• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki Kalėdų liko kiek daugiau nei savaitė. Gyventojai pastebi, kad parduotuvėse vis dažniau tenka stumdytis su kitais pirkėjais. Žmonės piktinasi, kad ne visose parduotuvėse reguliuojami pirkėjų srautai, taip pat jie pamiršta, kaip taisyklingai dėvėti apsaugines kaukes. Vieni prekybos tinklai reaguodami į situaciją griežčiau ėmė reguliuoti pirkėjų srautus, kiti tikina, kad jų pirkėjai sąmoningi, tad problemų nekyla.

Iki Kalėdų liko kiek daugiau nei savaitė. Gyventojai pastebi, kad parduotuvėse vis dažniau tenka stumdytis su kitais pirkėjais. Žmonės piktinasi, kad ne visose parduotuvėse reguliuojami pirkėjų srautai, taip pat jie pamiršta, kaip taisyklingai dėvėti apsaugines kaukes. Vieni prekybos tinklai reaguodami į situaciją griežčiau ėmė reguliuoti pirkėjų srautus, kiti tikina, kad jų pirkėjai sąmoningi, tad problemų nekyla.

REKLAMA

Gyventojai socialiniuose tinkluose dalijasi, kad artėjant šventėms žmonės plūsta į parduotuves. Anot jų, ne visi elgiasi sąmoningai, dažnas nesilaiko atstumų, netaisyklingai dėvi apsaugines kaukes.

Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas irgi pastebėjo, kad ne visi laiko nustatytų taisyklių.

„Pavyzdžiui neseniai lankiausi Birštono ir Elektrėnų prekybos centruose, ten galimybių pasų niekas netikrino, tačiau srautų irgi niekas nereguliavo. Pirkėjai netgi kaukių nebuvo teisingai užsidėję.

REKLAMA
REKLAMA

Tad kodėl vieni turi laikytis reikalavimų, o kiti – ne?“ – retoriškai klausė darbdavių atstovas.

Ilgins darbo laiką, reguliuos srautus

Štai artėjant šventiniam laikotarpiui, nuo gruodžio 6 d. visos „Lidl“ parduotuvės pradėjo dirbti ilgiau, nuo 7 iki 23 val.

REKLAMA

„Didėjant pirkėjų srautams prieš didžiąsias metų šventes, priėmėme sprendimą pailginti visų parduotuvių darbo laiką. Tai padės geriau subalansuoti pirkėjų srautus ir užtikrinti dar saugesnį apsipirkimą. Pailginus parduotuvių darbo laiką, pirkėjai dar lengviau galės planuoti pirkinius ir rasti jiems tinkamiausią laiką apsipirkti. Tikimės, kad šis sprendimas leis mūsų pirkėjams saugiai ir be įtampos susiplanuoti savo šventinius pirkinius“, – sakė „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat nuo gruodžio 6 d. dalyje parduotuvių buvo įvestas ir pirkėjų srauto reguliavimas, užtikrinant 30 kvadratinių metrų prekybos plotą vienam pirkėjui.

Toks sprendimas taikomas tik tuose miestuose, kur prekybos tinklas turi daugiau nei vieną parduotuvę, kad pirkėjai turėtų galimybę pasirinkti, kaip jie norėtų apsipirkti. Kitose parduotuvėse visoje Lietuvoje ir toliau apsipirkti galės tik galimybių pasą turintys pirkėjai. Abu pirkėjų srautų reguliavimo būdai leis užtikrinti greitą, saugų bei patogų apsipirkimo procesą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirkėjų srautai pagal prekybos plotą vienam pirkėjui nuo gruodžio 6 d. bus reguliuojami trijose iš aštuoniolikos „Lidl“ parduotuvių Vilniuje, septyniose iš dvylikos parduotuvių Kaune, vienoje iš keturių parduotuvių Klaipėdoje, vienoje iš trijų parduotuvių Šiauliuose, vienoje iš trijų parduotuvių Panevėžyje ir vienoje iš dviejų parduotuvių Marijampolėje.

REKLAMA

Laikosi reikalavimų, drausmina pirkėjus

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad daroma viskas, kad būtų laikomasi teisės aktų reikalavimų.

„O pirkėjus dėl kaukių dėvėjimo kartais tenka drausminti“, – pastebėjo prekybos tinklo atstovas.

Rimi“ atstovė Gabrielė Šerėnienė sakė, kad prekybos tinkle didžiosios dalies parduotuvių plotas viršija 1500 kv. m, tad į jas pirkėjai gali patekti su galimybių pasu ir jiems prilygstančiais dokumentais.

REKLAMA

„Tai didelės, erdvius prekybinius plotus turinčios parduotuvės, kuriose užtikrinti 2 m atstumą nėra sudėtinga, žinoma, jeigu to nori patys pirkėjai. Kaip visada, piko valandomis, savaitgaliais, o ir sparčiai artėjant žiemos šventėms mūsų parduotuvėse prekyba suintensyvėja, pirkėjų būna daugiau, tad kontakto vienas su kitu tikimybė yra didesnė.

Mažesnėse parduotuvėse pirkėjų srautai yra reguliuojami krepšeliais, tad jų skaičius leidžia užtikrinti, kad spūsčių bus išvengta. Parduotuvėse įvairiomis komunikacijos priemonėmis nuolat primename apie privalomą medicininių kaukių dėvėjimą. Specialiais ženklais žymime atstumus, kuriuos dėl saugumo reikia išlaikyti eilėse, skatiname atvykti apsipirkti su iš anksto apgalvotu pirkinių sąrašu, naudotis dezinfekcinėmis priemonėmis ir t.t. Vis dėlto, labai daug kas priklauso nuo žmonių sąmoningumo, supratimo apie poreikį saugotis, parduotuvėje praleisti tiek laiko, kiek tikrai būtina“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pastebėjo, kad pirkėjai jau turi susiformavusius saugumo laikymosi įpročius ir šiuo metu poreikio naujoms srautų reguliavimo priemonėms parduotuvėse nėra.

„Pasitaiko atvejų, kai pirkėjams tenka priminti būtinybę dėvėti medicininę kaukę, tačiau jų nėra daug – daugumai žmonių tai jau yra savaime suprantamas dalykas“, – sakė G. Šerėnienė.

Apsaugines kaukes dalija nemokamai

Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė irgi teigė, kad laikomasi visų šiuo metu prekybos vietoms taikomų reguliavimų.

REKLAMA

„Į parduotuves, kurių plotas didesnis nei 1500 kv. m, įleidžiami tik pirkėjai su galimybių pasu ar kitu jam prilyginamu dokumentu. Tuo metu mažesnio ploto parduotuvėse taikomas, kaip ir numatyta Vyriausybės, taikomas 30 kv. m vienam pirkėjui ribojimas.

Pirkėjų srautus reguliuoja mūsų ir apsaugos darbuotojai. Jie taip pat mūsų pirkėjams, jei reikia, nemokamai duoda ir medicinines veido kaukes. Primename, kad į parduotuvės vidų įleidžiami tik medicinines kaukės dėvintys pirkėjai“, – vardijo prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA

E. Dapkienė sakė, kad visose parduotuvėse yra sužymėtos linijos, primenančios pirkėjams apie atstumo laikymąsi.

„Esame pasirūpinę vienkartinėmis pirštinėmis ir nemokamu dezinfekciniu skysčiu rankoms. Per parduotuvės radiją periodiškai skamba priminimai apie taisyklingą veido kaukės dėvėjimą. Žinoma, labai svarbus pačių žmonių sąmoningumas.

Jau beveik dvejus metus gyvename su šia pandemija, tad jei ir tenka priminti pirkėjams dėl, pavyzdžiui, tinkamo veido kaukės dėvėjimo, tai būna tik pavieniai atvejai“, – tikino prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apsipirkinėja rečiau

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė sakė, kad pirkėjai šiek tiek atsipalaidavo.

„Paskaičiavome, kad dezinfekcinio skysčio prie įėjimo šiemet sunaudojame 20 proc. mažiau. Tai rodo, kad žmonės jau susigyveno su pandemija. Nemaža dalis jų jau yra imunizuoti.

Tačiau kaukes žmonės dėvi ir incidentų dėl to nesulaukiame. Net kai įvedu galimybių pasą, iš pradžių buvo leista pirkėjams nebedėvėti kaukių, žmonės vis tiek jas dėvėjo“, – pasakojo prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA

Anot jos, prieš Kalėdas pirkėjų srautai didėja.

„Tačiau pandemija pakeitė pirkėjų įpročius. Dabar žmonės eina rečiau į parduotuves, bet perka daugiau. Tad ir spūsčių sumažėjo, jeigu lygintume su priešpandeminiu laikotarpiu.

Jeigu anksčiau lietuviai buvo paskutinės minutės pirkėjai, pandeminiu laikotarpiu jie šventėms pradėjo ruoštis iš anksto“, – pasakojo V. Budrienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų