiau azoto oksido, kuris prisideda prie smogo ir kietųjų dalelių lygio padidėjimo, o šie veiksniai prisideda prie kvėpavimo takų ir širdies ligų vystymosi.
Bent jau kol kas Vokietijos automobilių gamybos milžinai siekia išvengti dyzelinių automobilių draudimo ir savanoriškai siūlo programinių sprendimų, kurie ribotų oro taršą. O tuo metu daugiau investuoja į elektromobilius.
Vokietijos automobilių gamybos milžinė „Volkswagen“, kuri ir sukėlė vadinamąjį „dyzelgeitą“, siekia iki 2025 metų tapti pasauline elektromobilių gamybos lydere. O kelios Vokietijos kompanijos ketina bendradarbiauti visoje Europoje kuriant elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą.