Kadaise blizganti juoda Volga buvo pats geidžiamiausias kiekvieno sovietinio biurokrato automobilis. Tačiau, prabėgus daugiau nei pusamžiui nuo pirmosios Volgos pagaminimo, Rusija stabdo legendinio sedano gamybą, skelbia „The Guardian“.
Kadaise gero gyvenimo simboliu laikytas ir vidurinės klasės komunistų „aparatčikų“ labai geistas automobilis pastaraisiais metais itin sunkiai kovojo dėl pozicijų rinkoje su iš užsienio importuojamais automobiliais, užplūdusiais Rusiją po Sovietų Sąjungos griūties.
Automobilių gamintojas „Gaz“, priklausantis Olekui Deripaskai, šią savaitę patvirtino, kad šio žymaus limuzino masinė gamyba bus sustabdyta per artimiausius porą mėnesių. Kompanijos atstovė neigė, kad sprendimas yra susijęs su globaline finansine krize. „Sprendimas buvo priimtas jau anksčiau“ – pareiškė ji. Aukštos mašinos detalių kainos ir konkurencija su pigesniais iš užsienio importuojamais automobiliais buvo pagrindinės priežastys, dėl kurių Volgai buvo pasirašytas „mirties nuosprendis“.
Volgos gamyba prasidėjo 1956 metais. Būtent tuomet Nikita Chruščiovas viešai pasmerkė brutalų Stalino valdymą ir Sovietų Sąjungoje prasidėjo vadinamasis „atšilimas“.
Bene žymiausiu išlieka pirmasis automobilio modelis „Gaz-21“, kuris visoje Rusijoje dar turi ne vieną fanų klubą. Ant pirmųjų modelių automobilių radiatoriaus dar buvo dedama penkiakampė žvaigždė. Būtent tokį automobilio dizainą pasirinko sovietinės armijos herojus maršalas Žukovas.
Rusijos premjeras Vladimiras Putinas taip pat yra Volga automobilio entuziastas. Būtent Volga buvo pirmoji jo įsigyta mašina. 2005 metais per susitikimą Maskvoje jis restauruotą Volgos sedaną pristatė ir JAV prezidentui George‘ui W. Bushui. JAV prezidentas iš pradžių turėjo sunkumų su rankine pavarų lazda, pritvirtinta ant vairo kolonėlės, tačiau vėliau apvažiavo V. Putino vasaros rezidenciją.
„Kai ji pasirodė pirmą kartą, mes buvome tokie išdidūs, kad galime pagaminti tokią gražų, elitinį automobilį, niekuo ne prastesnį už amerikietišką ar britišką. Tai buvo patriotizmo jausmas“ – teigė Volgos mylėtojų klubo įkūrėjas Vladislavas Lazarenko.
Tačiau, bėgant laikui, produkcijos kokybė ėmė smukti ir po 1970 metų naudojamas bazinis dizainas arba „platforma“ mažai kito. „Jie pradėjo naudoti vis pigesnes ir pigesnes dalis. Volga buvo palikta užnugaryje tuo metu, kai pasaulinė automobilių pramonė žengė milžinišką žingsnį į priekį“ – teigė V. Lazarenko.
Su sudėtingu valdymu menkaverčio interjero Volga buvo prastas konkurentas Japonijoje ir Vokietijoje gaminamoms mašinoms, kurios dominuoja pokomunistinėje rinkoje.
Tiesa, iki šiol Maskvos „Naujoji geltonoji taksi“ kompanija vis dar visame mieste važinėdavo Volga automobiliais. Vienas taksi vairuotojas, paklaustas apie šį automobilį, atkirto, kad kompanija siekia kuo greičiau jais atsikratyti. „Dabar mes turime Ford automobilius. Jie yra šimtą kartų geresni“ – teigė vairuotojas.
Trumpa istorija
Pirmasis Volga automobilis, kurio prototipu buvo „Ford Cresline“, buvo sukurtas 1956 metais. Masinė šių automobilių produkcija buvo pradėta po poros metų. KGB darbuotojai naudodavo galingas šio automobilio markes savo tarnyboje, o šios markės universalas buvo naudojamas kaip greitosios pagalbos automobilis. Kritikai teigia, kad Volga, atspindėdama savo vardą, važiuoja tarsi valtis. Posovietiniais laikais ji neatlaikė užsienietiškų automobilių konkurencijos. Populiariausiu biurokratų ir gangsterių automobiliu tapo Mercedes.