Bendrovės veikla pernai išliko nuostolinga, tačiau grynieji nuostoliai per metus sumažėjo 4,3 karto iki 453,6 tūkst. eurų (2019 metais – 1,955 mln. eurų), teigiama Registrų centrui pateiktoje „Barboros“ 2020 metų veiklos ataskaitoje.
„Pandemija elektroninei prekybai buvo kaip akceleratorius. „Barbora“ ir iki pandemijos kasmet augo, reikšmingai didindama pajamas ir klientų bazę, tačiau pernai augimo tempas įgavo naują pagreitį. (...) 2021 metus pradėjome žengdami į naują rinką – Lenkijos sostinę Varšuvą. Čia nesustojame ir jau dairomės naujų plėtros galimybių tiek pačioje Lenkijoje, tiek už jos ribų“, – pranešime žiniasklaidai sakė „Barboros“ vadovas Andrius Jurgelevičius.
„Tikime, kad pandemijos metu susiformavęs įprotis maistą pirkti internetu išliks ir pandemiją suvaldžius“, – pridūrė jis.
„Barboros“ ataskaitos auditą atlikusios „PricewaterhouseCoopers“ auditorių teigimu, įmonės grynieji nuostoliai už 2020 ir 2019 metus turėtų būti padidinti atitinkamai 22 tūkst. ir 15 tūkst. eurų, nes bendrovė nepateikė įrodymų, kad galės panaudoti balanse pripažintą atidėjo pelno turtą, sudarantį atitinkamai 1,182 mln. ir 1,16 mln. eurų.
Anot auditorių, vadovaujantis Verslo apskaitos standartais atidėtojo pelno mokesčio turtas apskaitoje gali būti registruojamas tik tada, kai pagrįstai tikimasi ateityje uždirbti pakankamai apmokestinamojo pelno.
„Bendrovės vadovybė mums nepateikė įtikinamų įrodymų, kad bus uždirbta pakankamai apmokestinamojo pelno, kuriam bus galima panaudoti nepanaudotus mokestinius nuostolius ir iš kurio bus galima atimti įskaitomuosius laikinuosius skirtumus kaip leidžiamus atskaitymus“, – rašoma „PricewaterhouseCoopers“ sąlyginėje nuomonėje.
Tuo metu „Barboros“ ataskaitoje pažymima, jog įmonės vadovybės vertinimais, kurie yra paremti vidiniais biudžetais ir prognozėmis, ateityje bendrovė uždirbs pakankamai apmokestinamojo pelno šiai mokestinei naudai panaudoti.
2020 metais vidutinis „Barboros“ darbuotojų skaičius Lietuvoje buvo 716 (2019 metais – 450 darbuotojų).
„Barbora“ tiesiogiai valdo antrines įmones „Patrika“ Latvijoje ir „Supersa“ Estijoje, kurios taip pat teikia elektroninės prekybos paslaugas.
Bendrovė nepateikia konsoliduotos veiklos ataskaitos, tačiau pranešime žiniasklaidai nurodo, kad jos pardavimo pajamos Baltijos šalyse pernai išaugo daugiau kaip du kartus ir pasiekė 104 mln. eurų.
„Barbora“ veiklą Lietuvoje pradėjo 2014-aisiais, o 2018 metais išsiplėtė į Latviją ir Estiją.