Naujasis Estijos ministras pirmininkas pareiškė pritariantis Vilniaus prijungimui prie transeuropinės „Rail Baltica“ vėžės projekto. Vilniuje viešintis Taavisas Roivasas (Tavisas Reivasas) sako, kad maždaug 1 mlrd. litų papildoma investicija turėtų būti finansuojama iš kitos - 2021-2027 metų - Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų.
Iki šio pavasario Estija nepritarė Vilniaus įtraukimui į projektą, nes esą tai nebuvo suderinta politiniu lygiu, taip pat su Europos Komisija.
R.Roivasas trečiadienį po susitikimo su Lietuvos premjeru Algirdu Butkevičiumi teigė, kad pritaria Vilniaus prijungimui ir mano, kad tai būtų naudinga ir Estijai bei Latvijai.
„Manau, tai, ką šiandien sutarėme - kad eisime toliau kiek įmanoma greičiau, kuriant bendrą įmonę. Akcininkų sutartyje mes rasime tinkamą įvardijimą, kad Vilnius kitame projekto etape (kitoje finansinėje perspektyvoje - BNS) taip pat bus svarbi „Rail Baltica“ dalis“, - spaudos konferencijoje Vilniuje sakė Estijos premjeras.
Anot jo, nors dabartiniai Europos Sąjungos reglamentai reikalauja šioje finansinėje perspektyvoje tęsti projektą be Vilniaus, jo prijungimas bus naudingas ir kitoms Baltijos valstybėms.
„Dabartinės sąlygos, pagal kurias turime gauti ES palaikymą, sako, kad mes turime tęsti pirmą etapą per Kauną. Tačiau aš manau, kad teigiamas dalykas turėti Vilnių prijungtą ne tik Vilniui ar Lietuvai, bet ir Estijai, ir Latvijai. Mes sutarėme dėl to ir mes tai įrašysime į susitarimą“, - tikino T.Roivasas.
Premjeras Algirdas Butkevičius teigė besitikintis, kad Vilnius bus įtrauktas į bendrą akcininkų sutartį, kurią tikimasi pasirašyti .artimiausiu metu.
„Aš galiu pasakyti, kad Lietuva tikrai netrukdys pateikti paraišką dėl finansavimo tokio svarbaus tarptautinio projekto, ir akcininkų sutartyje, aš manau, bus artimiausiu metu aprašyta ir dėl Vilniaus pajungimo į bendrą projektą“, - po susitikimo trečiadienį teigė A.Butkevičius.
Visos trys Baltijos šalys šių metų rudenį turėtų pateikti paraišką EK dėl maždaug 18 mlrd. litų vertės projekto finansavimo.