Išmaniųjų telefonų, interneto prekybos ir skaitmeninės informacijos amžiuje, tapo kur kas lengviau stebėti vartotojus. Tad prekybininkai pasitelkia įvairius gudrius būdus, kuriais surinkę informaciją, sprendžia, kaip išdėlioti produktus ar kur reklamuotis, rašo businessinsider.com.
Kol daugelis vartotojų nė nenutuokia esą stebimi, įvairios grupės jau protestuoja prieš tokį informacijos rinkimą, mat laiko tai privatumo pažeidimu.
Štai keletas naujų būdų, kuriais prekybininkai renka informaciją apie vartotojus.
Parduotuvės sekliai
Vartotojų elgesio specialistas Paco Underhillas atskleidžia, kad dauguma prekybininkų samdo seklius – antropologus, kurie stebi klientų elgesį. Jie veikia užsimaskavę ir yra specialiai apmokyti, kad neatkreiptų į save dėmesio.
Mobiliojo signalo sekimas
Per paskutinįjį Juodąjį išpardavimų penktadienį, kai kurie JAV prekybos centrai išbandė naują technologiją vartotojams sekti – jie pagal mobiliojo ryšio telefonų signalą sekė pirkėjų kelionę per parduotuves. Ši technologija jau populiari Europoje bei Australijoje.
Veido atpažinimo sistemos
Prekybininkai šį būdą naudoja norėdami išsiaiškinti daugiau apie savo pagrindinius pirkėjus. Pasak Federalinės prekybos komisijos, technologija nėra naudojama asmens tapatybei nustatyti – ji pritaikoma demografinei informacijai, tokiai kaip amžius ar lytis, rinkti.
Pirkinių sekimas
Dauguma kompanijų turi lojalumo korteles, tad gali sekti vartotojų pirkinius ar pirkimo įpročius. Prekybininkai naudoja šią informaciją norėdami reklamuoti konkrečias prekes tikslinei auditorijai.
Senų čekių apžvalga
Kai tik pirkdami naudojatės mokėjimo ar kredito kortelėmis, didieji prekybininkai sukuria „svečio identifikaciją“ sistemoje su numeriu. Jis tiesiogiai susiejamas su būsimais pirkiniais, už kuriuos atsiskaitoma ta pačia kortele. Tuomet analizuojami pirkimo čekiai, norint išsiaiškinti jūsų pirkimo įpročius.
Aplikacijos sekimui parduotuvėje
Kai kurios parduotuvės turi aplikacijas, kurios rodo, kuriose vietose lankėsi pirkėjas ir kokių prekių ieškojo. Kai jūs galite gauti informaciją apie vietą ir parduotuvę, prekybininkai gali matyti ko ieškote ir kur einate.
Judesio davikliai
Ši informacija, kaip ir filmavimo kamerų pateikiama medžiaga, nurodo prekybininkams, kur padėti prekes parduotuvėje, kad pro jas praeitų daugiausia pirkėjų ir jas nupirktų.
Bevielė telefono atpažinimo sistema
Kompanija „Euclid Analytics“ sukūrė technologiją, kuri nustato išmaniojo telefono bevielį signalą ir seka asmens judėjimą prekybos centre. Šią technologiją galima stebėti viską esamuoju laiku, panašiai kaip „Google Analytics“.
Tinklalapių stebėsena
Prekybininkai gali stebėti, kokius tinklalapius atidarote būdami jų parduotuvėje ir naudodamiesi išmaniuoju telefonu, ir taip nustatyti savo konkurentus, taip pat nuspręsti, kuriuose šių tinklalapių geriausia reklamuotis.
Šilumos žemėlapiai
Šilumos žemėlapiai sulaukia populiarumo, nes jie lengvai parodo, kas kur vaikšto parduotuvėje. Naudojant išmaniojo telefono signalą, duomenų kompanijos sudaro šilumos žemėlapį, kuris nustato kur žmonės dažniausiai vaikšto parduotuvėje.
Filmavimas kameromis
Prekybininkai įrengia filmavimo kameras parduotuvėje ir analizuoja, kaip žmonės vaikšto prekybos salėje ir kokie dalykai juos domina. Ši informacija naudojama perdėlioti prekėms, kad pirkėjai labiau jas pirktų.